حالت تاریک
توجه به نقش ارتباطات در توسعه
در جشنواره ملی سواد رسانه انجام شد؛

توجه به نقش ارتباطات در توسعه

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: نقش ارتباطات در توسعه از آرمان‌های پرفسور معتمدنژاد به عنوان پدر علم ارتباطات نوین در ایران بود که در جشنواره ملی سواد رسانه استان مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سجاد رضایی صبح پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد در استان گفت: نقش ارتباطات در توسعه یکی از آرمان‌های پرفسور معتمدنژاد  به عنوان پدر علم ارتباطات نوین ایران بود.

وی با بیان اینکه این موضوع در حوزه رقابتی و آموزشی این جشنواره مورد توجه قرار گرفت، ادامه داد: در همین راستا کارگاه‌های آموزشی سواد رسانه‌ای در سطح استان برگزار شد.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: جشنواره ملی سواد رسانه در این استان نقطه آغازی برای جشنواره‌های برتر ملی در حوزه سواد رسانه خواهد بود که یاد مرحوم پرفسور معتمدنژاد زنده نگه‌ داشته شود.

رضایی بیان کرد: پرفسور معتمدنژاد به عنوان پدر علم ارتباطات نوین ایران در حوزه روزنامه‌نگاری و ارتباطات در ایران بسیار نقش فعالی ایفا کرد و یکی از موضوعات جدی ایشان برای ارتقای سطح علم ارتباطات، نقش ارتباطات در توسعه و پیشرفت است.

وی بیان کرد: ایشان در این زمینه مکتب ویژه و پیشنهادات خاصی دارد که در قالب برگزاری این جشنواره‌ها و پرداختن به این پیشنهادات می‌توان از این بستر استفاده کرد و علم ارتباطات را حوزه توسعه و پیشرفت خراسان جنوبی و سطح کشور بکار بگیریم.

تکریم بزرگان و مفاخر، هویت‌بخشی به جامعه است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: تجلیل و تکریم بزرگان و مفاخر، هویت‌بخشی به جامعه است و نسل جوان از این هویت بهره‌برداری می‌کند.

نخعی ادامه داد: مفاخر و بزرگان به عنوان قهرمانان فرهنگی و اجتماعی هستند که جهان را متحول ساختند.

وی با تأکید بر ضرورت شناخت بزرگان و مفاخر عنوان کرد: در مقابل جنگ روایت‌ها که دشمن دارد اگر بخواهیم قد عَلم کنیم، شناخت بزرگان و مفاخر و نخبگان ضروری است.

 

 تلاش برای راه‌اندازی بنیاد مطبوعات بی‌نتیجه ماند

در ادامه برادر پرفسور معتمدنژاد به پیگیری‌های خود برای راه‌اندازی بنیاد مطبوعات معتمدنژاد در مرکز کشور و بیرجند اشاره کرد و گفت: اما متاسفانه تمام فعالیت‌های که در این زمینه انجام دادیم هنوز بی‌نتیجه مانده است.

وی خواستار احیا و بازسازی خانه پرفسور معتمدنژاد شد که چهار سال قبل به میراث فرهنگی کشور اهدا شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم، هشت نفر از برگزیدگان جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد تجلیل شدند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از