حالت تاریک
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

شرکت تعاونی فناوری اطلاعات در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شود

شرکت تعاونی فناوری اطلاعات در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: انجمن و شرکت تعاونی عام فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دانش‌بنیان در استان راه‌اندازی شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، مهدی جعفری روز دوشنبه در نشست با اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دانش‌بنیان اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند از آنان به عنوان مغزهای متفکر جامعه نام برد و گفت: شرکت‌های نوپا برای رقابت با شرکت های بزرگ نیازمند حمایت ویژه هستند.

وی با تأکید بر اینکه پیشرفت و اقتدار نیازمند توجه ویژه و با برنامه هدفمند است، ادامه داد: نیاز است انجمن و شرکت تعاونی عام فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دانش‌بنیان در استان راه‌اندازی شود تا گفتمان فعالان این حوزه در همه جا مطرح و جایگاه اصلی خود را پیدا کنند چون با این اقدام انتفاع و سودش به همه می‌رسد.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی افزود: ما هم اعتبار لازم و کافی را از محل تبصره ۱۸ اختصاص می‌دهیم و حمایت می‌کنیم تا انجمن و شرکت تعاونی حوزه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای دانش‌بنیان در استان قوی شود.

جعفری بیان کرد: همچنین به مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات توصیه خواهیم کرد که از نظرات شما در حوزه افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) استفاده شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد ارزش افزوده در حوزه فناوی اطلاعات استان، تصریح کرد: ما در برهه‌ای بهشت سرمایه‌برداران هستیم نه بهشت سرمایه‌گذاران چون  ارزش افزوده معادن خراسان جنوبی با وجود ۸۴۰ معدن و ۷ هزار میلیون تن ذخیره و  اشتغال ۱۳ هزار نفر فقط چهار درصد باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: زمانی بهشت سرمایه‌گذاران خواهیم شد که ارزش افزوده معادن افزایش یابد و از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.

جعفری به بررسی میدانی مشکلات واحدهای تولیدی و بخش صنعت و معدن و سرمایه‌گذاران در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: برای اولین بار روز گذشته با بیش از ۲۸ مدیرکل به شهرستان نهبندان رفتم و میز خدمت برپا شد و مشکلات بخش تولید این شهرستان به صورت موردی بررسی  و دستورات لازم صادر شد.

وی با بیان اینکه مشکلات با مدیریت میدانی و جهادی قابل حل است و در جهت رفع مشکلات مردم باید قدم برداریم، متذکر شد: باید از مسئولیت اجتماعی معادن استفاده شود و سوخت به اندازه کافی در اختیار معادن و واحدهای تولید قرار گیرد تا بخش تولید دچار مشکل نشوند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از افزایش هزار و ۹۰ درصدی ترانزیت کالا از مرز ماهیرود در اردیبهشت ماه جاری خبر داد و افزود: این اقدام با افزایش ساعت کاری در مرز رقم خورد.

جعفری با تأکید بر اینکه باید قدرت ریسک مدیران استان افزایش یابد، گفت: برای حمایت از تولیدکننده داخل استان ادارات دولتی باید خرید از محصولات تولیدی خراسان جنوبی را در اولویت داشته باشند.

وی بیان داشت: برای اولین بار در خراسان جنوبی در دولت سیزدهم از فناوری اطلاعات به عنوان پیشران اقتصادی معرفی شد و این حوزه در کنار ظرفیت معادن استان قرار گرفته است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از