حالت تاریک
استاد حوزه علمیه بیرجند عنوان‌کرد:

مبازره با استکبار مهم‌ترین پیام راهپیمایی اربعین است

مبازره با استکبار مهم‌ترین پیام راهپیمایی اربعین است

استاد حوزه علمیه بیرجند گفت: مهترین اثر و پیام راهپیمایی اربعین که نیاز است برای دنیای اسلام روشن شود که باید با تکیه بر فرهنگ حسینی و پایگاه مردمی در برابر استکبار ایستاد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام محمد مختاری ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی با بیان اینکه سفر اربعین از جهت معنوی و تقویت جنبه‌های ولایی انسان، سفری کم نظیر و بلکه بی نظیر است، گفت: سفر اربعین و دور شدن از دغدغه های کاری و اداری و مسائل روزمره زندگی، فرصت مناسبی برای اندیشیدن در وضعیت و حالات خویشتن است.

وی افزود: بهترین تکیه‌گاه مقاومت در برابر استکبار را فرهنگ ناب اسلامی با پشتوانه مردمی نشان می‌دهد نه حرکت‌های افراطی با پناه بردن به مستکبرین و در زمین آنها بازی کردن و این است آنچه استکبار را می‌لرزاند و می‌ترساند مردم مومن و حسینی هستند نه مسلمان نمادهای مزدور یا ساده لوحی که به خیال خدمت خیانت می کنند.

به گفته مختاری مهترین اثر راهپیمایی اربعین این است که برای دنیای اسلام روشن شود که با تکیه بر فرهنگ حسینی و پایگاه مردمی باید در برابر استکبار ایستاد و بس که هر حرکت دیگر بازی مستکبرین است و به تقویت استکبار و تضعیف مقاومت می انجامد.

وی تصریح کرد:شاید موثرترین کار این باشد که پیاده‌روی اربعین را با محوریت مربیان صالح و خودساخته، به یک مکتب خودسازی و صاحب هویت برای دانشجویان و جوانان تبدیل کنیم.

استاد حوزه علمیه بیرجند در رابطه با مهمترین اهداف امام حسین علیه‎السلام از قیام نیز گفت: مهترین هدف قیام امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بود و مهترین منکر نظام طاغوتی اموی و مهمترین معروف نظام توحیدی ولایی است و امام حسین علیه‌السلام مهترین اصلاح را اصلاح نظام حکومتی می دانست.

حجت‌الاسلام مختاری اظهار کرد: امروز مهمترین معروف و منکر و ضروری‌ترین اصلاح همان است تا مسیر حرکت به سمت تمدن اسلامی هموار شود.

به گفته وی مقاومت غزه مقاومت در برابر استکبار و صهیونیسم جهانی است که مهمترین منکر زمان است که دنیای اسلام بلکه جهان بشریت را تهدید می‌کند.

وی تصریح کرد: از طرف دیگر مقاومت در برابر اشغال‌گری است که قدم اول سلطه گران مستکبر است و از طرف سوم با تکیه بر معارف اسلامی و تلاوت آیات قران کار را پیش می‌برند که الگوی خوبی برای ارائه به جهان اسلام و همه بشریت است و اینگونه محوریت اسلام ناب در مبارزه با استکبار تثبیت می‌شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از