حالت تاریک
اخبار داغ انتخاباتی؛

نامزدهای شانا در بیرجند،درمیان و خوسف معرفی شدند

نامزدهای شانا در بیرجند،درمیان و خوسف معرفی شدند

در حالی که کمتر از دو هفته به انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقیست اقدام شورای ائتلاف در ارزیابی و انتخاب کاندیدای مورد حمایت تنور انتخابات در بیرجند را گرم‌تر کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» کمتر از دو هفته به زمان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی باقی مانده است اما هر چه به زمان تبلیغات و روز انتخاب نزدیک‌تر می‌شویم، تنور انتخابات گرم‌تر و فضا ملتهب‌تر می‌شود.

در حالی که زمان تبلیغات انتخابات از سوم اسفندماه آغاز می‌شود، اما بسیاری از کاندیدا‌ها از قبل‌تر و ب صورت غیر رسمی فعالیت‌های انتخاباتی خود را در رفت و آمد‌هایشان و همچنین فضای مجازی آغاز کرده‌اند، برخی‌ها هم جلسات انتخاباتی با حضور افراد مؤثر را تشکیل می‌دهند و در حال برنامه‌ریزی‌های گسترده‌تر هستند.

بر اساس آمار ارائه شده شده توسط مسئولان مرتبط در زمینه انتخابات مجلس شورای اسلامی، هم اکنون ۴۴ نامزد در حوزه بیرجند، درمیان و خوسف، ۳۴ نامزد در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه، ۲۷ نامزد در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه و ۱۳ نفر نیز در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه تأیید صلاحیت شده‌اند.

علاوه بر تبلیغات غیر رسمی نامزد‌های انتخاباتی، اما احزاب و جریانات مختلف سیاسی نیز دست به کار شده و در تمام مناطق کشور در حال معرفی کاندیدا‌های مورد حمایت خودشان هستند.

در خراسان جنوبی نیز تاکنون شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در این خصوص پیش دستی کرده است. این شورا که خودش را برآمده از بدنه جامعه و احزاب جبهه انقلاب و معتمدین هر منطقه می‌داند، در گلوگاه‌های انتخاباتی اقدام به بررسی کارنامه کاندیدا‌ها و انتخاب افرادی به عنوان کاندیدا‌های طراز جبهه انقلاب می‌کند.

روند انتخاب و ارائه فهرست نامزد‌های مورد حمایت ائتلاف نیز بر اساس دستورالعمل‌های کشوری انجام می‌شود و از آنجایی که این تشکل خود را‌امین مردم می‌داند و وابسته به هیچ فرد و نهادی نیست، تلاش می‌کند تا براساس قانون فرآیند را به بهترین شکل ممکن اجرا کند.

شرکت ۱۴ کاندیدا در مصاحبه‌های شانا

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان، مدتی قبل طی اطلاعیه‌ای از نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس خواست که برای برخورداری از حمایت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در جریان انتخابات، در سایت‌شانانیوز ثبت نام کنند.

ارژنگی افزود: بر اساس این اطلاعیه، ۲۲ نامزد در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در این سایت ثبت نام کردند که پس از ارزیابی اولیه توسط کارگروه انتخابات این شورا، ۱۴ نفر از تأیید شدگان نهایی شورای نظارت به دعوت شانا پاسخ داده و برای مصاحبه در دفتر شورا حضور یافتند.

وی عنوان کرد: پس از انجام ارزیابی‌ها باید ۵ نفر از نامزد‌هایی که بیشترین امتیاز را در مصاحبه کسب کردند، به مرحله بعدی راه پیدا می‌کردند اما چون در این مرحله دو نفر از نامزد‌ها امتیاز مساوی کسب کردند، شش نفر از نامزد‌ها به مرحله بعد یعنی مجمع عمومی شورای ائتلاف راه یافتند.

او بیان کرد: مجمع عمومی شورای ائتلاف حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ماه برگزار شد که با توجه به اینکه هر کدام از اعضای شورای ائتلاف می‌توانستند ۱۰ نفر از افراد همسو با جبهه انقلاب اسلامی را به جلسه دعوت کنند، این جلسه با حضور ۳۱۵ نفر از اعضای شورای ائتلاف شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف و اعضای دعوت شده برگزار شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان بیرجند ادامه داد: در این جلسه؛ ۶ نفر از نامزد‌ها که در جلسه ارزیابی اولیه حائز امتیاز بیشتر و انتخاب شده بودند، به مجمع عمومی دعوت شدند که برای هر کدام از آن‌ها ۳۰ دقیقه زمان برای بیان برنامه‌ها و اهداف و همچنین پرسش و پاسخ اختصاص داده شد.

