حالت تاریک

الحاق چهارهزار‌هکتار‌زمین به شهرهای استان درقالب‌طرح نهضت‌ملی مسکن

الحاق چهارهزار‌هکتار‌زمین به شهرهای استان درقالب‌طرح نهضت‌ملی مسکن

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی از الحاق چهار هزار هکتار زمین به شهرهای استان در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

به گزارش خاورستان،علیرضا عباس زاده با اعلام این خبر امروز در بیست و ششمین جلسه شورای مسکن استان، خاطرنشان کرد: کار الحاق حدود چهار هزار هکتار زمین در شهرهای استان انجام شده که در

یک ماه گذشته این موضوع در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور هم تأیید شده است.

به گفته وی؛ مهمترین این الحاق ها در شهر بیرجند بوده که با نهایی شدن آن، به متقاضیان نهضت ملی مسکن، زمین واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن، از طرح های مهم دولت است، تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح برای همه افراد واجد شرایط مستقر در استان، زمین تأمين می شود.

معاون استاندار به دستور کار جلسه، اشاره کرد و با تأکید بر اینکه مشکلی برای واگذاری زمین به نیروهای مسلح نداریم، اظهار داشت: حدود پنج هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن برای رده های مختلف نیروهای مسلح مستقر در خراسان جنوبی پیش بینی شده است.

عباس زاده با اشاره به اینکه از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای ساخت واحدهای سازمانی نیروهای مسلح خراسان جنوبی نیز باید استفاده شود، افزود: برای واگذاری زمین به هر یک از افراد نیروهای مسلح استان علاوه بر بند ج، سابقه مالکیت افراد هم  بررسی می شود.

به گفته وی؛در قانون نهضت ملی مسکن برای جبران 30 درصد تخفیف  صدور پروانه توسط شهرداری ها، هنوز چیزی نیامده لذا نیاز به مکاتبه در این خصوص با تهران است.

وی بیان داشت: از بانک سپه می خواهیم تا علاوه بر پرداخت تسهیلات به نیروهای مسلح، در نهضت ملی مسکن هم برای پرداخت تسهیلات به ما در خراسان جنوبی کمک کند.

معاون استاندار تصریح کرد: تأمین زمین ملکی و سازمانی در قالب نهضت ملی مسکن جزو پیگیری های شورای مسکن استان است و در این جلسه آخرین هماهنگی ها در این خصوص انجام شد.

عباس زاده با ذکر این نکته که در همه شهرهای استان بجز بیرجند ، زمین برای ساخت واحدهای مسکونی به صورت ویلایی واگذار می شود، گفت: در شهر بیرجند به دلیل کمبود زمین، به متقاضیان نهضت ملی مسکن برای احداث آپارتمان زمین واگذار می شود.

وی ادامه داد: به زودی چند تا از روستاهای اطراف شهر بیرجند برای واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن مشخص می شوند تا کسانی که به هر دلیلی به آنها زمین در شهر بیرجند واگذار نمی شود، دریکی از روستاهای مورد نظر زمین برای ساخت مسکن ویلایی دریافت کنند.

معاون استاندار تصريح کرد: بعد از تعیین تکلیف همه واجدین شرایط واگذاری زمین در قالب نهضت ملی مسکن ، در خواست بازشدن سامانه مورد نظر برای ثبت نام متقاصیان جدید را خواهیم داد.

عباس زاده بیان داشت: تاکنون در استان 37 هزار نفر از متقاضیان دریافت زمین تأیید صلاحیت شده اند و پیش بینی ما این است که تا پایان سال برای بیش از 100 هزار نفر در خراسان جنوبی زمین تأمین شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از