حالت تاریک

فلسفه وجودی‌بسیج رفع‌تهدیدات و تبدیل‌آن‌ها به فرصت‌ها است

فلسفه وجودی‌بسیج رفع‌تهدیدات و تبدیل‌آن‌ها به فرصت‌ها است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خوسف با بیان اینکه امروز مکتب و تفکر بسیجی جهانی شده است، گفت: فلسفه وجودی بسیج رفع تهدیدات و تبدیل آن‌ها به فرصت‌ها است.

سرهنگ دوم پاسدار حمید ابراهیمی در گفتگو با خاورستان ضمن گرامی‌داشت هفته بسیج و چهل و چهارمین سالگرد تشکیل بسیج ، اظهار کرد: امروز همه دنیا به برکات تشکیل شجره طیبه بسیج شهادت می‌دهند و بسیج، کلید حل مشکلات کشور و جهان اسلام شد.

وی ادامه داد: تمام مردم، مسئولین و فرماندهان ما مکلف به تقویت بسیج و تفکر بسیجی هستند.

فرمانده سپاه خوسف ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی‌(ره) فرمان تشکیل بسیج را دادند و بسیج توانسته امروز مشکلات را در کمترین زمان و هزینه برطرف کند.

ابراهیمی افزود: بعد از دو هفته‌ از تشکیل بسیج جنگ تحمیلی عراق و دفاع مقدس شروع شد و نقش آفرینی بسیج را در جنگ تحمیلی همه دیده‌اند و گواه آن ۹۲ هزار شهید بسیجی است که در دفاع مقدس نقش آفرینی کردند بعد از آن به موازاتی که در جنگ نقش‌آفرینی کردند در جنگ سرد نقش آفرینی کرد هر چند در دوران دفاع مقدس نقش بسیج پررنگ‌تر دیده شد.

به گفته وی برخی‌ها القا کردند که مکتب بسیج فقط در زمان دفاع مقدس کارایی دارد، اما امروز می‌بینیم که مکتب و تفکر بسیجی جهانی شده است.

 ابراهیمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: «بسیج تشکیل شد تا تهدیدات را به فرصت‌ها تبدیل کند»، گفت: فلسفه وجودی بسیج رفع تهدیدات و تبدیل آن‌ها به فرصت‌ها است و تقویت تفکر بسیجی یعنی تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها و دور کردن چشم طمع بدخواهان و دشمنان از میهن و انقلاب اسلامی و تقویت بسیج یک تکلیف است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: بسیج در زمان دفاع مقدس با دست خالی ‌و امکانات محدود نقش آفرینی کرد و شاید هم کسی فکر نمی‌کرد که این قدر قوام و گسترش پیدا کند منتهی به برکت نفس قدسی حضرت امام فرمان تشکیل بسیج ۲۰ میلیونی محقق شده است و در عرصه‌های مختلف جنگ سخت، نیمه سخت و نرم و در برهه‌هایی از زمان به خصوص فتنه سال ۸۸، ۹۶، ۹۸ و اغتشاشات سال گذشته هم نقش بسیج به طور کامل روشن و مبرهن است اگر بسیج و حضور مردمی نبود این فتنه‌ها به این سادگی خنثی نمی‌شد.

به گفته وی آن‌چه که در دوسال اخیر پررنگتر شد کرونا بود و مشکلاتی که برای مردم پیش آمد هر جایی که احساس نیاز به حضور مردمی بود چه با تشخیص خودش و چه هم برنامه‌ریزی مدونی بود حضور داشته از سیل و زلزله تا موضوعات کرونا و مسائل بهداشتی و حتی دفن اجساد کرونا هم بسیجیان حاضر شدند.

فرمانده سپاه خوسف گفت: امام فرمودند: «بسیج از تفکر ناب انقلابی و اسلامی بیرون آمده است؛ در هیچ جای دنیا مکتبی همچون بسیج وجود ندارد.»

ابراهیمی تاکید کرد: باید همه طعم شیرین مدیریت انقلابی، جهادی و بسیجی را بچشند و ملت و مردم ما باید کارآمدی یک تفکر اصیل بسیجی را ببینند. 

وی تاکید کرد: آن چه مهم است و سال گذشته مقام معظم رهبری هم تاکید داشتند این است که بسیج جایگاه خودش را بشناسد.

به گفته وی جایگاه بسیج از این که برخی وقت‌ها تصور می‌شود به عنوان مثال مقابله با اغتشاشگر، خیلی بالاتر است و بسیج برای مقابله با تهدیدات و در برخی از جاها اقدامات آفندی به وجود آمده و چیزی که کشور را تهدید نکند حفظ شده و برای جنگ ترکیبی که امروز هم دشمن در عرصه‌های مختلف از اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، نظامی، فرهنگی و هر بعدی که کشور نیاز داشته کار مردمی باشد و از مجموعه دولت نیروهای مسلح نتوانستند عرصه را جمع کند بسیج حضور پیدا کرده است.

وی ادامه داد: براساس فرمایش مقام معظم رهبری بسیج به معنای حضور است در همه میدان‌ها در هر میدانی که انقلاب و کشور و نظام به آن نیاز داشته است 

وی اظهار کرد: در شهرستان خوسف هم مشابه جاهای دیگر این اتفاق افتاده و در هفته بسیج بیش از ۹۰ برنامه محوری قرار است برگزار شود که این برنامه‌ها در عرصه‌های مختلف اعم از فرهنگی، عمرانی، سازندگی، تربیتی، گروه‌های جهادی و در همه عرصه‌ها که در شهرستان امکان فراهم است که بسیجیان حضور پیدا کنند حضور خواهند داشت و ایفای نقش خواهند کرد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از