حالت تاریک
مسئول تعلیم و تربیت سپاه خراسان جنوبی:

استقبال 17 هزار و 500 نفر از مسابقات قرآن بسیج

استقبال 17 هزار و 500 نفر از مسابقات قرآن بسیج

مسئول تعلیم و تربیت سپاه خراسان جنوبی گفت: میزان استقبال از سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج تا پایان مرحله ثبت‌نام، به بیش از 17 هزار و 500 نفر در استان رسید.

حجت الاسلام علیرضا کامجو، مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان با تبریک میلاد پیامبر (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: مسابقات قرآن وعترت بسیج همه ساله برگزار می‌شود و امسال سی‌اُمین دوره مسابقات سراسری قرآن با حال و هوای دیگری برگزار شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب در خصوص قرآن و راهبردی ایشان که باید مساجد پایگاه قرآن شود و حضور نوجوانان و جوانان و خانواده‌ها برای موضوع قرآن در مساجد و رقابت بین مساجد که بیان فرموده بودند، حال و هوای مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج هم در همین راستا بود.

 

حجت الاسلام کامجو با اشاره به ضرورت تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری، گفت: امسال مسئولان برگزاری جشنواره قرآن و عترت بسیج از هدف‌گذاری ثبت‌نام یک میلیون نفر در سی‌اُمین دوره جشنواره خبر دادند در حالی که میزان مشارکت در سال‌های قبل کتر از 100 هزار نفر بود.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: در این استان با توجه به جمعیت باید حدود 10 هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج شرکت می‌کردند که در نهایت بیش از 17 هزار و 500 نفر در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کردند و استقبال بسیار خوبی از مسابقات قرآن شد

 

وی ادامه داد: تاکنون مرحله «بین مساجد و پایگاه‌ها یا حوزه‌ای» و مرحله «شهرستانی یا ناحیه‌ای» برگزار شده است.

 

حجت الاسلام کامجو گفت: با توجه به این استقبال چشمگیر بنا شد که جشن بزرگ قرآنی تحت عنوان چلچراغ آیه‌ها با محوریت اختتامیه مرحله مقدماتی سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج و در لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب در عمومی‌سازی قرآن و تبدیل مسجد به پایگاه قرآن و همچنین پاسخ به هتاکان قرآن برگزار شود.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برگزاری جشن چلچراغ آیه‌ها و تجلیل از برگزیدگان مرحله مقدماتی میابقات قرآن در تمام شهرستان‌های این استان برنامه‌ریزی شد، افزد: این جشن همزمان با میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) به صورت نمادین در امامزاده حسین بن موسی الکاظم (ع) شهرستان طبس برگزار و در شبکه خاوران پخش شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر بخواهیم گام دوم انقلاب را پیاده کنیم نیازمند به یک جامعه قرآنی هستیم، افزود: در چنین جامعه‌ای شاخصه‌هایی وجود دارد که اول باید همه با قرآن انس بگیرند و مفاهیم قرآنی در آن گسترش یابد و جریان‌سازی قرآنی در مسائل تربیتی، اجتماعی و فرهنگی راه بیفتد.

 

حجت الاسلام کامجو عنوان کرد: اوج توجه به قرآن به معیارگرایی قرآن و سبک زندگی قرآنی برسد که می‌تواند زمینه‌ساز تمدن جهانی حضرت بقیه الله اعظم (عج) باشد.

 

مسئول تعلیم و تربیت سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی پایان کار ما نیست و در سطح استان ثبت مساجدی که ظرفیت فعالیت قرآنی دارند در سامانه اعراف شروع کردیمف گفت: مسابقات قرآنی یک شور برای توجه به مسجد به عنوان پایگاه قرآنی بود اما آن شعور و تبدیل شدن مسجد به پایگاه قرآنی نیاز به آموزش و حضور همگانی و کار و مدیریت جهادی دارد.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه هتاکان به قرآن با فریاد بلند به دنیا اعلام می‌کنند که در برابر منطق قرآن حرفی برای گفتن ندارند و شکست خورده میدان گفتگو و تفکر اسلامی و قرآنی هستند، افزود: جریان تفکر باطل غربی با حمایت از قرآن‌سوزی اعلام کردند که در برابر منطق قرآن حرفی ندارند و در واقع این نوعی اعلام شکست بود.

 

گفتنی است، سی‌اُمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت بسیج امسال از مرحله مقدماتی تا نهایی در پنج مرحله «بین مساجد و پایگاه‌ها یا حوزه‌ای»، «شهرستانی یا ناحیه‌ای»، «استانی»، «ارزیابی کشوری یا نیمه‌نهایی» و مرحله «کشوری یا نهایی» برگزار می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از