حالت تاریک
کارشناس مذهبی:

اربعین دنیای استکبار را به خطر انداخت

اربعین دنیای استکبار را به خطر انداخت

کارشناس مذهبی گفت: زمانی که منافع دنیوی دشمنان در اربعین به خطر می‌افتد با تمام دنیای خود در مقابل این فرهنگ عظیم ایستادگی می‌کنند.

سيد احسان غياثی کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه بیرجند در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: راهپیمایی اربعین با توجه به سابقه‌ای که دارد در طی 10 سال گذشته رونق فزاینده‌ای گرفته و راهپیمایی ظهور امام زمان (عج) است.

وی افزود: ما معتقد هستیم این وحدتی که بین اقوام، مذاهب و ادیان آسمانی شکل گرفته و همه حول محور امام حسین علیه‌السلام جمع می‌شوند فلسفه‌ وجودی این راهپیمایی تجمعی است که در نهایت به ظهور امام زمان (عج) منجر خواهد شد.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان‌کرد: با توجه به اسناد تاریخی و روایی موجود، محل حکومت امام زمان (عج) مسجد کوفه بوده که این مسجد وسعتی بین نجف و کربلا می‌تواند باشد و اسناد روایی و بر این تاکید دارند این اتحادی که به واسطه‌ی اربعین شکل گرفته و این جمعیتی که روز به روز دارد بیشتر می‌شود ما را به حکومت امام زمان (عج) وصل می‌کند.

اربعین زمینه‌ساز ظهور است

غیاثی خاطرنشان‌کرد: نتیجه این اتحاد این است که دارد جامعه جهانی را به فرهنگ حسینی، عاشورایی و تشیع سوق می‌دهد و این زمینه‌ساز ظهور خواهد شد.

وی بیان‌کرد: با توجه به درون مایه نهضت حسینی که براساس ظلم ستیزی و مبارزه با ظالمین و مستکبرین عالم است؛ دادخواهی و ظلم ستیزی یکی از امیدآفرین‌ترین گزاره‌ها در تمام ادیان است؛ اینکه حق به حق‌دار برسد و ظالم سرجای خودش بنشیند که عدالت و ظلم‌ستیزی هر دو امید زا هستند.

بایکوت خبری رسانه‌های غربی بر حرکت بزرگ اربعین

این استاد دانشگاه گفت: سالیان سال است که رسانه‌های غربی و دشمن بایکوت خبری کامل روی اربعین دارند به‌طوری که این‌گونه عنوان می‌کنند «تجمعی در بین شیعیان در کشور عراق انجام شد» و این حرکت بزرگ را سرپوش می‌گذارند.

غیاثی اربعین را حرکت امیدآفرین با ابعاد بسیار تاثیرگذار در جهان عنوان کرد و افزود: این حرکت تبلیغ تشیع است؛ مکتب امام حسین علیه‌السلام بین تمام ادیان طرف‌دار دارد و با توجه به این‌که متعلق به دین خاصی است اما بین تمام افراد آزادی خواه و مذاهب مختلف جای دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: محبت امام حسین علیه‌السلام در بین حق طلبان جهان جا دارد که به مرور زمان تبلیغ این فرهنگ می‌تواند جایگاه ظلم و استکبار را و فرهنگ‌های زاده ذهن بشر را به خطر بندازد و زمانی که منافع دنیوی دشمنان ما به خطر می‌افتد و با تمام دنیای خود در مقابل این فرهنگ عظیم ایستادگی کرده و آن را بایکوت می‌کنند و اجازه نشر آن را نمی‌دهد اما در قلوب مردم این گسترش پیدا می‌کند.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از