سه کاندیدا به شانای استان راه یافتند

ارژنگی گفت: اسامی کاندیدا‌های دعوت شده به مجمع عمومی شورای ائتلاف به ترتیب حروف الفبا سید حسن‌امیرآبادی‌زاده، علیرضا خراشادی‌زاده، حسین زنگویی، علی مولوی حقیقی، محمدامین وحدانی نیا و سید حسن هاشمی بود.

وی اظهارکرد: پس از بیان برنامه‌ها توسط نامزد‌ها، هیئت رئیسه مجمع رأی‌گیری را انجام داد که بر اساس آن آقایان مولوی حقیقی با ۱۷۴ رأی، محمدامین وحدانی نیا با ۲۲۹ رأی و سید حسن هاشمی با ۱۵۷ رأی به عنوان سه نامزدی که بیشترین آرا را کسب کردند به شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان معرفی شدند.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب شهرستان بیرجند تصریح کرد: همه نامزد‌هایی که دعوت به مصاحبه می‌شوند، میثاق نامه‌ای را امضا می‌کنند که در جریان انتخاب و حمایت شورای ائتلاف از نامزدی که احتمال رای‌آوری بیشتری را دارد، به انتخاب شانا احترام گذاشته و به منظور حفظ وحدت در جبهه انقلاب به نفع نامزد مورد حمایت شانا از ادامه رقابت انصراف داده و برای رای‌آوری نامزد نهایی شانا تلاش کنند.

او ادامه داد: همچنین در این میثاق نامه تأکید شده است که درصورتی که نامزد مورد حمایت شانا با رای اکثریت مردم حوزه انتخابیه به مجلس راه یابد، باید خود را موظف به عمل درچارچوب مشخص شده جبهه انقلاب دانسته و از هرگونه اقدام وحدت شکن در مجلس پرهیز کند.

رقابت ۱۱۸ کاندیدا برای ۴ کرسی مجلس

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری خراسان جنوبی نیز در خصوص اخبار انتخاباتی اظهار کرد: تعداد نامزد‌های تأیید صلاحیت شده برای مجلس شورای اسلامی ۱۱۸ نفر است که البته برخی از نامزد‌ها درخواست تغییر حوزه انتخابیه را دارند.

حجت الاسلام مهدی یعقوبی با اشاره به اینکه در بین نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد زیادی جوان هستند، بیان کرد: البته نام چهار خانم نیز در بین نامزد‌ها دیده می‌شود که یک نفر در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف، یک نفر در حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه و دو نفر در حوزه انتخابیه طبس، فردوس، بشرویه و سرایان نامزد شده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تبلیغات غیر رسمی نامزد‌های مجلس شورای اسلامی تخلف قانونی محسوب می‌شود، گفت: اگر مجالس در حد برنامه‌ریزی برای برپایی ستاد‌های تبلیغات و … باشند منع قانونی ندارد ولی متأسفانه برخی از افراد از این میزان فراتر ‌می‌روند که حتماً از نظر قانونی ایراد دارد.

رئیس هیأت نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری خراسان جنوبی یادآور شد: تمام فعالیت‌های ما در دفتر نظارت و بازرسی انتخابات بر محور و مدار قانون می‌گذرد و بر مبنای آن موضوعات رصد می‌شود.

او همچنین از آغاز تبلیغات نامزد‌های مجلس خبرگان در خراسان جنوبی از ۲۵ بهمن خبر داد.

افزایش شعب اخذ رأی در شهر‌های مختلف خراسان جنوبی

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی نیز آخرین خبر‌ها در حوزه انتخابات در خراسان جنوبی را افزایش شعب اخذ رأی دانست و گفت: تعداد شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱۹ شعبه بوده که در سال جاری با افزایش ۶ درصدی (۷ شعبه) به ۱۲۶ شعبه رسیده است.

سلیمی گفت: همچنین تعداد شعب اخذ رأی حوزه انتخابیه قائنات و زیرکوه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۵۰ شعبه بوده که در سال جاری با افزایش ۱۱ درصدی (۱۶ شعبه) به ۱۶۶ شعبه رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی از افزایش ۴۱ درصدی شعب اخذ رأی در حوزه انتخابیه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه خبر داد و اظهار کرد: ۲۸۵ شعبه اخذ رأی نیز برای حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه برای این دوره از انتخابات، به طور میانگین حدود ۲۰ نفر در هر شعبه همکاری می‌کنند، گفت: پیش‌بینی‌های لازم در راستای رفع همه موانع در مسیر برگزاری انتخابات صورت گرفته است. 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از