حالت تاریک

افزایش سرقت‌ در خراسان جنوبی

افزایش سرقت‌ در خراسان جنوبی

رئیس پلس آگاهی خراسان‌جنوبی گفت:سرقت‌ها در خراسان جنوبی از ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دو و نیم درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، صادقی  در چهارمین کارگروه پیشگیری و مقابله با سرقت خراسان جنوبی گفت: در حوزه سرقت‌ها از ابتدای سال در مقایسه با مدت مشابه دو و نیم درصد افزایش سرقت‌ها را شاهد بوده‌ایم که تلاش می‌کنیم تا پایان سال این رقم را به صفر برسانیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در استان سرقت مسلحانه گزارش نشده است افزود: سرقت نگران کننده‌ای در استان به صورت زنجیره‌ای نداریم و سرقت از داخل خودرو و قطعات و همچنین اماکن بیشترین نوع سرقت‌ها در استان بوده است.
وی با بیان اینکه ۵۰ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی کشف شده که این رقم ۱۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر است گفت: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز گفت: از مردم می‌خواهیم که به هشدار‌های آگاهی توجه کنند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: بیش از ۸۰ درصد سرقت‌ها در خراسان جنوبی در ۴ شهرستان بیرجند با ۵۱ درصد، طبس با ۸.۶، قاینات ۷.۷ درصد و درمیان ۶.۳ درصد انجام شده است.

سرهنگ صادقی افزود: در خراسان جنوبی ۲۱۰ جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت تشکیل شده و ۱۱ مرحله طرح کنترل مجرمین حرفه‌ای انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۴۷ باند سرقت شناسایی و دستگیر شدند گفت: ۳ هزار و ۱۳۳ سارق و ۲۹۲ مالخر از ابتدای سال دستگیر شدند.

در این جلسه دستگاه‌های مختلف عملکرد خود در حوزه سرقت را گزارش دادند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از