حالت تاریک
مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی خبرداد

چتر بیمه سلامت برسر 14هزار بیمار صعب‌العلاج

چتر بیمه سلامت برسر 14هزار بیمار صعب‌العلاج

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی از وجود 14 هزار بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت در خراسان‌جنوبی خبرداد و گفت: 500 زوج نابارور نیز از خدمان رایگان ناباروری بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خاورستان، علی اربابی مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با حضور در دفتر پایگاه خبری خاورستان، با بیان این‌که 65 درصد جمعیت مردم خراسان‌جنوبی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از این تعداد 80 درصد تحت پوشش بیمه رایگان روستایی هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: امیدواریم در خصوص پوشش بیمه‌ای به سمتی برویم تعرفه‌های دولتی و خصوصی تفاوتی با هم نداشته باشد و این به هم نزدیک‌تر باشد و رشد بخش دولتی بیشتر از خصوصی باشد تا این فاصله این دوبخش جبران شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر این‌که شرایط بیمه شدن در بیمه سلامت برای همه مردم فراهم است، یادآورشد: مجلس و دولت ساختاری را درنظر گرفته اند که هر فرد ایرانی بتواند از خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

اربابی افزود: پنج دهک اول از خدمات بیمه رایگان بهره‌مند می‌شوند و دهک‌ شش، از تخفیف 80 درصدی، دهک هفت تخفیف 70 درصدی، دهک هشت از تخفیف 60 درصدی و دهک 9 از تخفیف 50 درصدی در سرانه بیمه شدن بهره‌مند می‌شوند.

وی ضمن اشاره به تحت پوشش قرار دادن افراد در دهک‌های پنج به پایین توسط بیمه سلامت، گفت: این سازمان افرادی که در دهک اول تا پنجم قرار دارند را به صورت رایگان و خودجوش مورد بیمه قرار داده است از این رو 10 هزار نفر در سال گذشته تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی با اشاره به این‌که مردم از دهک‌های شش به بالا نیز با پرداخت مبلغ اندکی خود را تحت پوشش بیمه درمانی قرار بدهند، افزود: باید مردم به این باور برسند بیمه یک اصل و پایه برای درمان است؛ خیلی از حق و حقوقی که مردم بهره‌مند می‌شوند از پایه بیمه است؛ تخفیف در هزینه درمان، ویزیت و ارز دارو از مسیر بیمه پرداخت می‌شود از این رو به افرادی که نسخه از طریق بیمه دارند تعلق می‌گیرد.

اربابی از کل دستوری +1666* برای استعلام داشتن بیمه به مردم خبرداد و افزود: سامانه بیمه سلامت، آماده ارائه خدمات غیرحضوری به مردم را دارد تا مردم به راحتی از مدت زمان مختلف نظیر سه ماهه  و یا یک ساله زمان بیمه شدن خود را انتخاب کنند.

وی با بیان این‌که بیمه سلامت خدمات ناباروری را به طور کامل پوشش می‌دهد، افزود: هم چنین 90 درصد تعرفه خدمات عمومی غیردولتی را پوشش می‌دهیم و این خدمات تا سه ماه در سال قابل تکرار است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی گفت: برای تحت پوشش قرار گرفتن افراد در بیمه خدمات ناباروری باید افراد به پزشک متخصص زنان و یا ارولوژی مراجعه کنند یک سری آزمایش‌ها و بررسی‌هایی صورت می‌گیرد وزمانی که این افراد به‌عنوان یک فردی می‌تواند از خدمات ناباروری بهره‌مند شود در سامانه‌ها نشان‌دار می‌شوند از آن لحظه خدمات ناباروری برای این افراد ارائه می‌شود و اگر اقدامات نشان‌دارشدن صورت نگیرد افراد نمی‌توانند از این خدمات بیمه‌ای بهره‌مند شوند.

وجود 500 زوج نابارور در خراسان‌جنوبی

اربابی گفت: حدود 500 نفر زوج نابارور در خراسان‌جنوبی هستند که از خدمات پوشش بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند نشان‌دار شده‌اند که می‌توانند تا سقف 50 میلیون تومان از خدمات ناباروری بهره‌مند شوند؛ مادر باردار و فرزند وی نیز تا پنج سالگی می‌توانند از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

وی در پاسخ به رایگان شدن خدمات درمانی برای افراد زیر 10 سال، گفت: وزیر بهداشت این موضوع را عنوان کردند اما هنوز به مرحله‌ی اجرایی نرسیده است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی اضافه‌کرد: از هر چیزی که به نفع بیمه شدن مردم و تقویت نظام بیمه پایه در کشور باشد  استقبال می‌کنیم.

اربابی بیان‌کرد: دولت صندوقی را به نام صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال 1401 راه‌اندازی و به تصویب رساند و 107 بیماری تا این لحظه جزو بیماران خاص و صعب‌العلاج شناسایی شده که خدمات بیمه‌ای را با تعرفه پایین دریافت کنند که اکثر این بیماری‌ها نادر و پرهزینه هستند؛ این هزینه‌های بالای بیماری موجب فقر خانواده‌ها شده است از این رو اکثر این بیماران از خدمات رایگان بهره‌مند می‌شوند و یا بالای 90 درصد هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

48 نوع بیماری صعب‌العلاج در خراسان‌جنوبی

وی ادامه‌داد: نزدیک 48 نوع بیماری صعب‌العلاج در خراسان‌جنوبی شناسایی شده‌اند و 14 هزار نفر بیمار خاص و صعب‌العلاج در این استان، تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان‌جنوبی افزود: از 107 نوع بیماری صعب‌العلاج، 51 نوع بیماری شروط، شرایط، شاکله و داروها از وزارت بهداشت ابلاغ شده است و در صورت شناسایی و نشان‌دار شدن، شروط جدیدی برای این فرد تعلق گرفته و از تخفیفات خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند و هم چنین برای برخی بیماران صعب‌العلاج و مددجویان سازمان بهزیستی تعرفه 70 درصد بخش خصوصی را بیمه سلامت پرداخت می‌کند.

اربابی گفت: طی دو سال اخیر بیمه سلامت تاخیری در پرداخت تعرفه‌ها در بخش دولتی و خصوصی به پزشکان نداشته است؛ 50 میلیارد تومان مازاد نیز به دانشگاه علوم پزشکی پیش پرداخت داشته ایم و سندی که هنوز جمع آوری نشده است را نیز پرداخت کردیم تا دغدغه مالی آنها کم شود.

وی ادامه‌داد: برخی بیمه‌ها تاخیر زیادی در پرداخت دارند که این چالش ایجاد می‌کند چراکه ظرف بیمارستان ظرف کلانی است و تاخیر در پرداخت یک نهاد، سبب متضرر شدن بیمه شده سلامت می‌شود.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از