حالت تاریک
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی:

مکتب امام(ره) کارگزارانی تراز‌‌‌‌‌ انقلاب تربیت کرد

مکتب امام(ره) کارگزارانی تراز‌‌‌‌‌ انقلاب تربیت کرد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: مکتب انسان‌سازی امام خمینی (ره) نیروها را به کارگزارانی تراز انقلاب تربیت کرد که مانند شهید آیت‌الله رئیسی در راه پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب قرار گرفتند.

ابوالفضل نوفرستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با اشاره به فرا رسیدن ۱۴ خرداد و سالروز رحلت امام خمینی (ره) گفت: انقلاب اسلامی ایران که حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذار آن شد، یکی از عظیم‌ترین انقلاب‌های تاریخ است. امام خمینی (ره) با رهبری حکیمانه خویش، مردم ایران را از یوغ استعمار جدید فرهنگی و ستم‌های رژیم ستمشاهی نجات داد.

وی افزود: ایشان با قیام مردمی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، ساختار طاغوت ۲هزار و ۵۰۰ ساله را به زانو درآورده و حرکت جامعه بشری را به سوی معنویت‌گرایی و خداگرایی بازگرداندند و انقلاب اسلامی همچون انفجار نور در جهان طنین‌انداز شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: امام خمینی (ره) با ایمان و توکل به خداوند متعال، مردم را به رستگاری در دنیا و آخرت هدایت نمودند. می‌توان گفت انقلاب اسلامی، نماد عشق و علاقه مردم به امام خمینی (ره) است و همچنان با رهبری فرزانه مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) در مسیر تعالی و پیشرفت و جهانی شدن خود ادامه می‌یابد.

نوفرستی ادامه داد: بدون شک، عزت، اقتدار و حرکت پیش رونده کشور اسلامی ایران به رهبری‌های حضرت امام خمینی (ره) بسیار مدیون است. 

به گفته وی؛ امام خمینی(ره) نقش بسزایی در اقتدار و عزت ایران داشتند. ایشان با توکل به خدا و با پشتوانه مردم در کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی را بدون هیچ وابستگی به غرب و شرق را تشکیل دادند و در تثبیت نظام جمهوری اسلامی و دفاع مقدس با بسیج نیروهای انقلابی و جهادی و پشتیبانی مردمی، نقش کلیدی را ایفا نمودند و با دم مسیحایی خویش روح اعتماد به نفس و خودباوری را در کالبد ملت ایران دمیده و این ملت را به نقطه غرورمند عزتّ، خودباوری و سربلندی رساندند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به فرازی از سخنان امام راحل که فرمودند: «اطمینان داشته باشید اگر بخواهید می‌شود»، افزود: امروز کشور به برکت رهبری‌های امام راحل (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و با جانفشانی‌های شهدا و ایثارگران و با تأسی از فرهنگ مقاومت و ایستادگی در اوج اقتدار وعزّت قرار دارد.

نوفرستی با تأکید بر اینکه رهبر کبیر انقلاب همواره چراغ هدایت انسان‌های آزادی‌خواه جهان بوده و خواهند بود، گفت: انقلاب اسلامی نقش بسیار مهم و تأثیرات گسترده‌ای را در بیداری ملت‌های مسلمان و کشورهای آزادی‌خواه دنیا داشته است.

وی یادآور شد: حضرت امام (ره) در طول دوران مبارزه و رهبری خویش، با بیان سخنان و رهنمودهایشان، آزادی و بیداری ملت‌های جهان را تبیین کرده و به ابعاد گوناگون آن پرداختند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: ایشان به عنوان یک رهبر مذهبی و سیاسی، تأکید داشتند که مسلمانان باید با هم متحد شده و از تفرقه‌اندازی دوری کنند تا به وحدت اسلامی دست یابند.

نوفرستی با بیان اینکه حضرت امام راحل با این انقلاب نشان دادند که مردم با ایمان، اراده، ایثار و جهاد و پشتکار می‌توانند نظام‌های طاغوتی و ستمگر را شکست داده و به استقلال و آزادی‌ و عزت دست یابند، افزود: در واقع انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های سیاسی حضرت امام (ره)، الگو و الهام‌بخش عزّت و سربلندی برای مردم آزادی‌خواه جهان به‌ویژه ملت‌های مسلمان می‌باشد و تاکنون در جهت‌دهی و جریان‌سازی در میان نهضت‌ها و ملت‌های مبارز جهان نقش تعیین‌کننده داشته است.

وی با اشاره به اینکه مکتب انسان‌سازی که توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌گذاری شد، نقش بسیار مهمی در پرورش نیروهای انقلابی و کارگزاران تراز انقلاب داشته است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) به تربیت انسانی و اخلاقی به عنوان اساسی‌ترین مبنای تربیت نیروها تأکید داشته و معتقد بودند که نیروها باید به عنوان انسان‌هایی با ارزش‌های اخلاقی و انقلابی تربیت شوند تا بتوانند در مسیر انقلاب حرکت نموده و پیشرفت کنند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: در واقع مکتب حضرت امام (ره) به عنوان یک الگوی تربیتی و فرهنگی، ویژگی‌هایی را در پرورش نیروها ترویج داد که به شکلی مستقیم و غیرمستقیم در تربیت شهید آیت الله رئیسی و سایر نیروهای انقلابی تأثیر گذاشته است.

وی تأکید کرد: توجه به عدالت اجتماعی، پایبندی به اصول انقلاب، حفظ حقوق مردم و مقاومت در مقابل ظلم و ستم و نابرابری، توجه به ارزش های اخلاقی، انقلابی و اسلامی از جمله این ویژگی‌های در مکتب امام راحل هستند.

نوفرستی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) تأکید داشتند که نیروها باید با ایمان و تعهد به اهداف انقلاب، در مسیر پیشرفت کشور قدم بگذارند، گفت: به طور کلی، مکتب انسان‌سازی امام خمینی (ره) با تأکید بر اخلاق، پیروی از اصول انقلاب، و توانمندی در مقابل ظلم، نیروها را به کارگزارانی تراز انقلاب تربیت کرد که مانند شهید آیت الله رئیسی، در راه پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب قرار گرفتند.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از