حالت تاریک
رئیس سازمان بهزیستی:

اشتغال معلولان از رویکردهای اصلی بهزیستی است

اشتغال معلولان از رویکردهای اصلی بهزیستی است

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه اشتغال معلولان زیرپوشش این نهاد از رویکردهای اصلی است گفت:: در اردیبهشت ماه آزمون اختصاصی ویژه معلولین برگزار شد که ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی‌محمد قادری روز شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۱۹ هزار پرسنل در بهزیستی فعالیت دارند که با تکثر ماموریت‌ها در ۱۶۰ موضوع و فعالیت خدمت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قریب ۸ میلیون نفر عائله بهزیستی هستند، افزود: زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، معلولین جسمی- حرکتی و… از جمله این افراد هستند که ما نهایت تلاش را برای خدمت‌رسانی به آنان داریم.

 رئیس سازمان بهزیستی با تأکید بر اینکه ریاست جمهوری شهید آیت الله رییسی برای مجموعه بهزیستی بسیار پر برکت بود، ادامه داد: سازمان بهزیستی در سه سال خدمت دولت شهید جمهور ۲۴۰ درصد رشد بودجه داشت که یک مقوله استثنایی است.

قادری با بیان اینکه در حال حاضر در هیچ کجای کشور پشت نوبت دریافت مستمری نداریم، گفت: متأسفانه در هر سال به واسطه ۳۰۰ هزار تصادف جاده‌ای ۶۰ هزار معلول به جامعه بهزیستی اضافه می‌شود و از این جهت به جامعه ما به صورت مرتب افزوده می‌شود.

وی بیان کرد:  در سه استان خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی با همکاری آستان قدس رضوی آیین واگذاری ویلچرهای برقی را خواهیم داشت.

قادری درپایان اشتغال معلولان زیرپوشش این نهاد حمایتی و خدماتی را از رویکردهای اصلی عنوان کرد و افزود: در ۱۷ اردیبهشت ماه آزمون اختصاصی ویژه معلولین برگزار شد که در این آزمون حدود ۱۳ هزار نفر شرکت کردند و ۴ هزار و ۳۰۰ نفر در دستگاه‌های اجرایی جذب می‌شوند.

خدمت به جامعه هدف بهزیستی یک نوع عبادت است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه خدمت به جامعه بهزیستی از ارزش‌های انسانی و تجلی آن در انسان‌های کامل است، گفت: در دنیای امروز عواطف بشری آسیب دیده و دل‌ها قسی شده است.

آیت الله سید علیرضا عبادی افزود: ظاهر این است که شما به بخش‌هایی از آسیب‌دیدگان اجتماعی کمک کرده و حوائج آنها را برآورده می‌کنید در حالی که در این بین نیازهای عاطفی ما برای کمک به محرومان و آسیب دیدگان برآورده می‌شود.

به گفته وی؛ در سیره ائمه معصومین (ع) آمده است که خود این بزرگواران به صورت مستقیم و به صورت شخصی در راستای رفع نیاز دیگران مباشرت می‌کردند.

عبادی در ادامه کمک به آسیب‌دیدگان اجتماعی و خدمت‌سانی به مردم به ویژه معلولان و افراد جامعه هدف بهزیستی را یکی از بزرگترین عبادات دانست.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از