حالت تاریک
ابلاغ سلام رهبر انقلاب به‌خانواده‌ جانباختگان معدن طبس
توسط نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی انجام شد؛

ابلاغ سلام رهبر انقلاب به‌خانواده‌ جانباختگان معدن طبس

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عصر چهارشنبه (۴ مهر) با حضور در منزل مرحوم محمد سنجری سلام رهبر معظم انقلاب را به خانواده داغدار جانباختگان حادثه معدن معدنجو طبس ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی عصر چهارشنبه با حضور در منزل مرحوم محمد سنجری یکی از جانباختگان حادثه معدن معدنجو طبس ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری به خانواده داغدار این مرحوم، گفت: همه باید از این عالم برویم اما مرگ در راه حق و برای خدمت به جامعه و خانواده و در راه تلاش که خودش نوعی جهاد فی سبیل الله می‌باشد، بسیار ارزشمند است.

وی تصریح کرد: نقش مهندسی عالم پیش از اینکه این عالم به وجود بیاید و یا هر حادثه‌ای پیش آید، ریخته شده است و براساس آیات قرآن هیچ مصیبتی در زندگی انسان پیش نمی‌آید الا که در کتاب علم خدا ثبت شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: انسانی اگر مصیبتی می‌بیند حسرت نخورد چون حکمت خداوند بوده همانگونه که اگر نعمتی‌ها دنیا به او عطا شد مغرور نشود.

عبادی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که انسان در فرصت عمرش به وظیفه خود که برنامه بندگی خدا است، عمل کند.

وی با اشاره به اینکه خدا به کسی که صبر بر مصیبت کند اجر می‌دهد، تأکید کرد: بالاترین نمره برای بندگان این است که خدا از او راضی باشد.

گفتنی است؛ مرحوم محمد سنجری ۳۴ سال سن داشت که در حادثه نشت گاز متان و انفجار در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس جان خود را از دست داد.

حادثه دردناک تصاعد آنی گاز متان در ۲ معدن شرکت «معدنجو» طبس در شامگاه شنبه (۳۱ شهریور) منجر به محبوس شدن کارگرانی شد که در شیفت شب مشغول به کار بودند. حادثه تلخ نشست گاز در بلوک B و C باعث شد تا ۶۵ کارگر دچار حادثه شوند. تعدادی از این کارگران مصدوم، تعدادی محبوس و تعدادی دیگر دچار خفگی شدند و ۵۰  نفر از آنان جان خود را از دست دادند.

این حادثه به قدری جانسوز بود که سه روز عزای عمومی اعلام شد و رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار، بر لزوم بیشترین تلاش برای امدادرسانی به کارگران تاکید کردند.

هر چند هنوز دلیل حادثه معدن طبس به صورت دقیق مشخص نشده است، اما کارشناسان حوزه معدن معتقد هستند که نبود ایمنی و عدم سرمایه‌گذاری در بخش معدن باعث بروز چنین حوادثی می‌شود.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از