حالت تاریک
کارشناس بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان:

لزوم خرید ماهی قرمز عید از مراکز مجاز

لزوم خرید ماهی قرمز عید از مراکز مجاز

کارشناس بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان گفت: شهروندان باید ماهی قرمز سفره‌های هفت‌سین را از مراکز مجاز خرید کنند تا باعث ایجاد بیماری نشود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» دکتر مدرسی در جمع خبرنگاران گفت: گفت: به شهروندان گرامی توصیه می‌شود ماهی قرمز سفره‌های هفت‌سین را از مراکز مجاز خرید کنند تا باعث ایجاد بیماری نشود. 

وی افزود: بیماری‌هایی پوستی و ناراحتی‌های گوارشی می‌تواند از طریق آبزیان و ماهیان آکواریومی و زینتی بیمار به افراد در معرض تماس انتقال یابد. 

کارشناس بهداشت و مدیریت بیماری‌های آبزیان دامپزشکی استان گفت: توصیه می‌شود علاوه بر خرید از مراکز مجاز و دارای گواهی‌های بهداشتی سلامت، برای نگهداری ماهی قرمز از ظروف بزرگ به‌منظور اکسیژن‌رسانی بهتر بسته به تعداد ماهی موجود استفاده شود، دمای مناسب نگهداری محیط حدود ١٠ تا ٢٤ درجه سانتیگراد است و تعویض دوره‌ای آب ظرف نگهداری ماهی به حفظ سلامت محیط زندگی ماهی قرمز کمک می‌کند. 

مدرسی ضمن اشاره به نظارت دامپزشکی بر کلیه مراکز فروش ماهی قرمز در سطح استان توسط همکاران دامپزشکی گفت: سلامت شهروندان اولویت دامپزشکی و شعار پیشگیری مقدم بر درمان است سرلوحه امور تصمیم‌گیری ما می‌باشد. 

وی یادآور شد: از شهروندان می‌خواهیم تا از رها‌سازی ماهی‌های قرمز در قنوات و برکه‌های محلی خود داری نموده و حتی‌الامکان با همکاری شهرداری‌ها فضا‌هایی کنترل شده برای رها‌سازی ماهی قرمز پیش‌بینی شود. 

انتهای پیام/٧ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از