حالت تاریک
امام جمعه طبس:

فرهنگ حسینی استکبار را به ذلت کشاند

فرهنگ حسینی استکبار را به ذلت کشاند

امام جمعه طبس گفت: جبهه‌گیری نظام سلطه در مقابل فرهنگ حسینی به این معنا است که این فرهنگ، استکبار را ضعیف و ذلیل‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا محمدی امام جمعه طبس در گفتگو با خبرنگار خاورستان، ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی سلام الله علیها، اظهارکرد: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) «یک حرارتی از شهادت امام حسین علیه‌السلام بر قلوب مومنین است که هرگز سرد نمی‌شود" و هم چنین می فرمایند «دین اسلامی که من آورده‌ام امام حسین علیه‌السلام با خون خود زنده می‌کند».

وی خاطرنشان‌کرد: امام حسین علیه‌السلام برای خداوند و اسلام از همه هستی خود اعم از جان خود و عزیزانش گذشت؛ این شجاعت امام حسین علیه‌السلام محبت این امام را در دل‌های همه مردم جهان انداخت که همه انسان‌های آزاده اعم از مسلمان و غیر مسلمان به این حضرت عشق بورزند.

حضور ملیت‌های جهان در مراسم اربعین

امام جمعه طبس یادآورشد: در مراسم راهپیمایی اربعین امام حسین علیه‌السلام از ملیت‌های مختلف اعم از اهل سنت، مسیحی و اقلیت‌های مذهبی حضور دارند.

حجت‌الاسلام محمدی امام حسین علیه‌السلام را محور وحدت دانست و افزود: ایشان کار خود را برای خدا انجام داد و خداوند نیز جبران خون امام حسین علیه‌السلام که در راه حق و اسلام ریخته شد محبت ایشان را در دل مردم جهان انداخت.

وی ضمن آرزوی پرشور برگزارشدن مراسم اربعین در هرسال، گفت: با توجه به این‌که نظام جمهوری اسلامی ایران تمدن ساز حضور حضرت ولی عصر (ع) است؛ اربعین، محور گام برداشتن در مسیر تمدن جهان است چراکه امام زمان (عج) زمان ظهور، خود را با نام جدشان امام حسین علیه‌السلام معرفی می‌کنند.

امام جمعه طبس یادآورشد: یکی از ضروریات جهان امروزی این است که به عنایت خداوند مردم نهضت قیام امام حسین علیه‌السلام را به دنیا بشناسانند و زمانی که ظهور امام زمان (عج) صورت گرفت مردم آمادگی برای پذیرش حکومت حضرت حجت را داشته باشند.

نهضت حسینی محور امیدآفرینی برای آزادی‌خواهان جهان است

حجت‌الاسلام محمدی نهضت حسینی را محور وحدت و امیدآفرینی برای همه آزادی خواهان جهان عنوان کرد و افزود: امام زمان (عج) با پرچم یاالثارات‌الحسین پیام خود را به جهان معرفی می‌کند.

وی بیان‌کرد: امام حسین علیه‌السلام درس‌هایی که در کربلا به مردم داد اسلام را زنده و تنومند کرد و امروز آثار خیرات و برکاتی در اسلام می‌بینیم و به قول شهید سلیمانی «ماملت امام حسینیم»؛ این ملت امام حسین علیه‌السلام زیر بار زور نمی‌رود و استکبار را به عقب می‌راند.

فرهنگ حسینی استکبار را به ذلت کشاند

امام جمعه طبس اظهارکرد: جبهه‌گیری نظام سلطه در مقابل فرهنگ حسینی به این معنا است که تا زمانی که این فرهنگ زنده است استکبار ضعیف‌تر و ذلیل‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه‌کرد: اسلام در آستانه ماه محرم کمپین‌ها و پوشش‌های فراوانی در فضای مجازی اعم از این‌که «هیات نرویم، عزاداری نکنیم، نذری ندهیم و پیراهن مشکلی نپوشیم» راه انداختند اما تیرشان به سنگ خورد و به خودشان برگشت.

وی شور و هیجان بیشتر مردم برای حضور در مراسمات محرم و اربعین امام حسین علیه‌السلام را نشان از شور وشعور مکتب امام حسین علیه‌السلام عنوان‌کرد و افزود: حضورمردم در مراسم اربعین نشان از تاسی گرفتن مردم آزادی خواه جهان از نهضت و قیام امام حسین علیه‌السلام دارد.

امام جمعه طبس نقشه‌های دشمن برای به حاشیه کشاندن فرهنگ امام حسین علیه‌السلام را نشان از به استیصال رسیدن دشمن دانست و افزود: فرهنگ جهانی امام حسین علیه‌السلام هر روز بیشتر و گسترده‌تر می‌شود و این نقشه‌های دشمن هیچ گاه راه به جایی نمی‌برد.

وی ضمن اشاره به این‌که مقام معظم رهبری راه و فرهنگ حسینی را نشانه قوت اسلام دانستند، یادآورشد: امیدواریم هر چه بیشتر وبهتر بتوانیم در جهت ارائه فرهنگ ناب حسینی در جهان قدم برداریم.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از