حالت تاریک

زمینه بیداری قلب در‌شب های اعتکاف فراهم است

زمینه بیداری قلب در‌شب های اعتکاف فراهم است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: گاهی اوقات قلب انسان پژمرده و ناراحت می شود که باید زمینه را برای قلبی با صفا فراهم کنیم، شب های اعتکاف فرصتی است تا قلب ها بیدار شوند.

به  گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مهدی جعفری در شب میلاد امام علی علیه السلام و در افتتاحیه اعتکاف مسجد دانشگاه بیرجند گفت: حضور در خانه خدا در ماه رجب و میلاد امام علی علیه السلام فرصت مغتنمی برای خودسازی است.

 وی اضافه کرد: تامین کمبودها و زمینه سازی عبادت توسط مسئولان با عشق و علاقه را شاهدیم، پس نه تنها معتکفان با عشق و علاقه در خلوتگاه دل حضور دارند بلکه این مسئولان هم با عشق و علاقه پای کار هستند.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند گفت: اولین توصیه حضرت این است که با توکل، دل خودت را بیدار کن، دل‌ها همیشه بیدار و آماده نیست گاهی گرد و غبار بر دل ها می نشیند لذا با تفکر باید دل‌ها را بیدار کرد.

 وی گفت: ۴۷۹ بار در قرآن واژه تفکر آمده است که نشان از اهمیت موضوع است، لذا نگرش و تفکر کردن از سخن گفتن مهمتر است.

  مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بیرجند افزود: گاهی اوقات قلب انسان پژمرده و ناراحت می شود که باید زمینه را برای قلبی با صفا فراهم کنیم. قلبی که بیدار شد از امتیازاتی دارد.

جعفری با بیان اینکه یکی از مستحباتی که توصیه شده و در قرآن هم به آن پرداخته شده این است که از خوابیدن فاصله بگیریم به زمانی را مشغول نماز شب شویم، افزود: نماز شب آثار زیادی دارد که علامه طباطبایی هم نقل می کند اگر دنیا می خواهید نماز شب بخوانید و اگر آخرت می خواهیم، باز هم نماز شب بخوانید.

 وی گفت: اگر تقوا داشته باشیم در هر شرایطی باشیم خداوند ما را نجات می دهدلذا باید قدر شب های اعتکاف را بدانیم تا دست پر از مراسم خارج شویم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از