حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

کار در محیط‌ زیست تلاش برای حیات است

کار در محیط‌ زیست تلاش برای حیات است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه کار در حوزه محیط زیست تلاش برای حیات است گفت: خداوند حکیم هر موجودی را برای هدفی آفریده و باید مجموعه محیط زیست را با همکاری همگان حفظ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، آیت الله سید علیرضا عبادی روز سه‌شنبه در دیدار با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، گفت: هر اقدامی که در حوزه حفاظت محیط زیست انجام می‌شود باید دقت لازم و ظرافت کار در آن رعایت شود زیرا زیست حیات هست و حیات مشروط به شرایط خودش است اگر این شرایط به هم بخورد حیات به هم می‌خورد.

وی افزود: حیات بزرگترین رمز جهان زندگی موجودات است بنابراین کار در محیط زیست مقدس است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: باید مسئولیت‌هایی باشد که محیط زیست را حفظ کند اما باید به حیات انسانی که در آن کرامت و ارزش همه موجودات و مخلوفات خداوند مورد توجه قرار می‌گیرد، نگاه ویژه‌ای شود که امروز در دنیا بدترین شرایط حیات انسانی را تجربه می‌کنیم و این تفکر لیبرال دموکراسی غرب دیگر حیاتی برای بشر نمی‌گذارند و منحصر به غزه و فلسطین نیست.

عبادی در ادامه عنوان کرد: لوله‌گذاری از محل قنات تا محل مزرعه اقدامی است که برای صرفه‌سنجی در آب زراعی انجام شده اما آیا در این زمینه فکری برای حفظ محیط زیست شده است؟ آیا فکری برای حیوانات و حشرات که از این جویبارها آب می‌خورند، شده است؟

وی با اشاره به سخن فقها و اینکه هر موضوعی که مطرح کنید دین برای آن حکم دارد، بیان کرد: مسأله محیط زیست یکی از این موضوعات است که باید حفظ، نگهداری و جلوی آفات آن گرفته شود.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: خداوند حکیم هر موجودی را برای هدفی آفریده و باید مجموعه محیط زیست را با همکاری همگان حفظ کرد.

وی افزود: پیام ما به همه مسئولان و مردم در فصل سرما در شرایط برف و باران این است که به یاد حیوانات و محیط زیست باشند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از