حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی:

بسیج هر لحظه آماده دفاع از اسلام است

بسیج هر لحظه آماده دفاع از اسلام است

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بسیج در هر زمان آماده دفاع از اسلام است، گفت: مقاومت یکی از مولفه‌های قدرت است و مقام معظم رهبری نیز بر این مهم تاکید دارند که هرکسی بیشتر مقاومت کند، پیروز است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت امروز در نماز جمعه بورنگ اظهار کرد: بسیج لشکر مخلص خداست یعنی اینکه جان بر کف در هر زمان و دوره ای آماده دفاع از اسلام است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز ما در جامعه جهانی و در عرصه‌های بین‌المللی حرف برای گفتن داریم، افزود: نظام سلطه آمریکا و استکبار بارها از اول انقلاب حرفشان این بود که براندازی نظام را دنبال کنند اما زمانی که دیدند نمی‌توانند، گفتند ما قصد براندازی و تغییر رفتار جمهوری اسلامی را نداریم بلکه قصد تاثیرگذاری ضریب توانمندی ایران را در جوامع بین‌الملل داریم.

وی گفت: در حیات خلوت آمریکا ما شاهد حضور و پیام انقلاب هستیم که به برکت خون شهدا و تفکر بسیجی محقق شده است.

قناعت ادامه داد: اسرائیل چهارمین ارتش و قدرت نظامی را به بیان برخی افراد دارد، آمریکا با آن قدرت نظامی در جریان حماس و فلسطین به کمک این چهارمین ارتش نظامی آمده و این یعنی افول اسرائیل.

 وی افزود: رژیم غاصب صهیونیست تاکنون بین چهار تا پنج هزار کودک مظلوم فلسطینی را شهید کرده که این یک رسوایی در جهان است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قدرت را مطرح شدن در جهان عنوان کرد و گفت: یکی از مولفه‌های قدرت؛ مقاومت است و مقام معظم رهبری هم بر این مهم تاکید دارند که هرکسی بیشتر مقاومت کند، پیروز است.

قناعت گفت: جنگنده، ناو، تانک و سلاح تنها یک قدرت نظامی است اما خون شهدا اثرگذارتر است، ما سختی‌ها را رد کرده‌ایم و به قله نزدیک هستیم و اسرائیل در حال فروپاشی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ایران در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های زیادی دارد، هواپیماهای کشورهای روسیه، بلاروس، ترکیه و کشور عربی، کشورهای اروپای شرقی و برخی از کشورهای آمریکای لاتین در داخل ایران و توسط مهندسین ما تعمیر و بازسازی می‌شود.

قناعت با بیان اینکه اتفاقات بزرگی که رخ داده است عادی نیست و به برکت خون شهدا، رشادت‌های مردم، تفکر بسیجی و رهنمودهای امامین است، گفت: بیش از هر زمان در داخل کشور نیاز به وحدت بین اقوام مختلف، مذاهب مختلف و شهرهای مختلف داریم، باید کار برای مردم و رفع مشکلات آنها شتاب بگیرد.

وی ادامه داد: بیش از هر زمان دیگر باید تبعیت از منویات رهبری در دستور کار باشد، مقام معظم رهبری در مسائل استراتژیک جهان اسلام تاکنون اشتباهی نکرده است چراکه هم حکیم است و دارای تجربه بوده و نائب بر حق امام زمان(عج) است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: دولت سیزدهم توجه ویژه و خاص به مناطق کمتر برخوردار داشته است، در استان ما عقب ماندگی تاریخی در حوزه زیر ساخت‌‌های جاده، آب، بهداشت دارد.

قناعت با اشاره به خط انتقال آب از دریای عمان، گفت: قبل از دولت سیزدهم این مصوبه تنها برای سیستان و بلوچستان بود که در این دولت این مهم برای استان ما هم مصوب شد، این انتقال سبب می‌شود به همه شهرهای استان آبرسانی داشته باشیم.

وی با اشاره به افت فشار گاز در زمستان خراسان جنوبی، گفت: گاز مصرفی همه استان های کشور از چند طریق تامین می‌شود اما گاز مورد نیاز ما تنها از خراسان رضوی تامین می‌شد لذا پروژه انتقال گاز در دستور کار است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خط انتقال گاز از دو راهی دشتک زابل به نهبندان در دو فاز با اعتبار هشت هزار میلیارد تومان در دستور کار است که تا هفته دولت ۱۴۰۳ به بهره‌برداری و به گاز سراسری وصل می‌شویم.

قناعت افزود: راه آهن اعتبار کلان در فاز اولیه یعنی ۱۸ هزار میلیارد تومان از محل تهاتر نفتی نیاز دارد که به تایید و  موافقت رهبر معظم انقلاب رسید.

وی از گازرسانی به پنج روستای بخش میاندشت، گازرسانی به چهار واحد صنعتی وتولیدی و ناحیه صنعتی با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان، روکش حفاظتی ۱۴.۵ کیلومتر و احداث دو و نیم کیلومترآسفالت روستایی با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان، آغاز احداث خانه بهداشت  با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تهیه طرح هادی ۲۶ روستای بخش میانداشت، اجرای طرح هادی در ۱۷ روستای این بخش خبر داد.

به گفته استاندار خراسان جنوبی ۱۶ روستای بخش میاندشت آسفالت شدند و ۴۴۲ قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن واگذار شده است.

وی از مرمت ۱۳ رشته قنات و احداث  ۴ زمین چمن مصنوعی خبر داد و گفت: همچنین چهار پروژه زمین چمن دیگر هم در دست اقدام است.

استاندار خراسان جنوبی از احداث ۶ کلاس درس و تکمیل مدرسه روستای دره چرم بخش میاندشت خبر داد و گفت: احداث ۶ سازه آبخیزداری، اجرای دو سایت ایرانسل، آبرسانی به دو روستا و اصلاح شبکه ۲۴ کیلومتر شبکه آبرسانی در دستور کار است.

قناعت بیان کرد: طی دو سال گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم در بخش میاندشت هزینه شده است و امروز هم این بخش اعتباراتی خواهد گرفت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از