حالت تاریک
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

امر به‌معروف و نهی ازمنکر براساس دوستی باشد

امر به‌معروف و نهی ازمنکر براساس دوستی باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفتک راهکار و شرط اولیه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر این است که براساس محبت، اخلاق و دلسوزی باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز در دیدار با رابطین امر به معروف و نهی از منکر بقاع متبرکه استان اظهار کرد: عالمی که در آن زندگی می‌کنیم عالم اضداد است و انسان از جهت جسمانی و زندگی روزمره همینگونه است چون جهان ما جهان آفات و اضداد است و در همه اینها باید بهداشت رعایت و پیشگیری از آفت شود و هم اگر آفت رسید باید این آفت را رفع کنیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بابیان اینکه پیشگیری مهمتر از درمان است، ادامه داد: اما انسان که فقط جسم نیست بلکه حقیقت انسان، انسانیت اوست که بالاتر از فرشته و مظهر اسماء الهی و مسجود ملائکه است و انسانیت انسان هم مانند جسم او آفت دارد.

وی با بیان اینکه بیماری‌های اخلاقی و فکری و روانی خطرش از بیمارهای جسمی بیشتر است، تصریح کرد: ۴۵ روز است که مردم مظلوم و کودکان و زنان غزه را می‌کشتند و خانه‌های آنان را خراب می‌کنند؛ اینها بیماری است انسان وقتی منحرف شد، یزید و چنگیزخان مغول می‌شود که البته رزیم صهیونیستی از اینها هم بدتر است.

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اگر آمار و تلفات بیماری‌های روحی انسان را نگاه کنید خیلی بیشتر از بیمارهای جسمی است، یادآور شد: در یک جنگ جهانی ۲۰۰ میلیون انسان کشته شدند این در حالی است که خود بیماری های جسم نشات گرفته از خرابی فکر است که رعایت بهداشت، مستحبات و واجبات نمی‌کنند.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: دین خدا برنامه زندگی است و خداوند ما را دوست داشته که دین و پیامبران الهی را برای هدایت ما قرار داده است.

وی با بیان اینکه ریشه امر به معروف و نهی از منکر براساس «دوستی» است، گفت: شما در امر به معروف و نهی از منکر قبل از هر اقدامی به مخاطب این رمز را منتقل کنید که من دوستت هستم؛ امریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها هیچ‌وقت دوستت نیستند و آنها شما را فاسد، معتاد، شراب‌خوار و بداخلاق، بی‌غیرت و بی‌دین می‌کنند چون دشمنتان هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: باید به مخاطب بگویید دوستش هستید و دشمن می‌خواهد او را گول بزند و برای اینکه مطمئن شود بگویید اول تو من را نصحیت کن چون تو را دوست دارم.

آیت الله عبادی تأکید کرد: راهکار در مسئله امر به معروف و نهی از منکر بعد از اقدامی که بداند، تشخیص دهند، موثر باشد و شرایط دیگر این است که اول از همه براساس محبت، اخلاق و دلسوزی باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از