حالت تاریک
نماینده هیئت داوران در جشنواره موسیقی مقامی خراسان‌جنوبی:

موسیقی نواحی به سمت ساختاری نظام‌مند حرکت می‌کند

موسیقی نواحی به سمت ساختاری نظام‌مند حرکت می‌کند

نماینده هیئت داوران و رئیس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان گفت: اکنون و با فعالیت سال‌های اخیر موسیقی به سمت موسیقی سیستماتیک و مکتبی پیش می‌رود و تبدیل به یک نظام و دانش شده که این اتفاق بزرگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمد صدری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره موسیقی مقامی آوای کویر گفت: تعداد هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره بسیار امیدوارکننده است. 

وی با اشاره به توجه جوانان به موسیقی اقوام برای زنده نگه داشتن آن پس از فوت پیشکستوتان این عرصه، افزود: موسیقی در واقع انتقال یک فرهنگ را به دوش می‌کشد و نحوه و منش زندگی را با خود به همره دارد. 

صدری با اشاره به توجه به هویت فرهنگی از رهگذر موسیقی مقامی و نواحی، اظهار کرد: خراسان جنوبی این همت را انجام داد تا این جشنواره را برگزار کند و در واقع این جشنواره بهانه‌ای برای جمع شدن هنرمندان و پژوهشگران برای تبادل اطلاعات هنری است. 

وی با بیان اینکه این اتفاق باید از درون هنرمندان برای حفظ موسیقی مقامی رخ دهد تا تعامل و همکاری مسئولان نیز برانگیخته شود، افزود: امیدوارم جشنواره‌های موسیقی نواحی سال به سال تخصصی تر شده و در کنار آن پژوهشگران این عرصه حضور یابند. 

رئیس شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور با اشاره به تحول در موسیقی نواحی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: اکنون و با فعالیت سال‌های اخیر موسیقی به سمت موسیقی سیستماتیک و مکتبی پیش می‌رود و تبدیل به یک نظام و دانش شده که این اتفاق بزرگی است و امیدواریم از رهگذر این گونه جشنواره‌ها که حالت مسابقه‌ای دارد بتوانیم بیشتر به این موارد با حضور پژوهشگران بپردازیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از