حالت تاریک
با تحقق حماسه انتخاباتی دیگر؛

مردم خراسان جنوبی همچنان پای کار نظام

مردم خراسان جنوبی همچنان پای کار نظام

حضور پرشور مردم خراسان جنوبی‌ در انتخابات امروز نشان داد که این مردم همچنان پای کار نظام هستند و با تکرار حماسه سازی خود، همچنان خاری در چشم دشمن هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز به طور رسمی در سراسر کشور آغاز شد و به گفته احمدی وحیدی وزیر کشور، فرایند رأی‌گیری در ۵۹ شعبه اخذ رای انجام خواهد شد.

سید محمدرضا طالبی رئیس ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز اعلام کرد که در خراسان جنوبی ۷۶۶ شعبه اخذ فعال است و بیش از ۶۰۸ هزار نفر در استان واجد شرایط رأی دادن هستند که ۳۴ هزار نفر آنان رأی اولی هستند.

 

دست به دست هم برای انتخاباتی سالم

در خراسان جنوبی برای انتخاب ۴ نماینده بهارستان نشین؛ همه عوامل دست به دست هم داده و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و رقابتی توسط عوامل اجرایی، امنیتی و نظارتی‌اندیشیده شده است بطوری که به گفته سردار حسن شجاعی‌نسب- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان پلیس برای برقراری امنیت انتخابات در جای جای استان آماده‌باش و بکارگیری شده‌اند و پلیس در سطح استان با همراهی و همکاری دیگر دستگاه‌های امنیت ساز، آمادگی لازم برای تأمین نظم و امنیت انتخابات را دارد، پشتیبانی‌های هوایی و زمینی نیز برای مرز‌ها و دورترین نقاط روستایی پیش‌بینی شده است.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی- رئیس هیأت نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی نیز با تأکید بر صیانت از آرای مردم، از فعالیت ۲ هزار و ۸۰۰ نفر عوامل نظارتی شامل ناظر، ناظر مسئول و سرناظر بر روند اجرای انتخابات در خراسان جنوبی خبر داده است. همچنین ۲۰۰ نفر هیئت‌های نظارت استانی و شهرستانی و سایر عوامل ستادی بر روند اجرای انتخابات نظارت خواهند داشت.

امروز گروه‌های جهادی نیز برای خدمت‌رسانی پای کار آمده‌اند و به علت برودت هوا و بارش برف، آماده خدمت‌رسانی رایگان به هم استانی‌ها به ویژه سالمندان هستند که به گفته مهدی هنری- مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی؛ با هماهنگی صورت گرفته از طریق قرارگاه‌های جهادی منطقه‌ای و محلی شهرستان‌ها، در تمام شهر‌ها گروه‌های جهادی برای انتقال افراد کم توان به محل‌های اخذ رأی بصورت رایگان پیش‌بینی شده است و مردم می‌توانند از طریق شماره تماس ۰۹۱۵۱۶۰۳۹۳۷ و از طریق قرارگاه‌ها اقدام نمایند.

 

خراسان جنوبی‌ها جلودار مشارکت

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز پس از شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأکید کردند: ملت عزیزمان بدانند امروز چشم بسیاری از مردم دنیا چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی و صاحبان جایگاه‌های معتبر ملی و سیاسی؛ امروز چشمشان به ایران است، چشمشان به شماست. می‌خواهند ببینند که شما چه می‌کنید در این انتخابات و نتیجه انتخابات شما چه می‌شود، هم دوستان ما و افرادی که علاقمند به ملت ایران‌اند، هم بدخواهان، آن‌ها هم همینجور. از همه طرف چشم‌ها مترصد به مسائل کشور ماست و مترصد به مسائل ملت عزیز ماست، به این توجه کنید، دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را نا‌امید کنید.

خوشبختانه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی همیشه در صحنه‌های سرنوشت ساز نظام آماده و جلودار بوده‌اند و رتبه اول مشارکت را به خود اختصاص داده‌اند، بطوری که میزان مشارکت آن‌ها در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۶۶ درصد بوده که در مقایسه با کشور(۴۲. ۵ درصد) تفاوت قابل توجهی دارد.

این مردم همیشه ثابت کرده‌اند که حامی و پشتیبان نظام جمهوری اسلامی هستند و بر سر عهد و پیمان خود با مقام عظمای ولایت هستند. امروز نیز همچون گذشته از ساعات ابتدایی صبح برای شرکت در انتخابات، در شعبه‌های رأی‌گیری حاضر شدند.

 

پای کار نظام هستیم

خسروی یکی از شرکت‌کنندگان در انتخابات به خبرنگار خاورستان، گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر سبقت در کار‌های خیر، من قبل از شروع ساعت رأی‌گیری در مسجد محل حاضر شدم تا جزء اولین نفراتی باشم که رأی خودم را به صندوق میاندازم.

