حالت تاریک
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی عنوان کرد:

فعالان فضای مجازی خط‌شکن‌ جنگ روایت‌ها

فعالان فضای مجازی خط‌شکن‌ جنگ روایت‌ها

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل امروز عالم رسانه روایت و روایتگری است، آن هم به‌خاطر جنگ روایتی است که در عالم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، سجاد رضایی در جمع فعالان فضای مجازی شهرستان درمیان گفت : جنگ روایت‌ها از صدر اسلام بوده و حاکمان مسائل آن زمان را آن طور که می‌خواستند روایت می‌کردند.

به گفته وی در ماجرای کربلا حضرت زینب(س) قهرمان جهاد تبیین بود و مظلومیت حضرت امام‌حسین(ع) و واقعیت‌های روز عاشورا را در جای جای مسیر کوفه تا شام روایت کرد.

مسئول فضای مجازی بسیج خراسان‌جنوبی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران هم با روایت‌سازی‌ها و با عملیات‌های رسانه‌ای به پیروزی رسید با پخش کردن نوارکاست‌ها و اعلامیه‌ها مردم به عمق وجودی امام پی بردند.

رضایی عنوان‌کرد: انقلاب حاصل غلبه روایت‌سازی‌ها منطبق بر واقعیت جبهه حق بر جبهه باطل بود و از ابتدای انقلاب حضور گسترده مردم ادامه روایت‌سازی‌ها و راوی‌گری‌های جبهه حق است که مردم را در موضوعات مختلف به میدان می‌آورند. 

وی اظهار داشت:در انقلاب اسلامی جنگ روایت‌ها و جنگ رسانه‌ای را به نفع جبهه حق ایجاد کردیم و دقیق دشمن از همین نقطه وارد می‌شود و از ۱۲ سال پیش برای جداسازی بین مردم و مسئولان برنامه‌ریزی کرده بودند و تنها ابزارش جنگ شناختی و رسانه‌ای است.

 

انتهای خبر/

وی با اشاره به این که شبکه‌های رسانه‌ای معاند پایگاه رسانه‌ای در ایران ندارند افزود: آن‌ها از بستر شبکه‌های مجازی نظیر اینستاگرام و تلگرام و با ساخت مستندهای دروغین توانستند به بطن جامعه ورود کنند.

به گفته وی جنگ روایت‌ها با تولید محتوا شروع می‌شود و این تولید محتواها می تواند از یک موضوع کوچک در یک روستا، شهر و...باشد و به اعتراضات گسترده مشابه سال ۹۸ بر سر مسئله بنزین برسد.

وی با اشاره به این که ناامیدسازی در جامعه کلان ماموریت رسانه های معاند است، افزود: توجه و عمل به توصیه‌های رهبری در مقابله با این موضوع ضروری است طوری که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بر امیدآفرینی تاکید بسیاری دارند و نیاز است رسانه‌ها هم به این موضوع توجه بیشتری داشته‌ باشند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند برای شکستن تحریم باید تحریم‌ها شکسته شود و خط تحریم قبل است و آن باید شکسته شود.

وی اظهار کرد:روایت‌سازی‌های دروغین توسط جبهه باطل در موضوعات مختلف در جریان است و نیاز است در شرایط فعلی رسانه‌های ما به مقابله با این روایت‌ها بیایند تا بتوانیم در این میدان پیروز شویم.

وی تاکید کرد: در مرحله اول این میدان باید محیط جنگی را بشناسیم جنگ تمام عیار رسانه‌ای را باور کنیم و با نشان دادن دستاوردهای نظام این قضیه را دهیم.

به گفته وی فعالان فضای مجازی خط شکن‌های این عمليات گسترده هستند و جنگ روایت‌ها را باید شروع کنیم و در مقابل جبهه باطل بازآفرینی کنیم‌.

به گفته وی بعضی وقایع برای جامعه یا ملت،‌ مهم و سرنوشت‌ساز است؛ چون سرنوشت‌ساز است، باید به‌سرعت این موضوع در بستری دقیق و صحیح روایت شود.

وی تاکید کرد: اگر شما روایت نکردید، مخاطب ناچار است که روایت دیگران را اگرچه نادرست بشنود که در رفتار و گفتار جامعه و محیط تأثیر می‌گذارد بنابراین، روایتگری درست و صحیح کاری اساسی و ضروری و وظیفه اخلاقی و انسانی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از