حالت تاریک
مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی استانداری خبر داد:

کسب رتبه چهارم خراسان جنوبی در ارتباطات مردمی

کسب رتبه چهارم خراسان جنوبی در ارتباطات مردمی

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی گفت: بر اساس ارزیابی نامه‌های سفر ریاست جمهوری، مرکز سامد و حضور در شهرستان‌ها، خراسان جنوبی رتبه چهارم در حوزه ارتباطات مردمی را کسب کرد.

به گزارش خاورستان، عباسعلی ملکی در برنامه زنده گفتگوی ویژه خبری با موضوع هفته دولت اظهار کرد: یکی از اولویت‌های اصلی دولت ارتباط با مردم است و یکی از شاخصه‌های اصلی مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، همین مردمی بودن و ارتباط گیری با مردم است که در این راستا برنامه‌ریزی‌های انجام شده است.

 مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی افزود: یک موضوع مهم ارتباطات مردمی دیدارهای چهره به چهره است و همه مدیران مکلف هستند یک روز در هفته را ملاقات‌های مردمی داشته باشند.

 وی با اشاره به سامانه الکترونیک دولت و مردم (سامد) گفت: بیش از 52 هزار تماس با این سامانه در سفر ریاست جمهوری به استان داشتیم که رکوردی در کشور بود این در حالی است که بیشتر درخواست‌های مردمی در استان های دیگر از طریق نامه بود.

 وی افزود: وظیفه ما ثبت و پیگیری و به نتیجه رساندن مطالبات مردمی است و در هر تماس، شماره پیگیری به مردم داده می‌شود.

 ملکی حضور مدیران و ملاقات های چهره به چهره در شهرستان‌ها را از اولویت‌های دولت مردمی عنوان کرد و گفت: از ابتدای استقرار دولت و از آذرماه 1400 تاکنون 2 هزار و 569 سفر مدیران به شهرستان‌های استان را داشته‌ایم.

 وی با بیان اینکه 456 مورد سفر مدیران مربوط به سال 1401 و 513 مورد برای امسال بوده است، افزود: همچنین در سال گذشته، 121 برنامه حضور مدیران در مرکز سامد داشته ایم که یکهزار و 28 مورد ارتباط برقرار و تماس ها ثبت شده است که از این تعداد 469 مورد اقدامات و پاسخ آنها مثبت بوده است و مابقی مشاوره و در دست اقدام بوده است.

 مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی گفت: در بحث ملاقات چهره به چهره مدیران در سال جاری؛ 2 هزار و 646 برنامه حضور و ملاقات مدیران کل در سال داشته‌ایم که 10 هزار و 738 نفر ملاقات آنها اتفاق افتاده است.

 ملکی با بیان اینکه استاندار خراسان جنوبی در مساجد، اماکن عمومی، سفرهای شهرستانی دیدارهای مردمی دارند که 638 مورد ملاقات مردمی بوده است، افزود: 109 سفر استاندار از آذرماه 1400 تا اول شهریورماه به شهرستان‌ها ثبت شده است که بیش از 236 مصوبه با پیشرفت 80 درصدی دارد.

 مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی گفت: ارزیابی بر اساس نامه‌های سفر ریاست جمهوری، مرکز سامد و حضور در شهرستان‌ها انجام شد که در مجموع این اقدامات، خراسان جنوبی رتبه چهارم در حوزه ارتباطات مردمی را کسب کرد که نشان می‌دهد تیم مدیریتی استان همسو با سایست‌های دولت حرکت می‎کند.

 ملکی با اشاره  به جذب 80 هزار میلیارد تومان اعتبار از ابتدای استقرار دولت در خراسان جنوبی، تصریح کرد: این اعتبارات هم نشان می‌دهد مدیران استان، بر اساس برنامه های دولت حرکت می‌کنند.

 وی افزود: همه نامه‌های سفر ریاست جمهوری بررسی شده و همه جواب ها مشخص شده است؛ در سفر اول ریاست جمهوری به استان، تعداد نامه ها  4 هزار و 720 مورد بود که 49 درصد درخواست مساعد مالی، 18 درصد تسیهلات و 11 درصد اشتغال بود که در این سفر یک میلیارد تومان در حوزه مساعدت مالی، اعتبار بلاعوض با کمک و بررسی‌های کمیته امداد پرداخت شد.

 مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در سفر اول 635 مورد درخواست تسهیلات داده بودند که 8 میلیارد و 830 میلیون تومان هم تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شد.

 ملکی اضافه کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری به استان که سفری رسمی بود 22 میز ارتباطات مردمی در دستگاه‌های اداری دایر شد که از این طریق 104 هزار و 634 مورد درخواست ثبت شد.

 وی با اشاره به اینکه از 52 هزار و 494 تماس مردمی با مرکز سامد در دور دوم سفر ریاست جمهوری ثبت شد، گفت: همچنین بیش از 52 هزار و 140 درخواست مردمی هم از طریق نامه دریافت شد که رشد دو هزار و 126 درصدی را نشان می داد.

 مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی گفت: کار خاصی که در استان ما انجام شد این بود که دهک‌های افرادی که مساعدت مالی و تسهیلات داشتند، احصاء شد یعنی دهک 67 هزار نفر احصاء شد تا بر اساس دهک‌ها به سرعت خدمات ارائه دهیم.

 ملکی با بیان اینکه 18 هزار درخواست تسهیلات داشتیم اما بعد از سفر ریاست جمهوری 4 هزار سهمیه تسهیلات داشتیم، گفت: برای اینکه به عدالت نزدیک‌تر شویم از سامانه وزارت تعاون دهک‌ها احصاء و تسهیلات بر این اساس پرداخت شد.

 وی تصریح کرد: استاندار خراسان جنوبی از طریق مرکز پیگیری کرد و بیش از 45 هزار نفر درخواست مساعدت مالی داشتند که بررسی و ارجاع به بانک‌ها شد برخی افراد، درخواست‌های متعددی داشتند که بر اساس درخواست‌ها اولویت‌بندی و از هر فرد یک درخواست احصاء شد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی امور حقوقی و ارتباطات مردمی استانداری خراسان جنوبی افزود: بعد از پیگیری‌های استاندار سه هزار و 400 وام قرض الحسنه به استان اختصاص داده شد که بر اساس دهک‌ها در حال پرداخت است.

 ملکی گفت: در مجموع بیش از 18 هزار تسهیلات بانکی داشتیم که چهار هزار سهمیه اولیه پرداخت شده، سه هزار و 400 سهمیه هم در حال پرداخت است، با اینکه 6 هزار نفر به بانک‌ها معرفی شده‌اند اما تا کنون دو هزار نفر علی رغم دریافت پیامک، مراجعه‌ای به بانک نداشتند.

 وی تصریح کرد: تاکنون پرداخت تسهیلات سفر ریاست جمهوری در استان به دهک ششم و هفت رسیده است.

 

انتهای پیام/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از