حالت تاریک
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

عضویت ۲۳۲ خبرنگار استان در سامانه جامع رسانه‌ها

عضویت ۲۳۲ خبرنگار استان در سامانه جامع رسانه‌ها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه سال قبل ۷۲ نفر از خبرنگاران استان عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور بودند، گفت: امروز ۲۳۲ نفر از فعالان رسانه‌ای استان عضو این سامانه هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خاورستان به نقل از روابط عمومی خانه مطبوعات استان علی فرخنده در بازدید استاندار خراسان جنوبی از خانه مطبوعات با اشاره به اینکه در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه تعدادی از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید، افزود: به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد.

وی با قدردانی از حمایت‌های استاندار خراسان جنوبی و برگزاری جلسات متعدد با رسانه‌ها در طول سال؛ از تلاش‌های معاون سیاسی استاندار هم در برگزاری جلسات شورای اطلاع رسانی استان تشکر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به راه‌اندازی خانه مطبوعات استان خراسان جنوبی در ابتدای دولت سیزدهم یاداور شد: با تاسیس خانه مطبوعات، شاهد پویایی و برگزاری نشست‌های خبری و حضور مدیران در این تشکل صنفی هستیم.

فرخنده با اشاره به اینکه سال قبل ۷۲ نفر عضو سامانه جامع رسانه‌های کشور بودند، گفت: امروز ۲۳۲ نفر از فعالان رسانه‌ای استان عضو این سامانه هستند.

وی بیان کرد: پیگیری مطالبات استان‌ها از دستگاه‌های اجرایی استان از ادارات از طُرق مختلف از جمله سازمان بازرسی انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به پایش سرپرستی های دارای مجوز استان هم در استان قبل اشاره کرد و گفت: این مهم با هدف حمایت از رسانه‌های فعال واقعی انجام شد.

محمود حیدری مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان جنوبی هم در این جلسه با اشاره به خروج خبرنگاران حرفه‌ای از این عرصه افزود: تخصیص تسهیلات تبصره ۱۸ به بخش رسانه باعث حل بخش اعظمی از مشکلات آنها می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ۳۰۰ نفر عضو خانه مطبوعات خراسان جنوبی هستند.

حیدری با بیان اینکه امروز رسانه‌های خراسان جنوبی بیش از ۱۰ میلیارد تومان از ادارات استان مطالبه دارند، از استاندار خواست که دستورات لازم به مدیران اجرایی برای پرداخت این معوقات را صادر کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از