وی افزود: خوشبختانه از همین ساعت‌های اولیه، حضور و مشارکت مردم در انتخابات خوب است که قطعاً در ساعات بعدی حضور مردم بیشتر و پررنگ‌تر خواهد شد.

وی عنوان کرد: ما نسلی هستیم که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندیم و از آن زمان تاکنون؛ هنوز هم نسبت به این نظام معتقدیم و پای کار آن هستیم و رأی دادن را تکلیف خود می‌دانیم.

 

خاطره شیرین رأی اولم ماندگار می‌شود

خانم علیزاده به عنوان یک رأی اولی نیز گفت: من از شب گذشته با بقیه دوستانم قرار گذاشتیم که در همان ساعات ابتدایی رأی‌گیری به همراه یکدیگر رأی خود را به صندوق بیندازیم تا خاطره شیرین رأی اول برای همه ما ماندگار شود.

وی بیان کرد: ما نسل جوان پشتیبان و حافظ این انقلاب و نظام هستیم و از اینکه امروز برای اولین بار در سرنوشت کشورمان نقش آفرینی کردیم، بسیار خوشحالیم.

وی ادامه داد: قطعاً این صحنه‌های حضور به خصوص حضور پرشور نسل جوان، خاری در چشم دشمنان خواهد بود و تمام برنامه‌ها و توطئه‌های چندین ماهه دشمن را نقش برآب خواهد کرد.

 

نمایندگان منتخب قدر حضور مردم را بدانند

آقای زمانی نیز گفت: من به عنوان یک جوان از شرایط اقتصادی کشور بسیار گله‌مند هستم و قصد رأی دادن هم نداشتم، اما وقتی که مقام معظم رهبری تأکید کردند که در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست، تصمیم گرفتم به توصیه‌ایشان عمل کنم.

وی افزود: خوشبختانه علی رغم تصورم، حضور مردم در صحنه پرشور است که‌امیدواریم نمایندگان منتخب و مسئولین کشور قدر این حضور مردم را بدانند و در جهت کاهش مشکلات اقدام کنند.

 

برای تغییر و ایجاد تحول آمده‌ام

آقای طالبی یکی دیگر از شهروندان نیز گفت: مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دو نهاد مهم و سرنوشت ساز در جمهوری اسلامی است که مردم در انتخاب نمایندگان خود در این دو مجلس نقش اول را برعهده دارند.

وی حضور در انتخابات را یک وظیفه و تکلیف دانست و گفت: امروز همه ما به میدان انتخابات آمده‌ایم تا در تغییر شرایط موجود و ایجاد تحول در مدیریت کشور، تصمیم بگیریم.

وی تصریح کرد: کسانی که امروز در زمین دشمن بازی کرده و انتخابات را تحریم می‌کنند، علاوه بر اینکه حق تعیین سرنوشت‌شان را به دیگران واگذار کرده‌اند، قطعاً حق اعتراض و اظهارنظر در مورد شرایط و مشکلات کشور را نیز نخواهند داشت.

 

تلاش دشمن برای تحریم انتخابات بی‌نتیجه ماند

آقای کریمی یکی از کارمندان بیرجندی نیز که به همراه خانواده‌اش در انتخابات حضور پیدا کرده است، اظهارکرد: بنده علی رغم مشکلات معیشتی و اقتصادی، به پیام رهبر انقلاب به عنوان ولی فقیه جامعه لبیک گفتم و در انتخابات شرکت کردم تا به وظیفه و تکلیف خودم عمل کرده باشم.

وی افزود: بنده به همراه خانواده و فرزندانم در انتخابات شرکت کردم تا نتیجه این حضور و همراهی، علاوه بر مشارکت در تعیین سرنوشت آینده کشور، آموزش ولایتمداری و عشق به وطن به فرزندانم باشد.

وی بیان کرد: در حالی که دشمن از ماه‌ها قبل برای انتخابات برنامه‌ریزی کرده و تلاش می‌کرد تا مردم را به تحریم انتخابات دعوت کند، اما باز هم روسیاه ماند و مردم مشارکت پرشور و شعوری دارند

 

بر اساس این گزارش و مشاهدات می‌دانی، انتخابات یازدهم اسفندماه با حضور شورآفرین مردم در حال برگزاری است و امروز مردم با حضور خود؛ خستگی چندین ماه تلاش دست اندرکاران برای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند را بدر کردند.

خوشبختانه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند که با حضور خود دوستان را شاد و دشمنان را ناامید کنید، مردم خراسان جنوبی باز هم حماسه‌ای دیگر را رقم زدند که جز یاس و ناامیدی دستاوردی برای دشمن نخواهد داشت.

مردم خراسان جنوبی امروز در لبیک به امر رهبری و در مسیر سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی؛ با حضور پرشور خود گامی دیگر در جهت حفظ حرم جمهوری اسلامی برداشتند تا سایر حرم‌های الهی حفظ شوند.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از