حالت تاریک
رژیم صهیونیستی متزلزل شده است
فرمانده سپاه ناحیه شهرستان درمیان:

رژیم صهیونیستی متزلزل شده است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان درمیان گفت: رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی متزلزل شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، حاکی از استیصال و سردرگمی او بود، اما قلب تمام مسلمانان و آزادی خواهان دنیا را به درد آورد و بالاخره این جنایت او با پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی و پرتاب صد‌ها موشک به مواضع دشمن، پاسخ داده شد.
در‌این‌خصوص با علی بشیری فرمانده سپاه ناحیه شهرستان درمیان به گفتگو نشستیم.

در‌خصوص مجاهدت‌ها و خدمات سید حسن نصرالله توضیح بفرمایید؟

سید حسن نصرالله این شهید بزرگوار و شخصیت عالم اسلام، خدمات ارزنده‌ای را در طول حیات پربرکت خود انجام داد از‌جمله خدمات و فعالیت‌های ایشان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، نظامی و در‌واقع اقتدار جبهه مقاومت و قوت بخشیدن به حزب‌الله بود.

حزب‌الله که با سلاح ایمان و با نگاه ایمانی و معنویت بر اساس یک ساختار دینی و معنوی شکل گرفت و با سازوکار دین مبین اسلام و تبعیت‌پذیری بی‌چون و چرا از ولایت در مسیر مبارزه با شیاطین عالم و در راس آن، اسرائیل غاصب قدم برداشت. او بعد از شهادت سید عباس موسوی این مسئولیت و دبیرکلی حزب‌الله را بر عهده گرفت و توانست با اتحاد و وحدت رویه بین گروه‌ها و مذاهب مختلف در کشور لبنان این وفاق را شکل دهد و نگاه‌ها و هماهنگی‌ها و انسجام بخشی در راستای حمایت همه‌جانبه از مردم فلسطین و در‌نهایت تلاش برای به شکست کشاندن و منکوب کردن دشمن صهیونیستی را ایجاد کند.
او در قضایای مختلف از‌جمله شکل‌گیری داعش که داعیه‌دار حاکمیت در گستره‌ای مثل شامات داشت، با قرار گرفتن در کنار مدافعین حرم توانست آن‌ها را شکست دهد. آزادسازی قسمت‌های قابل‌توجهی از لبنان که یک زمانی در زیر چکمه رژیم صهیونیستی و این شیاطین عالم قرار داشت از‌جمله اقداماتی است که با هدایت و رهبری و تدابیر شهید سید حسن نصرالله رقم خورد. و شرایط بسیار بالای روحی و اقدامات بسیار اثرگذار نظامی تسلیحات قابل‌توجه و رشد موثق در این حوزه از‌جمله اقداماتی است که سید بزرگوار و این رهبر بزرگ انجام داد و آنچه که مشهود است این است که دشمن با این اقدامات جنایتکارانه خود تلاش دارد که جبهه مقاومت را متوقف کند، اما چون مقاومت، مکتب خود را از اسلام و سیدالشهدا گرفته است و شعارشان هیهات منا الذله است، هیچ‌وقت زیر بار ذلت نخواهد رفت و مسلما پیروزی در جبهه حزب‌الله با مقاومت جانانه سلحشوران حزب‌الله شکل خواهد گرفت.

در‌خصوص ساختار و سازمان مستحکم حزب‌الله و توانایی آن برای مقابله با رژیم صهیونیستی بفرمایید؟

ساختار حزب‌الله یک ساختار بسیار مستحکمی است و از توانایی‌های بسیار قوی برخوردار است. آنچه که آن را در این موفقیت پیش خواهد برد، برخورداری از یک روحیه والا به جهت ایمان و اعتماد به مدد الهی است، مسلما همه شرایط و سناریو‌ها را در نظر گرفته‌اند و امکان جایگزینی نیرو‌های مقتدر، متعهد و توانمند را در هر عرصه‌ای دارند. نیرو‌های جان بر کف توانمند، مدیر، برنامه‌ریز و شجاع که بر اساس کادر‌سازی صورت گرفته و منش و نگاه جانانه سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله در بدنه تشکیلاتی حزب‌الله رقم خورده است.
از این جهت مسلما با به شهادت رساندن یک فرمانده یا سایر شخصیت‌های خود، هیچ‌وقت، دشمن به‌هیچ‌عنوان نخواهد توانست مقاومت را خاموش کند؛ بلکه پرفروغ‌تر، مقاوم‌تر و امیدوار‌تر با استفاده از ظرفیت‌ها و تشکیلات مستحکم شکل گرفته روند رو به پیشرفت را تا نابودی کامل این غده سرطانی رقم خواهد زد و به وعده الهی اعتماد کامل دارد. او معتقد است اگر در این مبارزه، یاریگر دین خدا باشیم و دین خدا را یاری کنیم مسلما خداوند لطف و نگاهش را به سمت یاری جبهه حق شکل خواهد داد و لازمه همه این‌ها مقاومت می‌باشد.

