حالت تاریک
استاد حوزه و دانشگاه:

پیام اربعین نجات بشریت از گمراهی است

پیام اربعین نجات بشریت از گمراهی است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه نور امام حسین (ع) خاموش‌شدنی نیست، گفت: پیام بین‌المللی اربعین نجات بشریت از گمراهی و سرگردانی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت امروز در اجتماع جاماندگان اربعین در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند گفت: برای تعمیق و گسترش یک فرهنگ و باور  در جامعه، سه مولفه تبیین، تعظیم و تحکیم لازم است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر، مسئله تبیین را با قید جهاد تبیین مورد تأکید قرار دادند یعنی این یک تکلیف عمومی است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر قرار است فرهنگ انقلاب و نظام اسلامی و منطقی که از این نظام به دنیا صادر می‌شود گسترش پیدا کند لازمه آن جهاد تبیین مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است.

 دهشت به مولفه تعظیم برای تعمیق و گسترش یک فرهنگ اشاره کرد و افزود: امروز شما مردم در زیر این آفتاب سوزان تابستان با باور قلبی و عشق و ارادت به امام حسین(ع) در این مراسم معنوی حضور یافتید.

وی بیان کرد: شما ملت ایران امتحان داده هستید اما این را بدانید آنچه منصوب به حضرت اباعبدالله(ع) است با کرب و بلا گره خورده است و اگر امروز اینجا هستید برای این است که لحظه‌ای حس کربلا و عزیزانی که در مشایه قدم می‌زنند را درک کنید، این خودش یک نوع تعظیم است تا اوج ارادت خود را به امام حسین(ع) و شهدا نشان دهید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به مولفه تحکیم برای تعمیق و گسترش یک فرهنگ و باور در جامعه، تصریح کرد: تحکیم یعنی ارتباط شما با آن اعتقاد، فرهنگ و مذهب که امروز به آن نماد می‌گویند و دشمنان خیلی تلاش می‌کنند از این مسیر وارد شوند.

دهشت متذکر شد: یکی از نمادهای دینی ما همین حجاب است و دشمن در این زمینه کار می‌کند و ساکت نیست.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب سالهاست چفیه بر روی دوش دارند، تصریح کرد: این نماد نشان می‌دهد که باور رهبر انقلاب بر مقاومت است و این چفیه پیام برای دنیا و استکبار دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه از مسئولان خواست در نصب نمادها در سطح شهر خیلی با دقت و هوشمندانه عمل کنند چون گاهی با یک نماد و تندیس خیلی راحت با آن فکر و اندیشه ارتباط برقرار می‌شود.

دهشت به در ادام به اهداف قیام حسینی اشاره کرد و گفت: هدف اول امام حسین(ع)، ملی و داخلی بود که در وصیت‌نامه خود به برادرشان محمد بن حنفیه سند مکتوب دادند که خروج من اصلاح امت جدم است.

وی با اشاره به اینکه آن روز مصدایق بزرگ منکر حاکمیت یزید بود، تصریح کرد: امروز بزرگ منکر عالم، امریکا و رژیم اسرائیل است که به فضل الهی به زودی ریشه‌کن خواهند شد و سیلی محکمی را از جانب مقاومت و نظام قدرتمند جمهوری اسلامی دریافت خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رزمایش اربعین حسینی در بُعد بین‌المللی بسیار ارزشمند می‌باشد و دشمن را به هراس انداخته است، افزود: نور امام حسین(ع) خاموش شدنی نیست و  پیام بین‌المللی اربعین نجات بشریت از گمراهی و سرگردانی است.

دهشت در پایان تأکید کرد: باید این پیام بین‌المللی اربعین را با رزمایش رسانه‌ای و حضور معنادار خود در عرصه‌های مختلف و اربعین به دنیا برسانیم.

انتهای خبر/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از