حالت تاریک
امام جمعه زیرکوه:

وحدت و همگرائی اکسیر نجات‌بخش جهان اسلام است

وحدت و همگرائی اکسیر نجات‌بخش جهان اسلام است

امام جمعه زیرکوه گفت: وحدت و همگرائی اکسیر نجات بخش جهان اسلام است که باید با ترویج این فرهنگ و توسعه الگوی اخلاقی و اخوت اسلامی به انسجام اسلامی دست پیدا کرد.

حجت‌الاسلام حسن صباغیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، به مناسبت هفته وحدت، با اشاره به جنایت‌های انجام گرفته علیه مردم غزه و لزوم وحدت مسلمانان و پاسخ در برابر این جنایت‌ها، گفت: اگر با نگرش انسانی به موضوع جنگ علیه مردم غزه نگاه کنیم، قطعا این موضوع نه‌فقط برای مسلمانان بلکه باید برای همه مردم جهان، اولین موضوع مهم جهان بشریت باشد.

وی افزود: در حقیقت نه‌فقط نگاه اسلام بلکه نگاه فطرت و عقل این است که تمام بشریت به‌منزله یک پیکر واحد هستند و اگر در هر کجای دنیا جمعی از مردم مظلوم واقع شوند، باید همه انسان‌ها نسبت به ظلمی که صورت می‌گیرد واکنش نشان دهند. همانطور که فردوسی در‌این‌باره می‌سراید؛ «بنی‌آدم اعضای یک پیکرند/ که در آفرینش ز یک گوهرند - چو عضوی به‌درد آورد روزگار/ دگر عضو‌ها را نماند قرار/- تو کز محنت دیگران بی‌غمی/ نشاید که نا‌مت نهند آدمی»

امام جمعه زیرکوه ادامه داد: امّا اینکه بعضی از نوع بشر به‌جان هم نوعان خود می‌افتند، به‌خاطر طغیان و دور شدن از فطرت انسانی است. امروز رژیم صهیونیستی در حقیقت یک موجود شیطانی و طغیان‌گری است که به‌خاطر دور شدن از فطرت انسانی به‌عنوان یک پدیده قاتل، فاسد و خون آشام تبدیل شده است.

وی بیان کرد: در این شرایط نه‌فقط مسلمانان بلکه تمام مردم جهان مسئولیت سنگینی دارند و در معرض یک امتحان بزرگ الهی قرار‌گرفته‌اند.

صباغیان گفت: یکی از راهکار‌های موثر برای اینگونه ظلم‌های بزرگ، وحدت جهان اسلام و البته وحدت همه انسان‌های صلح طلب و آزادی‌خواه است، اما با‌توجه‌به اینکه بیشترین ظلم به مسلمانان خصوصا فلسطین عزیز و به‌صورت خاص غزه مظلوم صورت می‌گیرد، در این شرایط اهمیت وحدت جهان اسلام بیشتر مورد مطالبه است.

وی اظهار کرد: از جهت دیگر مهم‌ترین دلیل تاکید بر وحدت جهان اسلام این است که حاکمیت اسلامی به معنای واقعی کلمه تحقق پیدا کند، چرا که ایجاد تمدن اسلامی برای نجات مظلومین جهان؛ بدون وحدت، یگانگی و اتحاد امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه زیرکوه گفت: خداوند متعال وجود مقدس انبیاء را فرستاد تا مردم را به توحید دعوت کنند و «قولوا لااله‌الاالله تفلحوا» یعنی برای نجات و رستگاری، چنگ زدن همه انسان‌ها به یک ریسمان محکم سفارش شده است که همان حبل الله هست.

صباغیان ادامه داد: بر همین اساس در راستای نجات بشر، خداوند متعال که مهرورز‌ترین و مهربان‌ترین مهربانان عالم هستی است، تمام انبیاء و ائمه اطهار علیهم‌السلام را مامور کرده تا همه را به پرستش خدای یگانه دعوت کنند، هدف همه‌ی انبیاء و رهبران الهی رساندن مردم به سعادت بوده است و این مهم در پرتو تشکیل حکومت دینی تحقق پیدا می‌کند و قطعا این دین کامل و نجات بخش را خداوند متعال به نام «اسلام »معرفی کرده است.

