حالت تاریک

اعزام ۵۰۰دانشجوی دختر خراسان‌جنوبی به راهیان نور

اعزام ۵۰۰دانشجوی دختر خراسان‌جنوبی به راهیان نور

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امروز ۵۰۰ دانشجوی دختر دانشگاه‌های استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، هادی ایمانی عصر امروز در آئین بدرقه دختران دانشجوی خراسان جنوبی به راهیان نور در حسینیه جماران بیرجند اظهار کرد: ۵۰۰ دانشجوی دختر دانشگاه‌های استان خراسان جنوبی اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و فنی و حرفه‌ای امروز به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ و ۲۶ بهمن ماه بازه اعزام دانشجویان دختر به راهیان نور تعیین شده، افزود: در مجموع هزار و ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه‌های خراسان جنوبی به راهیان نور اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: امسال شعار کشوری راهیان نور «ما متحدیم» و شعار راهیان نور دانشجویی «دانشجویان مکتب سلیمانی» است.

ایمانی در ادامه از برگزاری سه رویداد فرهنگی همزمان با اردوهای راهیان نور خبر داد و  بیان کرد: در بسته فرهنگی نقشه مناطق جنوب، اطلاعات مربوط به یادمان‌ها در فضای مجازی بارگذاری می شود و در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: رویداد «رهاورد سرزمین نور» که ویژه سفر راهیان نور است، رویداد «لیمو شیرین» با محوریت نماز اول وقت و رویداد «نقش‌آفرینی دانشجویان در تحقق گام دوم انقلاب» با محوریت تولیدات ادبی در سطح دانشگاه‌های استان اجرا می‌شود.

برای خود سازی خود همت کنید

مدیرکل خانواده و امور بانوان استانداری خراسان جنوبی در این آیین اظهار کرد: شما دانشجویان عزیز در راهی بسیار زیبا قدم گذاشته‌اید و از آن جایی که رسالت راهیان نور خودسازی است، باید با حضور در این راه برای خود سازی خود همت کنید.

فهیمه زنگویی با بیان خاطرات خود از حضور در راهیان نور در زمان دانشجویی، گفت: با توجه به مسائل روز ایران و جنس و شرایط دختران امروز، با شرکت در راهیان نور باید آموخته‌های خود را از شهدا و خانواده‌های آنها افزایش دهید.

به گفته وی دانشجویان دختر باید سطح در خواست‌ها و تفکرات خود را به آنچه که شایسته دانشجوی ایرانی است، بالا ببرند.

زنگویی بیان کرد: در شرایطی که یک طرف زن، آزادی و زندگی و طرف دیگر مکتب شهادت است، دختران دانشجو باید به آموخته‌های خود از مادران شهید به خوبی عمل کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از