حالت تاریک
مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی:

هرجا تفکر بسیجی حاکم بوده، پیشرفت کرده ایم

هرجا تفکر بسیجی حاکم بوده، پیشرفت کرده ایم

مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی گفت: طی عمر 45 ساله انقلاب اسلامی، می بینیم که هرجا تفکر و نگاه بسیجی، انقلابی و جهادی حاکم بوده است، پیشرفت کرده ایم.

محمدعلی قاسمی مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی به مناسبت هفته بسیج در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در ابتدای پیروزی انقلاب که هرج و مرج زیاد بود و دغدغه مندان و افرادی که احساس مسئولیت می کردند، برای دفاع از نظام و در میدان حضور داشتند، اما چون سازمانی نداشتند، کنترل و مدیریتشان سخت و امکان پذیر نبود، تا اینکه در سال 1358 امام خمینی(ره) فرمان صدور بسیج را به عنوان یکی از برکات خداوند بر ملت ایران و انقلاب اسلامی، صادر کرد.

وی افزود: بسیج از همان ابتدای انقلاب، دوران دفاع مقدس و در طی تمام عمر 44 ساله اش، به عنوان بازویی برای نظام و انقلاب اسلامی بوده است، بطوری که امروز کسی نیست که نداند بسیج چیست و چه کار می کند؟

مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درمورد بسیج می فرمایند که هرجا گرفتاری برای نظام بوده، بسیج در میدان بوده است، گفت: در تمام حوادث و بلایا از جمله سیل و زلزله، کرونا، فتنه ها، اغتشاشات، اردوهای جهادی، میزهای خدمت و ... شاهد حضور فعال و ویژه بسیج بوده ایم.

قاسمی با اشاره به صدور الگوی بسیج، تصریح کرد: امروز حشدالشعبی عراق برگرفته از تفکر بسیجی ایران است و می بینیم که این تفکر در سایر کشورهای اسلامی هم در حال ترویج است.

وی تاکید کرد: البته تفکر بسیج جهانی شده و مقام معظم رهبری امروز از بسیج لندن و بسیج فرانسه نیز نام می برند، در واقع وقتی که کار برای خدا و مردم باشد، شامل نگاه ویژه خداوند هم خواهد شد، همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند که خدمت در بسیج عبادت است، چرا که مکتب انسان های سالم و از خودگذشته بوده و هست.

مسئول بسیج ادارات خراسان جنوبی اظهارکرد: امام خمینی(ره) بعد از فرمان تشکیل بسیج، راه را هم مشخص کرد و هدف از تشکیل آن را فقط در احساس مسئولیت و بسیجی بودن خلاصه نکرد، بلکه یکی از اهداف این سازمان مردمی را، آمادگی برای مقابله با جبهه کفر تعیین کردند و قرار بود که بسیج با همین نقش آفرینی که در اجتماع دارد، بتواند کنار سایر نیروهای مسلح، یک ابرقدرتی در برابر جبهه کفر هم باشد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج تفکر بسیجی در سطح جامعه، اظهارکرد: طی عمر 45 ساله انقلاب اسلامی، می بینیم که هرجا تفکر و نگاه بسیجی، انقلابی و جهادی حاکم بوده است، پیشرفت کرده ایم و امروز هم یکی از دلایلی که نگاه ها به سمت بسیج است، روحیه خستگی ناپذیری بسیج است که باعث پیشرفت در زمینه های مختلف شده است.

قاسمی با اشاره به لزوم وجود روحیه بسیجی در بین کارکنان ادارات، گفت: اگر نگاه ها؛ نگاه انقلابی، جهادی و بسیجی باشد، خیلی از مشکلات کشور، استان و شهرستان ها قابل حل است. هرجا مدیر توانمندی بوده که نگاه انقلابی داشته، توانسته مجموعه کاری اش را به خوبی مدیریت و رضایت مندی مردم را کسب کند، اما گاهی به دلیل انتصابات ناکارآمد، مدیران ناشایستی در ادارات گمارده می شوند که باعث ایجاد نارضایتی می شوند.

او افزود: خوشبختانه در این دولت هم انتظار مردم و هم نگاه ویژه رئیس جمهور، این است که مدیران انقلابی باشند، تا بتوانند مجموعه را هم در مسیر خدمتگزاری مردم قرار دهند.

قاسمی یادآور شد: از جمله برنامه های بسیج ادارات به مناسبت هفته بسیج، غبارروبی گلزار مطهر شهدا و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نشست های بصیرتی در ادارات، تشریح جهاد خدمت، جهاد تبیین، جهاد فرزندآوری، برگزاری میز خدمت در مساجد، محلات، روستاها و مصلاهای نماز جمعه و ... خواهد بود.

 

انتهای پیام/7

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از