حالت تاریک

کیفیت پایین تخته‌های خال سیاه

کیفیت پایین تخته‌های خال سیاه

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان‌جنوبی با اعلام رضایت از پیشرفت دارت استان از کیفیت پایین تخته‌های دارت موجود در بازار گلایه کرد.

علیرضا علیزاده به خبرنگار خاورستان گفت:استارت مجدد دارت بعد از یک وقفه از سال ۹۵ با راه‌اندازی خانه دارت بیرجند زده شد و در این سال‌ها تعداد زیادی از نوجوانان و جوانان به مسابقات کشوری اعزام شدند که دو نفر هم به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

به گفته وی ابوالفضل علیزاده و آتنا بیگمی اردونشین ملی شدند که همین موضوع باعث شد انگیزه‌ها برای ماندن و پیشرفت در این رشته بیشتر شود به تبع فعالیت‌ها گسترش پیدا کرد و خانه دارت بیرجند هم در سال ۹۶ با حضور مومنی دبیر انجمن دارت کشور افتتاح شد.

وی تاکید کرد:پیشرفت دارت در استان رضایت بخش است و می‌توان آینده روشنی را برای این رشته ورزشی در صورت فراهم بودن شرایط و افزایش انگیزه ورزشکاران متصور شد. 

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان به پیشرفت سریع بانوان در این رشته اشاره کرد و افزود: بانوان این رشته ورزشی از سال ۹۸ به بعد در هر رقابت کشوری که شرکت کردند جزو نفرات اول و دوم بودند.

علیزاده از زهرا رجبی، ملیحه رجبی، مریم عرفانیان، مائده عطایی ، فاطمه ناصری و... را جزو برترین‌های این رشته در استان و مدال آوران کشوری در مسابقات متعدد یاد کرد و افزود: بنا به اعلام انجمن دارت کشور خراسان‌جنوبی در بخش بانوان حرف اول را می‌زند و در بخش آقایان هم ابوالفضل علیزاده جزو پنج نفر اول لیگ‌برتر و کاپیتان تیم ملی دانشجویان و سرآمد استان است.

وی ادامه داد: در مسابقات آزاد سال ۹۸ زهرا رجبی در مسابقات ترکیه اول شد و تابستان امسال هم ابوالفضل علیزاده و خانم اباذری در تیم ملی دانشجویان انتخاب و قرار است در مسابقات بین‌المللی ترکیه شرکت کنند.

به گفته وی افزون بر این امسال در مسابقات بین‌المللی امارت خانم ناصری سوم و خانم عطایی اول شد.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی خراسان‌جنوبی با بیان این که حدود ۱۰۰ ورزشکار در این رشته فعال هستند تصریح کرد: مهم‌ترین چالش کیفیت پایین تخته‌های دارت است که با توجه به این‌که جنس آن‌ها خوب نیست اما قیمت‌ها بالا چند ماه بیشتر نمی‌توان از آن استفاده کرد طوری که تعداد تخته‌های داخل خانه دارت با این که آبان‌ماه سال گذشته خریداری شده همه خراب شدند و نیاز به تعمیر و تعویض دارند به‌ همین‌ دلیل نمی توانیم بیش از تجهیزاتی که در اختیار داریم هنرجو جذب کنیم.

علیزاده ادامه داد: دارت تنها رشته‌ای است که از ورزشکار مبلغی به عنوان ورودی سالن دریافت نمی‌شود و رایگان در اختیار ورزشکاران قرار دارد مگر این که خود ورزشکار مربی بگیرد که برای مربی هزینه‌ای پرداخت کند.

به گفته وی تیم جوانان در رده بانوان با ترکیب مومن و سلطانی سال گذشته در رقابت‌های کشوری قهرمان شدند که امسال قصدداریم از این عنوان دفاع کنیم و تیم صبح و عصر هم تمرین می‌کنندو هم‌اکنون هم به دنبال استعدادیابی هستیم و برای این موضوع برنامه داریم و اگر ورزشکاری مراجعه کند و در این زمینه استعداد داشته باشد رها نمی کنیم و امکانات در اختیارش قرار می‌دهیم تا در این رشته پیشرفت کند.

به گفته وی رشته ورزشی دارت در بیرجند، طبس، قائن و بشرویه فعال است و در شهرستان‌های دیگر به صورت غیر حرفه‌ای فعال هستند.

وی قد بلند، دست کشیده و هوش بالا سه فاکتور مهم و جدانشدنی از هم در این رشته ورزشی بیان کرد و ادامه داد: رشته دارت بیشتر مربوط به افراد با تحصیلات عالیه است و برای آرامش و تمرکز و تسکین روحیه مفید است. 

وی در پایان با اشاره به این که دارت یک رشته ورزشی از ۲۰ رشته‌ای است که زیرمجموعه هیئت انجمن‌های ورزشی استان قرار دارد افزود:فلوربال، سپک تاکرا ، ورزش‌های هوایی جهت یابی، طناب کشی،فوتبال روی میز،کریکت،تکبال،اسپوکس،پارکور و.... از جمله این رشته‌هاست که همین تنوع بالای رشته‌ها در یک هیئت ورزشی از تمرکز برای توجه کامل به همه رشته‌های تحت حمایت تا حد زیادی می‌کاهد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از