حالت تاریک
سخنگوی دولت در جمع دانشگاهیان خراسان جنوبی؛

صندوق‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها فعال می‌شود

صندوق‌های پیشرفت و عدالت در استان‌ها فعال می‌شود

سخنگوی دولت با بیان اینکه امسال صندوق‌های پیشرفت و عدالت را در استان‌ها فعال می‌شود، گفت: برای هر استان هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این سهم دولت برای سرمایه‌گذاری در این صندوق است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی بهادری جهرمی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های خراسان‌جنوبی با سخنگوی دولت با بیان اینکه سخنگوی فرمایشات شما در مجموعه دولت خواهم بود، اظهار کرد: دولت مردمی از جنس دانشگاه است در مجموعه هیات وزیران اکثریت آنان از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های مختلف هستند.

سخنگوی دولت با اشاره به اشراف دولت سیزدهم به مسائل دانشگاهی و ارتباط با حوزه دانشگاه‌ها، گفت: سال گذشته بیش از ۵۰ جلسه با دانشگاهیان داشته‌ام و اعضای هیات دولت هم ارتباط خود را با دانشگاهیان تقویت کردند و در هفته دولت نیمی از اعضای هیات دولت در دانشگاه‌ها حاضر شدند و پاسخگوی دانشجویان و اساتید بودند.

وی ادامه داد: در روز دانشجو امسال نیز هم این ماجرا خواهد بود و اعضای هیات دولت در دانشگاه‌ها برای پاسخگویی حضور خواهند یافت.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه  دولت سیزدهم در کنار مدیریت بحران‌های اقتصادی، سلامت، اجتماعی و جنگ رسانه‌ای و شناختی که دشمنان سعی می‌کنند بر ما تحمیل کردند هرگز فردا را هم فراموش نکرده است، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری این دولت فردا را قربانی امروز نکرده است و در حد توان سعی کردند بحران‌های به ارث رسیده را مدیریت کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این دولت در حوزه‌های زیرساختی و حل چالش‌های ۳۰۰ نقطه پرتنش آبی با اولویت‌بندی، آبرسانی به حدود ۱۰ هزار روستا که فاقد آب آشامیدنی مناسب بودند، اقدامات در دست اجرا دارد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در توسعه ظرفیت‌های تولید برق، ایجاد خط‌های ترانزیتی، در توسعه مسیرهای ارتباطی در مدل مختلف، پیشران‌های اقتصادی نفت، مس و فولاد و ... سرمایه‌گذاری‌های جدی کرده است، افزود: دولت هر چه توانسته درآمدهای ناشی از نفت را به جای اینکه در هزینه‌های اجرایی بیاورد سرمایه‌گذاری کرده است.

بهادری جهرمی افزود: پالایشگاه شهید سلیمانی و پالایشگاه‌های فرازمینی ایجاد کرد تا بتواند اقتصاد کشور را با کمک مردم به حرکت دربیاورد و الحمدالله نتایج این اقدامات که با محوریت مردم انجام شده این بود که بعد از یک دهه که رشد اقتصادی متوسط صفر بوده، در طول دو سال گذشته متوسط رشد اقتصادی به بالای ۴.۵ رسیده است.

سخنگوی دولت تأکید کرد: رشد اقتصادی یعنی دولت هم به زیرساخت‌های توجه می‌کند  و هم در حد توان سرمایه‌گذاری می‌کند و هم آرام آرام آثار آن مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم متوجه می‌شود که سرمایه‌گذاری در دانشگاه هم یعنی سرمایه‌گذاری زیرساختی است چون همه آنچه گفته شد بدون نیروی انسانی کارآمد و متخصص و نخبه بی‌معنا است و هیچ بهره‌ای نخواهیم داشت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در ابتدای دولت آموزش و پرورش ۹ درصد بودجه کشور را داشت و امروز به ۱۴ درصد افزایش یافته است، گفت: در حوزه دانش بنیان همین چند هفته پیش مصوب کردیم که منابع صندوق فناوری و نوآوری از سه هزار میلیارد تومان به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد که امکان توزیع منابع در استان‌ها فراهم باشد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: صندوق‌های پیشرفت و عدالت را در استان‌ها تشکیل دادیم که امسال فعال شود و ۳۱ هزار میلیارد تومان منابع را به جای اینکه در تهران مدیریت متمرکز کنیم در استان‌ها توزیع شد و برای هر استان هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که این سهم دولت برای سرمایه‌گذاری است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از بهترین و مهمترین رسالت‌های که من و شما در دانشگاه در کنار تعلیم و تربیت بر عهده داریم، ارائه تحلیل درست از آینده و مبتنی بر واقعیت‌ها و با تجربه‌گیری از گذشته به دانشجویان است.

بهادری جهرمی در پایان افزود: باید تحلیل اساتید دانشگاهی با دانشجویان با توجه حال و تغییر براساس هندسه قدرت جهانی باشد؛ با رکود اقتصادی دهه قبل آینده را قضاوت نکنیم بلکه با رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری که صورت می‌گیرد باید آینده را قضاوت کنیم.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از