حالت تاریک
رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات عنوان‌کرد:

شهید سلیمانی قهرمانی ملی و میهنی برای مردم

شهید سلیمانی قهرمانی ملی و میهنی برای مردم

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات گفت: هر چند حاج قاسم در ظاهر یک چهره نظامی است، اما شخصیتی است که همه مردم مملکت با هر تفکر و سلیقه‌ای، او را به عنوان یک قهرمان ملی و میهنی قبول دارند و از فقدانش ناراحت هستند.

سید احسان شکیب به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: در بین تمامی شهدایی که از ابتدای انقلاب تاکنون داشته‌ایم، شاید شهید سلیمانی یک ویژگی بارز داشته باشد که آن هم علاقه ویژه مقام معظم رهبری به‌ایشان و همچنین ارادت و تعلق خاطر مردم کشور ما از هر جنس و مذهب و هر تفکر سیاسی و هر قومیتی باشد.

وی افزود: شهید سلیمانی تمام زندگی‌اش را؛ از زمانی که در جنگ تحمیلی حاضر شد تا آخرین لحظاتی که در فرودگاه بغدا به شهادت رسید، وقف خدا و خدمت به مردم، ایران، اسلام و مردم مظلوم منطقه کرده بود؛ آن هم بدون هیچ چشم داشت و مطالبه مقام و درجه‌ای، بلکه فقط و فقط به خاطر احساس تکلیف و قربی که به درگاه الهی می‌جست.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات بیان کرد: بیشتر مردم شهید سلیمانی را تنها از چند سال قبل از شهادت‌ایشان می‌شناسند و قبل از آن چندان شناختی نسبت به‌ایشان نداشتند، اما طی همین چند سال حضور این شهید عزیز در بحبوحه جنگ داعش علیه مردم سوریه و عراق، دلاوری‌ها و جانفشانی‌هایش باعث شد تا مردم‌ایشان را به عنوان یک چهره فراجناحی بشناسند که در خدمت به نظام و گوش به فرمان رهبری، از هیچ کوششی دریغ نکرد.

وی با اشاره به شکوه و عظمت مراسم تشییع این شهید، گفت: شاید کمتر کسی انتظار داشت که چنین تشییع جنازه باشکوهی که تداعی‌کننده مراسم تشییع امام راحل بود، برگزار شود. سیل مشتاقانی که در مراسم تشییع در شهر‌های مختلف و همچنین نمازی که رهبر انقلاب بر این شهید خواند؛ شرکت کرده بودند، خیره‌کننده بود و برای همه مردم دنیا پیام روشنی داشت که هر چند حاج قاسم در ظاهر یک چهره نظامی است، اما شخصیتی است که همه مردم مملکت با هر تفکر و سلیقه‌ای، او را به عنوان یک قهرمان ملی و میهنی قبول دارند و از فقدانش ناراحت هستند.

شکیب ادامه داد: هرچند که شهید سلیمانی به عنوان یک شخصیت نظامی محض، تمام عمرش را در جبهه‌های نبرد با دشمن از جمله حزب بعث، اشرار منطقه جنوب سیستان و بلوچستان و سپس هم در سوریه و علیه داعش جنگیده است، اما در پس این چهره نظامی، یک چهره فرهنگی و عاطفی و فردی که توانسته ابعاد روحی خودش را توسعه و رشد دهد، دیده می‌شود.

او بیان کرد: شخصیت فرهنگی‌ایشان را می‌توان در مسائل و موارد مختلف از جمله ارتباط با همکاران، حضور در مناطق مختلف و در رویارویی با مردم سیل‌زده جنوب کشور، رفتار‌ها و خاطراتی که از‌ایشان در سوریه علاوه بر بحث‌های نظامی نقل می‌شود و... دید.

وی تصریح کرد: زیربنای شخصیتی شهید سلیمانی، یک زیربنای فرهنگی، معرفتی و اعتقادی است که از او یک انسان چند بعدی و شخصیت رشد یافته در مکتب امام خمینی(ره) و تحت تأثیر آن، ساخته است.

رئیس دانشگاه بزرگمهر قاینات اظهارکرد: همه مردم حاج قاسم را یکی از مطیع‌ترین و ولایت مدارترین افراد در برابر فرامین مقام معظم رهبری می‌دانند. خود حاج قاسم هم در جایی اشاره کرده بود که " با افراد زیادی در منطقه و مراجع و علمای زیادی در کشور‌های مختلف نشست و برخاست کرده‌ام، اما هیچ شخصیتی را به جامعیت مقام معظم رهبری ندیده ام".

شکیب ادامه داد: بنابراین همه این‌ها نشان می‌دهد که در واقع این شهید یک خصوصیت منحصر به فرد دارد و به معنای واقعی بر قلب‌ها حکومت دارد که این موضوع را می‌توان از حضور‌ایشان در جمع سربازان، همکارانش و یا روبرویی با هر فردی در جامعه و تأثیرگذاری که بر قلب و وجود او می‌گذاشت، درک کرد و برای همین هم خداوند نام‌ایشان را بلند کرد و لقب سردار دل‌ها برازنده اوست.

وی با اشاره به خشم و نفرت مردم نسبت به نظام سلطه در جریان شهادت حاج قاسم، گفت: وقتی نظام سلطه و آمریکای جنایتکار با پررویی، خیلی صریح و روشن اعلام می‌کند که سردار سلیمانی به عنوان یک شخصیت با نفوذ در کشور و محور مقاومت را ترور و شهید کرده است، مردم نسبت به این نگاه و مواجهه احساس نفرت و خشم می‌کنند.

او بیان کرد: شهید سلیمانی یک قهرمان ملی و دینی و سردار سرافرازی بود که سوریه را که فاصله یک قدمی تا سقوط داشت، نجات داد و بسیاری از مناطق آزاد شده در دست داعش، توسط او رقم خورده بود. اما نظام سلطه با حذف این شخصیت دچار یک اشتباه راهبردی و استراتژیک شد و به دست خود وجدان‌های بیدار مردم مسلمان و جهان را حساس و باعث بدبینی چندباره و مضاعف آن‌ها نسبت به خود شد.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از