حالت تاریک
امام جمعه موقت بیرجند عنوان‌کرد؛

صداقت و اخلاص آیت‌الله‌شهیدرئیسی را محبوب مردم کرد

صداقت و اخلاص آیت‌الله‌شهیدرئیسی را محبوب مردم کرد

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اخلاص ، صداقت، مردم دار بودن و در عین حال داشتن انگیزه الهی برای خدمت به محرومان از ویژگی های بارز و عامل محبوبیت و محجوبیت آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی بود.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در پی شهادت آیت الله رئیسی با بیان ویژگی های بارز این مجاهد نستوه به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان »، گفت:به طور قطع اولین شاخصه‌های این مرد بزرگ ایمان و صداقت بود که مصداق آیه شریفه 《مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا. سوره احزاب آیه ۲۳》است.

وی ادامه داد: خداوند در این آیه فرمود از میان اهل ایمان افرادی هستند که صادقانه بر اساس عهد و پیمانی که با خدا بستند صادقانه می‌مانند و محکم عمل می‌کنند و در این مسیر نورانی با آن ایمان و صداقت به شهادت می‌رسند که صداقت بیانگر اخلاص است فردی که اهل صدق و صداقت باشد اعمالش صادقانه است و از روی اخلاص است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد:آیت‌الله شهید رئیسی صادقانه در مدت دوره سه ساله ریاست جمهوری به دنبال قوه قضاییه و خادم الرضا(ع) نشان دادند در کنار روحیه تبعیت از ولایت و امامت صادق است و با رهبر خود هم صادقانه عمل می‌کند و پشتیبان ولایت فقیه است.

به گفته حجت‌الاسلام نوفرستی ایشان شخصیتی بودند که مورد اعتماد مقام معظم رهبری بودند آن هم با شجاعت و با احساس تعهد به مسئولیت‌های خاصی که به ایشان سپرده می‌شد عمل می‌کردند.

به گفته وی ویژگی بعدی این سید بزرگوار شهید مردمی بودن بود خدمت به مردم در آیات قرآن که بعد از ارتباط با خدا که با نماز آن اوج پیوند با خدا است بعد زکات و انفاق مطرح است انسانی که مومن است و اهل نماز است خدا هم به او توجه دارد.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های آیت‌الله شهید رئیسی خادم مردم بودند این که در همین مسیر خدمت رسانی هم توفیق شهادت را به دست آوردند که بیانگر تعهد و تعبد به آیات قرآن و پیروی از ولایت فقیه است. 

به گفته وی به عنوان شخصیت خدمت گذار در قوه مجریه نشان دادند که باید تحرک داشت و پیوسته از فرصت‌های مختلف استفاده می‌کردند و برای خدمت به بندگان خدا کار کرد برایشان تعطیلی معنایی نداشت و ارتباط نزدیک با مستضعفان و فقرل داشت و پای درد آن‌ها نشستند و برای رفع مشکلات تلاش می‌کردند.

وی افزود: به دنبال این که بیش از ۱۷ سال است که شعار مقام معظم رهبری مسئله معیشت است به رغم مشکلاتی که در دوران قبل داشتیم و مشکلات انبار شده بود به حمد خدا با برنامه‌ریزی‌های دقیقی که شهیر رئیسی داشتند زمینه‌ها را برای حل مشکلات و گشایش در معیشت مردم در حال انجام بود و به معنای واقعی در دوره ایشان یک ثباتی از نظر اقتصادی داشت اتفاق می‌افتاد.

به گفته حجت‌الاسلام نوفرستی مبارزه با فساد و ساده زیستی از دیگر ویژگی‌های این سید شهید بود و به رغم همه توانمندی که داشتند اما در منزل آپارتمانی زندگی می کردند.

وی ادامه داد: زمانی که انسان پاک باشد راحت مقابل مفسدان با زبانی باز و هیبت و شجاعت بایستد و بسیاری از مفسدان در پست‌های مدیریتی بودند و ایشان با کسی تعارف نداشتند.

وی تاکید کرد: همه این‌ها شاخصه‌های زیباییست که یک انسان الهی از آن بهره‌مند است و امیدوارم خداوند روح ایشان که همزمان با روز ولادت امام رضا(ع) ملکوتی شد با اوليا خودش خاصه این امام همام محشور کند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از