وی عنوان کرد: اسلام دینی است که اگر همه معتقدین به فرامین آن به وحدت رسیده و متحد شوند و از دشمنی، تفرقه و تقابل‌گرایی‌های ساختگی که به‌خاطر منافع شیطانی و نفسانی که نوعا تولید شده بنگاه‌های تفرقه‌افکن استعمار و استکبار است، برحذر باشند، می‌توانند زیر پرچم وحدت به اهداف تشکیل امت اسلام رهنمون شوند.

امام جمعه زیرکوه گفت: بنابراین شالوده‌ریزی و تکوین بنیان‌های تمدن اسلامی و شکل‌گیری حاکمیت عدل الهی که در سایه سار وحدت و یکپارچگی به وجود می‌آید، مهم‌ترین هدف و دلیل از دلائل تاکید بر وحدت و اهمیت آن است.

وی اظهار کرد: امام عزیز و بزرگوار هم در حقیقت با بهره‌گیری از وحدت و همدلی و نزدیک کردن همه افکار و سلیقه‌ها و ایجاد وحدت اسلامی توانست انقلاب را در سخت‌ترین شرائط به پیروزی برساند و دوازدهم ربیع‌الاول تا هفدهم ربیع را هفته وحدت نامیدند.

صباغیان افزود: سیاست قلبی، اعتقادی و عملی امامین انقلاب بر وحدت بوده است و تمام تلاش‌شان را برای تحقق این امر به‌کار گرفته‌اند، نظر فقهی امام رحمه‌الله علیه و رهبر حکیم انقلاب هم بر حُرمت هر‌گونه رفتار و کردار تفرقه‌آمیز است. رهبر معظم انقلاب نیز می‌فرمایند که هر‌گونه رفتار یا کردار یا گفتاری که بهانه دست دشمنان بدهد برای ایجاد تفرقه حرام است.

وی اظهار کرد: ضرورت راهبردی و اصولی قرآن و ائمه اطهار علیهم‌السلام بر وحدت بوده است و خداوند در قرآن تفرقه و پراکندگی و به‌جان هم افتادن را یکی از بدترین عذاب‌ها به شمار می‌آورد.

امام جمعه زیرکوه بیان کرد: وقتی که نگاه می‌کنیم می‌بینیم قرآن تمامی امت اسلامی را به سوی یگانه عامل وحدت یعنی تمسک به حبل اللّه «وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ» دعوت می‌کند، و از هر‌گونه تفرقه برحذر می‌دارد.

او افزود: اگر بخواهیم ید واحده و امت یک پارچه اسلامی بشویم، فقط یک راه دارد و آن هم وحدت جهان اسلام در مقابل دشمنان و معاندان و مستکبران عالم است. البته مستضعفان و عموم مردم جهان گر چه ممکن است مسلمان هم نباشند، اما حسابشان از مستکبران عالم جداست و برای نجات از چنگ طواغیت و گردنکشان حتما در زیر چتر و خیمه اسلام جمع خواهند شد و به این ریسمان محکم چنگ خواهند زد.

امام جمعه زیرکوه تصریح کرد: امروز می‌بینیم که مسئله غزه و جریان مقاومت اسلامی به‌ویژه مقاومت مردم مظلوم فلسطین چگونه عامل وحدت و همدلی در بین نه‌فقط مسلمانان بلکه خیلی از مردم جهان شده است و این مسئولیت دولت‌های اسلامی را در قبال آزاد‌سازی سرزمین‌های اشغالی و فلسطین عزیز که پاره تن اسلام است دو چندان می‌کند.

صباغیان ادامه داد: وحدت و همگرائی اکسیر نجات بخش جهان اسلام است که باید با ترویج این فرهنگ و توسعه الگوی اخلاقی و اخوت اسلامی و هم زیستی مبتنی بر آموزه‌های دینی و سیره پیامبر اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام و پرهیز از هرگونه فعالیت تفرقه‌آمیز که بعضا از سوی بعضی از افراطیون فرق اسلامی می‌بینیم، به انسجام اسلامی دست پیدا کرده و ان شاءالله ایجاد تمدن اسلامی را به‌عنوان مهمترین رهیافت وحدت به ارمغان آوریم.

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از