حالت تاریک
فرماندار درمیان:

مشکلات مردم با انتخاب نمایندگان قوی حل می‌شود

مشکلات مردم با انتخاب نمایندگان قوی حل می‌شود

فرماندار درمیان گفت: قطعاً مشکلات مردم با انتخاب نمایندگان قوی حل می‌شود، چرا که کار نمایندگان به دلیل وضع قوانین مختلفی که مردم با آن سر و کار دارند خیلی مهم است.

مهدی فرجامی فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با اشاره به اهمیت انتخابات و همچنین تعیین راهبرد‌های انتخاباتی توسط رهبر معظم انقلاب، گفت: اهمیت انتخابات امسال نسبت به سال‌های دیگر بیشتر و متفاوت‌تر است و برهمین اساس هم مقام معظم رهبری در ابتدای امسال و در حرم مطهر رضوی، مباحث انتخاباتی را مطرح کردند که در واقع یک نوع استارت زودهنگام و نشان از اهمیت موضوع داشت.

وی با اشاره به تعیین راهبرد‌های مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت توسط مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت انتخابات پیش رو، گقت: دشمن و تمام دنیای کفر و مزدوران داخلی آن‌ها بسیج شده‌اند که درصد مشارکت مردم در انتخابات امسال پایین بیاید و رمز فتنه دشمن هم کاهش مشارکت شده است.

فرماندار درمیان افزود: تمام شبکه‌های معاند دنبال این هستند که مردم پای صندوق‌های رأی نروند، بنابراین همه باید تمام تلاش خود را برای افزایش مشارکت انتخاباتی و ترغیب مردم به آمدن پای صندوق‌های رأی را بکنند، همانطور که مردم در ۲۲ بهمن نشان دادند که همچنان پشتیبان مقام ولایت هستند.

وی ادامه داد: امنیت و سلامت انتخابات نیز قطعاً با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارتی و دستگاه‌های امنیتی تأمین خواهد شد و در حوزه امنیت مشکلی نخواهیم داشت.

فرجامی فرد بیان کرد: در خصوص راهبرد رقابت هم باتوجه به اینکه امسال شورای نگهبان برای اولین بار بیش از ۷۵ درصد از کاندیدا‌ها را مورد تأیید صلاحیت خود قرار داده است، قطعاً رقابت قابل توجهی بین کاندیدا‌ها وجود خواهد داشت.

وی اظهارکرد: بر اساس اصل ششم قانون اساسی، امور کشور باید با اتکا به آرای مردم اداره شود و بر همین اساس هم انتخابات مظهر اراده ملی و نماد مردم سالاری دینی است.

فرماندار درمیان ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان درمیان نیز اقدامات خوبی از جمله برگزاری جلسات متعدد با بزرگان، علما، صاحبان نفوذ، قشر‌های مختلف مردم، فعالان فضای مجازی و.. برگزار و سعی شده که از وجود نخبگان، صاحب‌نظران و افراد دلسوز انقلاب استفاده شود و نقش مشارکت حداکثری در افزایش مشروعیت و عزت و اقتدار جمهوری اسلامی تبیین شود.

فرجامی فرد افزود: جلسه‌ای هم با حضور فرماندار بیرجند، مدیرکل سیاسی و هیئت بررسی تبلیغات کاندیدا با نامزد‌های این دوره از مجلس در شهرستان بیرجند برگزار شد که در این جلسه تأکید شد که هر کدام از نامزد‌ها به جای ایجاد دوقطبی‌سازی و تخربب نامزد‌های دیگر، بیشتر برنامه‌های خودشان را مطرح کنند تا رقابت سالمی بین کاندیدا وجود داشته باشد.

وی بیان کرد: در نماز جمعه‌های اهل تشیع و تسنن نیز تأکید شده که مردم به برنامه‌های کاندیدا توجه کنند و کاندیدا‌ها هم از وعده‌هایی که خارج از اختیارات قانونی آنهاست، خودداری کنند. خوشبختانه قدرت تشحیص مردم خوب است و باید مشارکت و انتخاب اصلح را با هم مورد توجه قرار دهند.

فرماندار درمیان گفت: قطعاً مشکلات مردم با انتخاب نمایندگان قوی حل می‌شود، چرا که کار نمایندگان به دلیل وضع قوانین مختلفی که مردم با آن سر و کار دارند خیلی مهم است. از طرف دیگر تا نمایندگان قوی در مجلس نداشته باشیم، دولت قوی هم نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید شاخص‌های نماینده اصلح را از نگاه امامین انقلاب بررسی کنند و براساس آن رأی دهند، گفت:‌امیدواریم همانطور که در ۲۲ بهمن مردم خلاف جهت‌گیری دشمن حرکت کردند و دشمن مایوس شد، شاهد حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخابات ۱۱ اسفند هم باشیم.

فرجامی فرد تصریح کرد: قطعاً حضور مردم در این انتخابات به عنوان پشتوانه نظام، مشروعیت بخشی به نظام، ایجاد همبستگی ملی، بیمه کردن کشور در برابر تهدیدات دشمن، مایوس شدن دشمن و تتثبیت شدن مردم سالاری دینی خواهد بود.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از