حالت تاریک
مدیرتعاون روستایی خراسان جنوبی:

۴‌پروژه‌درحوزه تعاون‌روستایی استان افتتاح‌می شود

۴‌پروژه‌درحوزه تعاون‌روستایی استان افتتاح‌می شود

مدیرتعاون روستایی خراسان جنوبی گفت: طی هفته دولت در حوزه تعاون روستایی خراسان جنوبی چهار پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان با اشتغال زایی۴۳ نفر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خاورستان،سیدحسن رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعاون روستایی از طریق پنج اداره در بیرجند، طبس، فردوس، قاین و نهبندان و ۶ نمایندگی وظیفه هدایت و نظارت بر شبکه گسترده تعاون روستایی را بر عهده دارد.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی ادامه داد: در خراسان جنوبی ۵۷ شرکت تعاون روستایی و ۱۶ شرکت تعاونی زنان روستایی، ۷۶ تعاون روستایی کشاورزی، ۳۵ شرکت تعاونی تولید، ۷ شرکت تعاونی زراعی، ۹ اتحادیه استانی، هفت اتحادیه شهرستانی و ۱۲ تشکل اتاق اصناف فعالیت می کند.

 وی در ادامه بیان کرد: بیش از ۱۹۷ هزار نفر در این مجموعه های تشکیلات روستایی عضو هستند و این تشکیلات بحث پیشرفت و توسعه تعاونی ها را فراهم کرده اند و با گردآوری سرمایه اندک روستاییان بخش عظیمی از خدمات دولت را عرضه می کنند.

 رضوی با اشاره به برنامه های تعاون روستایی طی دو سال اخیر گفت: طی این مدت در استان بحث توزیع ۲۵۷ هزار و ۳۸۲ تُن انواع نهاده های دامی و کشاورزی اجرایی شده و طی این مدت ۹۳.۱ میلیارد تومان به تشکیلات پرداخت شده است.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در خصوص خرید تضمینی گندم عنوان کرد: طی دو سال اخیر ۲۳ هزار و ۲۰۴ تُن گندم از کشاورزان استان در ۱۵ مرکز به صورت تضمینی خریداری شده است و در شاهد خرید توافقی ۳۲۵ هزار و ۹۲۵ تُن توسط تشکلات تعاون روستایی بودیم.

 وی ادامه داد: طی دو سال اخیر در بحث توزیع آرد روستایی و عشایر ۴۵ هزار و ۴۸۱ تُن توسط تعاون روستایی استان توزیع شده است که نسبت به مدت مشابه آن افزایش ۱۴ درصدی داشته است.

 رضوی با اشاره به بحث جمع آوری شیر عنوان کرد: در این راستا ۳۸ هزار و ۲۲ تُن شیر در استان جمع آوری شده که نسبت به مدت مشابه آن شاهد یک رشد ۳۶ درصدی بودیم.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه نظارت و حسابرسی تشکل ها یکی دیگر از وظایف تعاون روستایی است، افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در این راستا ۳۹۸ مورد حسابرسی قرار گرفتند و بحث نظارت بر تشکل ها طی این مدت به شدت افزایش پیدا کرده است.

 وی در خصوص پروژه های افتتاح شده در دولت سیزدهم گفت: طی دو سال گذشته ۲۱ پروژه در حوزه تعاون روستایی در استان با اعتبار بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان جهت اشتغال زایی برای ۱۰۴ نفر به صورت مستقیم و یک هزار و ۶۸ نفر به صورت غیرمستقیم به بهره برداری رسیده است.

 رضوی به پروژه های هفته دولت امسال اشاره کرد و افزود: طی هفته دولت در حوزه تعاون روستایی خراسان جنوبی چهار پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد و در این راستا برای ۴۳ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد می شود.

 مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در پایان گفت: به دنبال تقویت تعاونی های روستایی در نقاط مختلف استان هستیم و طی سال های گذشته به دلیل تورم، نقدینگی این شرکت ها کاهش پیدا کرده بود و سود آنچنانی نداشتند و سرمایه های آنان محدود مانده بود و به دنبال برطرف کردن ضعف کمبود نقدینگی آنان هستیم و در این راستا پرداخت حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون از محل جهش تولید در دستور کار قرار دادیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از