حالت تاریک
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

توجه‌به‌مسائل رفاهی و فرهنگی اولویت کمیسیون دانشجویی است

توجه‌به‌مسائل رفاهی و فرهنگی اولویت کمیسیون دانشجویی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: توجه به مسائل رفاهی و فرهنگی اولویت کمیسیون دانشجویی استان می‌باشد و سال گذشته کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاه‌ها از مهمترین موضوعات این کمیسیون بوده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سید محمدرضا طالبی در نشست هم‌اندیشی نقش آموزش عالی در سال جهش تولید با مشارکت مردم  گفت: در سال گذشته کمیسیون‌های دانشجویی استان برگزار شده که کمبود فضاهای آموزشی و خوابگاه‌ها از مهمترین موضوعات بوده است.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل رفاهی و فرهنگی اولویت کمیسیون دانشجویی استان است، ادامه داد: بررسی و رفع مشکلات ایاب و ذهاب دانشجویان، برگزاری مراسم های ویژه دانشجویان، پیگیری برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در خصوص مسائل روز جامعه، برنامه ریزی برای حضور حداکثری دانشجویان در روز انتخابات و اعزام به اردوهای راهیان نور از دیگر موارد مورد بحث در کمیسیون‌های دانشجویی استان بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: کمبود امکانات و زیرساخت‌های  دانشگاه‌های استان در سفرهای رئیس جمهور مطرح و پیگیری شده است.

طالبی با اشاره به استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در تدوین طرح‌های مطالعاتی تصریح کرد: رصد وضعیت علمی پژوهشی دانشگاه‌ها و ارتقای این وضعیت، جذب دانشجویان بین المللی و کمبود اقلام خوراکی از دیگر موارد پیگیری شده در دانشگاه‌های استان بوده است.

وی با اشاره به پیگیری مسائل مربوط به عفاف و حجاب در دانشگاه‌های استان، گفت: هیچگونه کشف حجابی در دانشگاه‌ها خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

معاون استاندار  با اشاره به حضور افراد شاخص در دانشگاه‌ها برای تبیین‌گری، ادامه داد: در ترم پیش روی دانشگاه‌ها هم باید اقدامات فرهنگی برای جلوگیری از معضل و چالش کشف حجاب دنبال شود.

احمد لامعی‌گیو - رئیس دانشگاه بیرجند هم در این نشست هم‌اندیشی گفت: سال گذشته بورسیه صنعتی برای اولین‌بار در سطح دانشگاه‌های استان راه اندازی شد که دانشگاه بیرجند و بنیاد نبخگان در این عرصه پیشگام بودند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ شرکت دانش بینان در دانشگاه بیرجند خاطر نشان کرد: در حوزه پژوهشی برای اولین بار سال گذشته ۱۴ عنوان در عرصه‌های بین المللی کسب کردیم.لامعی‌گیو از قرار گرفتن برنامه و بودجه دانشگاه بیرجند در اولین ردیف در سال گذشته خبر داد و افزود: در سفر اول رئیس جمهور به استان خراسان جنوبی، ۲۴ میلیارد تومان به دانشگاه بیرجند اختصاص یافت که با پیگیری‌های انجام شده این رقم به ۲ برابر رسید.

به گفته وی؛ در سفر دوم  رئیس جمهور به استان اختصاص حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه بیرجند مصوب شد.

لامعی‌گیو در پایان یکی از سیاست های راهبردی دانشگاه بیرجند را بین المللی کردن این دانشگاه دانست و افزود: در بهمن ۱۴۰۰ آمار دانشجویان بین الملل این دانشگاه ۱۸۰ نفر بود که اکنون این آمار به ۶۰۰ نفر رسیده و  در سال آینده هم ۱۰ نفر دیگر بورسیه شده‌اند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از