حالت تاریک
رئیس دانشگاه بیرجند خبرداد:

کسب رتبه هفتم دانشگاه بیرجند در کرسی‌های آزاداندیشی

کسب رتبه هفتم دانشگاه بیرجند در کرسی‌های آزاداندیشی

رئیس دانشگاه بیرجند دانشجویان دانشگاه بیرجند را نظاره‌گر بر کار مسئولان و دانشگاه دانست و افزود: این دانشگاه در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی رتبه هفتم کشور را کسب کرده است.

احمد لامعی رئیس دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار  «خاورستان»، یکی از ویژگی‌های بارز نسل جوان و به‌خصوص قشر دانشجو را مطالبه‌گری و آرمان‌خواهی دانست و گفت: جوانان به‌دنبال تحقق مدینه فاضله‌ای هستند که در آن عدالت و آزادی حاکم باشد این‌ها در این مسیر پیرو راه مقتدای خویش حضرت امام قدس الله نفسه الزکیه هستند.

دانشجویان دانشگاه بیرجند نظاره‌گر بر کار مسئولان و دانشگاه هستند

 وی ادامه‌داد: بر همین اساس دانشجویان دانشگاه بیرجند نیز در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیروی از راه شهدا مطالبه‌گر و عدالت‌خواه هستند و همواره نظاره‌گر بر کار مسئولان کشور، استان و دانشگاه بوده تا از مسیر حق و حقیقت خارج نشوند و مدیون شهدا نباشند.

رئیس دانشگاه بیرجند افزود: در دانشگاه بیرجند همه طیف‌های فکری و تشکل‌های اسلامی و حتی دانشجویان قشر خاکستری برای بیان خواسته‌ها و اجرای برنامه‌های خود از آزادی کامل برخوردارند و دلیل این امر اجرای برنامه‌های متعدد و متنوع در طی دو سال اخیر خصوصا در دوران اغتشاشات است.

کسب رتبه هفتم در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی

لامعی گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه بیرجند و کسب مقام هفتم در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در میان دانشگاه های وزارت علوم براساس اطلاعات ثبت شده در درگاه فرنمای وزارت متبوع از دیگر اقدامات است.

وی خاطرنشان‌کرد: به‌طور کلی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی طراحی، برنامه‌ریزی، هدایت و نظارت بر سامانه پیشرفت، توسعه و موتور پیشران این هدف والا در راستای حل مسائل جامعه هستند.

رئیس دانشگاه بیرجند یادآورشد: دانشجویان به‌عنوان قشری فرهیخته و آرمان‌خواه در صف اول تحقیق و توسعه کشور همراه با اساتید و محققان صف‌آرایی کردند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌ورزند و این مسئولیت و صلاحیت ذاتی قاطبه دانشگاهیان است که مقام معظم رهبری را نیز به‌عنوان قافله سالار این کاروان بزرگ همواره بر آن تاکید فرموده‌اند.

لامعی بیان‌کرد: دانشجویان و دانشگاهیان دو مسئولیت اساسی دارند و آن تربیت، تهذیب اخلاقی، رشد علمی و تحقیقاتی است که این دو هدف زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی و ایرانی است.

دانشجویان صدای جامعه و تبلور آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند

وی دانشجویان را صدای جامعه و تبلور آرمان‌های بلند امت اسلامی در روزگار کنونی عنوان کرد و یادآورشد: استکبارستیزی نیز یکی از آرمان‌های انقلاب اسلامی است و دانشجویان نیز به‌عنوان قشری آرمان‌خواه همواره در مسیر عدالت‌خواهی و استکبارستیزی قدم برداشته‌اند.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: دانشجویان دانشگاه بیرجند نیز همواره در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی پیش‌قدم بوده‌اند و برنامه‌ها و اقدامات عملی فراوانی در همین راستا در دانشگاه اجرا کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به تجمع پرشور دانشجویان و دانشگاهیان بیرجند در حمایت از مردم مظلوم غزه و همچنین جمع‌آوری کمک برای آوارگان و پناهندگان جنبش‌الاقصی اشاره کرد.

ثبت‌نام دانشجویان برای حضور در فلسطین

لامعی اضافه‌کرد: همچنین ثبت‌نام برای حضور در فلسطین و مبارزه بر علیه ظلم و بی‌عدالتی در غزه نیز توسط دانشجویان و امضای طومار برعلیه اسرائیل غاصب صورت گرفته است.

وی اظهارکرد: به مناسبت شانزدهم آذر روز دانشجو برنامه‌های متعدد و متنوعی در دانشگاه بیرجند اجرا و در حال اجرا است که تکریم و تجلیل از دانشجویان، جلسه پرسش و پاسخ اعضای هیات رئیسه دانشگاه با دانشجویان، سخنرانی و پرسش و پاسخ سخنگوی محترم دولت دکتر بهادری جهرمی در جمع دانشجویان دانشگاه بیرجند، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در راستای تبیین واقعه شانزده آذر و برگزاری هفته فرهنگ دانشگاهی از جمله این اقدامات است.

برگزاری نمایشگاه راهیان پیشرفت در دانشگاه بیرجند

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان به مناسبت هفته بزرگداشت دانشگاهی در سالن امید، برگزاری نمایشگاه راهیان پیشرفت توسط هلدینگ و شرکت بهیار صنعت سپاهان، برگزاری دهها برنامه جانبی از جمله مسابقه کتابخوانی؛ اجرای تئاتر و برنامه اجرای موسیقی؛ کارگاه‌های علمی و فرهنگی از جمله اقدامات انجام شده در روز دانشجو است.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از