حالت تاریک
در فجر چهل و پنجم؛

گرامیداشت ۱۴ شهید انقلاب در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

گرامیداشت ۱۴ شهید انقلاب در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: یادواره ۱۴ شهید انقلاب در شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس و درمیان همزمان با دهه فجر برگزار می‌شود.

 گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، ابوالفضل نوفرستی روز سه‌شنبه در جلسه برنامه‌ریزی کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر استان اظهار کرد: : تقابل جبهه حق و باطل به اوج خود رسیده است و هرچه بیشتر به ترویج فرهنگ جهاد و شهادت بپردازیم بدون شک اثرات لازم را بر قشر جوان خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره اینکه برای دهه فجر باید برنامه‌های جذاب و متفاوت با محوریت مردم برگزار شود، گفت: یادواره شهدای انقلاب بیرجند همزمان با ۱۶ بهمن در سالن ایثارگران برگزار می‌شود که در حاشیه آن نمایشگاه عکس با موضوعات انقلاب نیز دایر خواهد بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی افزود: زندگی‌نامه ۱۴ شهید انقلاب استان منتشر و در تبلیغات محیطی شهر بنر شهدا نصب خواهد شد.

نوفرستی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای اهل تسنن و غبارروبی مزار شهدای شهرستان درمیان عنوان کرد: امسال کتاب «زنده‌تر از همیشه» در زمینه کرامات شهدا چاپ شده و رونمایی خواهد شد.

وی از افتتاح ۲ گلزار شهدا همزمان با دهه فجر در استان خبر داد و یادآور شد: شهرستان بیرجند شش شهید، قاینات پنج شهید، درمیان دو و فردوس یک شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است.

نوفرستی با اشاره به شش جانباز دوران انقلاب در خراسان جنوبی افزود: همزمان با دهه فجر از خانواده جانبازان و برخی مادران شهدا در یادواره‌ها شهدا تجلیل و قدردانی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: امسال ۵۰۰ شهید جدید که فرزند این استان بودند در استان‌های دیگر شناسایی شدند لذا جمعیت شهدای خراسان جنوبی به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافته است.

انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از