حالت تاریک
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

شرکت۲۷هزار نفر در دوره‌های فنی حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

شرکت۲۷هزار نفر در دوره‌های فنی حرفه‌ای خراسان‌جنوبی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ هزار و ۸۹۲ نفر دوره در آموزشگاه‌های دولتی استان آموزش‌های فنی و مهارتی را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حسن کامرانی‌فرد امروز سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۱۹ مرکز آموزش مهارتی فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی با ۱۰۵ کارگاه آموزشی و ۵۵۰ حرفه آموزشی در استان فعال است.

وی ادامه داد: ۴۰۳ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گروه‌های مختلف فرهنگ و هنر، خدمات، صنعت و کشاورزی فعالیت دارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۱ هزار و ۴۰۵ نفر دوره از آموزش‌های مراکز آزاد و ۲۷ هزار و ۸۹۲ نفر دوره در قالب سه میلیون و ۷۳۱ هزار و ۸۶۶ نفر ساعت هم از آموزش‌های مراکز دولتی بهره‌مند شدند.

کامرانی‌فرد در ادامه با اشاره به اجرای طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی در استان افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون هزار و ۷۷۱ نفر در ۵۸۵ کارگاه مهارت‌های مورد نیاز را فرا گرفتند.

به گفته وی، مزیت برای واحد صنفی در اجرای طرح این است که حدود ۱۸ ماه بدون قوانین کار فرد برای واحد صنفی کار کند و دستمزد برای مهارت‌آموز توافقی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: ۲ پروژه عمرانی نیمه‌تمام در شهرستان‌های طبس و زیرکوه در دست اجرا داریم که مرکز طبس با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 وی با اشاره به فعالیت سه دپارتمان تخصصی و ملی در خراسان جنوبی تصریح کرد: دپارتمان تخصصی معدن در نهبندان، دپارتمان لاستیک در کویر تایر و دپارتمان گوهرتراشی و گوهرشناسی در فردوس، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح ملی را ارائه می‌دهند.

کامرانی‌فرد از ایجاد نمایشگاه دائمی فروش محصولات کارآموزان خبر داد و گفت: در آخرین دوره مسابقات ملی مهارت، هشت نفر از خراسان جنوبی مدال‌آور شدند و کسب رتبه اول در جشنواره شهید رجایی از دیگر افتخارات این مجموعه است.

 وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ مربی افتخاری در راستای اجرای طرح «نذر آموزش» با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای ارائه آموزش‌ همکاری دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از