حالت تاریک
کارشناس رسانه:

باید از فضای‌مجازی علیه استکبار رسانه‌ای استفاده کرد

باید از فضای‌مجازی علیه استکبار رسانه‌ای استفاده کرد

کارشناس رسانه با بیان این‌که در برابر استکبار رسانه‌ای باید محکم ایستاد، گفت: باید از میدان استکبار علیه استکبار استفاده و از فضای مجازی ضربه‌هایی را به دشمن وارد کرد.

حجت الاسلام احمد صابری تولایی استاد حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، گفت: مهم‌ترین وظایف مشترک انبیا در قرآن کریم، دو مورد عنوان شده؛ اول، زمینه‌سازی برای پرستش خدا و دوم، طاغوت‌ستیزی و استکبارستیزی است.

وی با بیان این‌که در مواجهه با افرادی که از نظر اعتقادی با ما اختلاف دارند، به چند روش می‌توانیم برخورد کنیم افزود: قرآن می‌فرماید با افراد و کشورهایی که اختلاف نظر دارید، با مشترکات آن‌ها به توافق برسید تا اهداف مشترکی را دنبال کنید.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم زمانی که از مکه وارد مدینه شدند، با یهودیان تفاهم‌نامه و صلح‌نامه امضا کردند و فرمودند شما می‌خواهید در این شهر همان‌طور که تاکنون زندگی کردید، زندگی، کاسبی و کشاورزی کنید، محدودیتی ندارد و ما حاضریم امنیت شما را تأمین کنیم اما شما نیز متعهد شوید که علیه اسلام توطئه نکنید.

حجت‌الاسلام صابری افزود: گاهی با کسی اختلاف نظر و عقیده داریم اما او متعهد می‌شود که گزندی وارد نکند و اقدامی علیه ما انجام ندهد که در این شرایط می‌توانیم با او زیست مسالمت‌آمیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: گاهی فرد مقابل، شروع به خیانت می‌کند و می‌خواهد ما را محو و بر ما تسلط پیدا کند و ما را از بین ببرد یعنی دنبال استکبار است.

تمام جنگ‌های پیغمبر اسلام با یهود به علت خیانت‌های یهودیان بود

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: تمام جنگ‌هایی که پیغمبر اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم با یهود داشتند، به علت خیانت‌های یهودیان بوده است.

حجت‌الاسلام صابری با بیان این‌که در مقابل این دشمن، چه اقداماتی باید انجام داد؟ افزود: راه اول سازش حداکثری است به این معنا که هر چی گفت ما انجام دهیم که اگر فردی این راهبرد را انتخاب کند و دنبال سازش حداکثری باشد، هویتش از بین خواهد رفت و در حقیقت استحاله خواهد شد.

وی اضافه کرد: این را عقل به ما اجازه نمی‌دهد؛ چه کسی می‌پذیرد در برابر کسی که می‌خواهد او را از بین ببرد، اقدامی انجام ندهد و از او اطاعات کند؟

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداوند این اجازه را نمی‌دهد و در قرآن کریم می‌فرماید هیچ وقت مومنین حق ندارند خودشان را زیر تولیت طاغوت ببرند و هیچ وقت حق ندارند استکبار را بپذیرند.

دشمن دنبال نابودی کامل اسلام است

حجت‌الاسلام صابری اظهار کرد: در برابر استکبار، ممکن است برخی افراد سازش حداقلی داشته باشند به این معنا که در برخی مواقع همکاری کنند و در مواقعی ایستادگی کنند که این روش نیز شدنی نیست چراکه کسی که می‌خواهد تو را از بین ببرد، فقط دنبال برخی امتیازات نیست بلکه همه چی را می‌خواهد.

وی افزود: قرآن کریم در مورد استکباری مانند یهود می‌فرماید آن‌ها به سازش حداقلی راضی نمی‌شوند و تا زمانی که صددرصد از آن‌ها اطاعت نکنید، دست از شما برنمی‌دارند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: دشمنان دنبال این نیستند که فقط انرژی هسته‌ای یا تسلیحات نظامی و نفوذ راهبردی ما را بگیرند بلکه دنبال این هستند که به صورت کامل ما را از بین ببرند.

حجت‌الاسلام صابری افزود: در صورتی که دشمن دنبال نابودی کامل ما است، برخی افراد می‌گویند به دشمن امتیاز بدهیم یا مسالمت‌آمیز با آن‌ها زندگی کنیم.

وی اظهار کرد: یک راه دیگر باقی می‌ماند که راه مقاومت است یعنی در برابر کسی که می‌خواهد تمام حیثیت و هویت شما را نابود کند، باید محکم ایستاد و از طاغوت پیروی نکرد.

امروز با استکبار رسانه‌ای غرب مواجهیم

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که مقاومت در برابر دشمنان، هزینه‌ی کمتر و موفقیت بیشتری دارد گفت: گاهی استکبار دنبال تسخیر مرزها و غارت نفت و دارایی ما است اما گاهی دنبال تسخیر رسانه‌ها است که امروز با استکبار رسانه‌ای غرب مواجهیم یعنی دنبال تولیت رسانه‌های دنیاست و همه‌ی رسانه‌های دنیا باید وابسته به او باشند.

حجت‌الاسلام صابری افزود: استکبار می‌خواهد همه رسانه‌های دنیا از قوانین و چهارچوب‌های او تبعیت کنند و اگر در میدانی که او تعریف کرده و با قواعدی که او بیان کرده، بازی کردند می‌گوید به شما خدمات می‌دهم و اگر در مقابل او ایستادند، می‌گوید شما را له می‌کنم.

در برابر استکبار رسانه‌ای باید محکم ایستاد

وی اظهار کرد: اگر شما تصویر سردار شهید سلیمانی را در اینستاگرام قرار دهید، حذف می‌کند اما شبکه‌های ضداسلام و ضدانقلاب به راحتی تصویر شهید سلیمانی را در اینستاگرام درج و علیه ایشان فحاشی می‌کنند که به این اقدام، استکبار رسانه‌ای می‌گویند.

مدرس سواد رسانه تأکید کرد: در برابر استکبار رسانه‌ای باید محکم ایستاد و مقاوم بود و باید تولیدات را زیاد کرد و الگوریتم او را دور زد.

باید از میدان استکبار علیه استکبار استفاده کرد

حجت‌الاسلام صابری با بیان این‌که باید از میدان استکبار علیه استکبار استفاده کرد گفت: هر فردی هر میدانی در اختیار دارد از اینستگرام، توئیتر، تلگرام و ... برای مواجهه با استکبار رسانه‌ای غرب استفاده کند و مطمئن باشید استفاده از این ابزار و میدان، ضربه‌هایی را به دشمن وارد می‌کند اما اگر فعالیت در فضای مجازی در مواجهه با استکبار رسانه‌ای غرب نباشد، به دشمنان ضریب می‌دهید.

وی تصریح کرد: تلاش کنید حضورتان را در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هدفمند کنید تا ان‌شاءالله این حضور فعالانه در آن‌جا عبادت حساب شود و اثر داشته باشد.

انتهای خبر/ 4

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از