حالت تاریک
یادداشت؛

دوازدهم‌فروردین؛ روز انتخاب‌بزرگ و تاریخی ملت ایران

دوازدهم‌فروردین؛ روز انتخاب‌بزرگ و تاریخی ملت ایران

۱۲فروردین، روزی است كه ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت، آریِ سبز، به نشانه روییدن و و به نشانه به ثمر رسیدن آن بذرها و شكفتن آن شكوفه‌ها و انتخاب بزرگ و تاریخی ملت ایران را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، نهال انقلاب اسلامی كه با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد كرده بود، سرانجام در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، جهت تعیین نوع حكومت، فراهم شد.در روز پربركت ۱۲ فروردین، نظامی متولد شد كه نور اسلام عزیز را، دگر باره، نه فقط در ایران، بلكه در سراسر جهان متجلّی ساخت. شعار اصلی انقلاب، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود كه میلیون ها ایرانی آزاده و مسلمان در طول مبارزه‌ها در جای جای ایران اسلامی فریاد كشیده بودند. این شعارها، حكومتی را پایه ریزی می كرد كه عدالت اسلامی، از هدف های والای آن بود.

تشكیل جمهوری اسلامی نه فقط اراده ملت را بر سرنوشت خود به اثبات رساند و برای آنان استقلال و آزادی را به ارمغان آورد، بلكه امید را در دل محرومان و مستضعفان جهان برافروخت كه آنان نیز می توانند بعد از قرن ها رنج و درد، جلوه ای از وعده خداوند تبارك و تعالی را ببینند؛ همان وعده پیروزی مستضعفان بر مستكبران را، كه كتاب وحی، آن را نوید می دهد.

به راستی كه ۱۲ فروردین، به زیبایی، توطئه های دشمنان را از میان برد و آنان را كه حكومتِ جمهوری را بی اسلام می خواستند، به كناری افكند. این مردم بودند كه در روزهای دهم و یازدهم فروردین ۱۳۵۸ با حضوری آگاهانه و تصور ناشدنی، در پای صندوق های رأی، پیروزی انقلاب اسلامی را تحقق بخشیدند.

۱۲ فروردین روز تحقق آرمان های بلند مردم بود؛ مردمی كه در راه انقلاب، زندان‌ها، تبعیدها، شكنجه‌ها، سختی‌ها و محرومیت‌های زیادی كشیدند و شهادت بهترین فرزندان خود را دیدند، بعد از پیروزی انقلاب، در یك همه پرسی تاریخی، برای تحقق آرمان های والای شهیدان، به استقرار جمهوری اسلامی، رأی دادند.

۱۲ فروردین، روزی است كه ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت، آریِ سبز، به نشانه روییدن و طراوت و شادابی و خرمی و به نشانه به ثمر رسیدن آن بذرها و شكفتن آن شكوفه ها، مگر نه آن كه شكوفه آزادی این ملت در دشت خونین ژاله، كاشته شد و در لاله زار بهشت زهرا ریشه در خاك سرخ دوانید و از وزیدن نسیم عطر آگین انقلاب، گلشنی دمیده از ژاله و روییده در بهشت پدید آمد.

پس از استقرار جمهوری اسلامی ایران در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸، جنبش بیداری اسلامی در جهان بیش از پیش، شتاب گرفت و بسیاری از جوانان، دانشگاهیان، روحانیان و تحصیل كرده مسلمان، برای حل مشكلات مسلمانان، به اسلام توسّل جستند. این نهضت عظیم جهانی كه با الهام از حركت اسلامی امام خمینی(ره) ایجاد شد و رونق گرفت به تغذیه فكری پیاپی نیاز دارد. از مهم ترین منبع های آن، آثار و دیدگاه ها و نظریه های امام خمینی است كه در دوراندیشی فكری و فرهنگی نهضت بیداری اسلامی معاصر، مؤثر خواهد افتاد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از