حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌جنوبی:

سیل حاجی‌آباد تجربه موفقی از هم‌افزایی بود

سیل حاجی‌آباد تجربه موفقی از هم‌افزایی بود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: سیل شهر حاجی آباد یک تجربه موفق از هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، علیرضا عباس زاده امروز در گردهمایی شهرداران که با حضور مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های استان همراه بود، گفت: شهرداری های استان تاکنون خوب پای کار موضوعات و بحران های مختلف از جمله سیل اول سال بودند. 

به گفته وی، شهرداری ها اولین نهادی هستند که باید موضوع حوادث غیر مترقبه را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری های استان در موضوع سیل امسال در مجموع در کنار سایر نیروهای مردمی خوب عمل کردند، اظهار داشت: شهرداران در طول سال کارگاه‌های مدیریت بحران شهرداری را تجهیز و اقدامات اولویت دار را مشخص کنند.

معاون عمرانی استانداری با اشاره به اینکه شهرداران در ایام تابستان مسائل بحران شهری را رصد کرده، اولویت ها را مشخص نمایند و برای حل آنها راهکار ارائه کنند، افزود: سیل حاجی آباد یک تجربه موفق از هم افزایی همه دستگاه‌های اجرایی استان بود.

عباس زاده در ادامه درخصوص مشکل تأمین سوخت دستگاه‌ها و ماشین آلات شهرداری ها نیز گفت: اکنون تأمین سوخت برای پروژه های عمرانی و شهرداری ها یک فرآیند دست و پاگیر است اما در جلساتی که اخیراً در همین خصوص برگزار شده مصوبات خوبی برای حذف این فرآیند تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد تأمین سوخت شهرداری ها و پیمانکاران، فرآیند اصلاح می شود، دستگاه مربوطه نیاز پیمانکار را تأیید کرده و شرکت نفت نیز تأمین می کند. 

به گفته وی؛ جهت جلوگیری از سوء استفاده، کمیته رصد در این خصوص توسط خود شرکت نفت تشکیل می شود و هر قاچاق و تخلف احتمالی را به دستگاه متولی گزارش می دهد.

معاون استاندار با اشاره به اینکه برای تأمین سوخت شهرداری ها در خراسان جنوبی هیچ مشکلی نداریم، گفت: شرکت نفت باید سوخت شهرداری ها را تأمین کند. 

عباس زاده ادامه داد: شهرداری ها مصرف ماهانه مورد نیاز را به مدیر امور شهری استانداری اعلام کنند تا چنانچه کمبود سهمیه باشد از طریق وزارتخانه پیگیری و تأمین شود.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از