با وجود حوادث پیش‌آمده؛ چرا جبهه فلسطین با جبهه لبنان تفکیک‌پذیر نیستند؟
جبهه و میدان نبرد، فلسطین، غزه و لبنان را نمی‌شناسند. همه آن حول محور بیت‌المقدس و آزادی قدس شریف و در‌واقع نابودی و از‌بین‌بردن غده سرطانی اسرائیل شکل گرفته در منطقه خاورمیانه معنا پیدا می‌کند. رژیم غاصب و صهیونیستی که تفکر او نیل تا فرات است و برای دستیابی به چنین نگاه و تفکری خود را به‌عنوان نژاد برتر می‌داند، تلاش او برای رسیدن به چنین موقعیتی به‌کار بردن تمامی توانمندی‌ها و تکنولوژی‌هایی است که به آن دست پیدا کرده است و همه انسان‌ها را به‌عنوان برده می‌پذیرد و هر انسانی آزادی‌خواه که در برابر او بایستد، مسلما بر مبنای نگاه او باید از بین برود.
نگاه قرآنی و وعده الهی مقابله با چنین دژخیمان است و باید تمام توان و قوا را به‌کار برد تا این اتفاق مبنی بر نابودی و محو کامل رژیم غاصب صهیونیستی از صفحه روزگار رقم خورد. پس باید دشمنان دین خدا بد‌انند جبهه شکل گرفته تحت عنوان جبهه واحد مقاومت در هر میدانی که شکل گرفته است، مبنایش آزادی قدس شریف، نجات مردم مظلوم فلسطین، غزه از چنگال دژخیمانی چون رژیم صهیونیستی است و برای رسیدن به چنین مسئله‌ای، تمام قوا و هستی خود را به میدان می‌آورد و هیچ‌وقت ذلت را نمی‌پذیرد.
لازمه آزادی فلسطین و قدس شریف مقاومت است نه سازش؛ باید همه در این میدان به‌عنوان جبهه متحد و به‌عنوان امت واحد اسلامی برای سرنگونی و اضمحلال این غده سرطانی قدم بردارند. مسیر مبارزه با شیاطین عالم همچون اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار هم پیمانی و اتحاد ملل اسلامی، جزو ملزومات دین مبین اسلام می‌باشد.
با وجود تلاش‌هایی که دشمنان برای انشقاق بین جوامع اسلامی شکل میدهند، با طلایه داری و میدان‌داری ایران اتحاد و وحدت به‌عنوان یک منشا اثرگذار برای رویارویی با ریشه‌های ظلم و خباثت شیاطین عالم شکل گرفته و توطئه دشمنانی همچون انگلیس و سایر نظامات سلطه که مبنای حیات خودشان را بر قاعده، تفرقه بینداز و حکومت کن به پیش می‌برند بی‌اثر و یا کم‌اثر کرده است.
آنچه که در‌واقع بر اساس نفس قدسی امام بر مبنای وحدت به‌عنوان یک اصل اساسی قرآنی در ایران اسلامی و سایر جبهه مقاومت و ملت‌های اسلامی شکل گرفته، روز‌به‌روز در حال گسترش است که این خود عاملی برای خنثی‌کردن توطئه‌ها و خباثت‌های دشمنان اسلام و زمینه‌ای برای سرعت بخشیدن به پیروزی‌ها و نقش‌آفرینی در میدان برای تحققق تمدن نوین اسلامی است.
معتقدیم وعده الهی بر این قرار‌گرفته که اسلام به‌عنوان یک دین در سرتاسر عالم گسترش پیدا کند و در مقابل، نقشه شیطانی دشمنان این است تا نگذارند ندای حق‌طلبی اسلام در سطح جهان طنین انداز شود. با وجود این تلاش‌های جبهه کفر گرایش به اسلام هر روز نسبت به گذشته بیشتر شده و این خود، نوید آینده‌ای روشن برای جبهه حق و حقیقت و اسلام عزیز خواهد بود.
باید در پرتو وحدت و در کنار همدیگر با ایجاد یک امت واحد اسلامی، تلاش‌های مذبوحانه و خبیثانه و شیطنت دشمنان را سرکوب نماییم که الحمدلله این‌رویه با طلایه داری ایران شکل گرفته و سایر کشور‌های اسلامی پشتیبان ملت غزه، فلسطین و لبنان راه برون‌رفت و شکست جبهه کفر را وحدت کلمه، ایمان و مقاومت می‌دانند.

چرا مقام معظم رهبری رژیم صهیونیستی را حقیر می‌دانند؟
طبق مکتب اسلام، پیروزی نهایی در جبهه حق می‌باشد، البته لازمه این پیروزی مقاومت خواهد بود نه سازش و نگاه رهبر معظم انقلاب و بیانات معظم له مبنی بر حقیر بودن رژیم صهیونیستی برگرفته از همان نگاه دینی و اسلامی است. قرآن یهود را به‌عنوان سرسخت‌ترین دشمنان اسلام معرفی می‌کند و تلاش آنان را تلاش بی‌نتیجه می‌داند و آنان را به مثابه تار عنکبوت و خانه عنکبوت سست بنیان خطاب می‌نماید. تلاش رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی از‌بین‌بردن ساخت مستحکم جبهه مقاومت است ولی بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و مدبرانه سید حسن نصرالله این شخصیت و شهید والامقام، در مسیر حزب‌الله هیچ خللی شکل نخواهد گرفت و مسیر حزب‌الله مسیری است که انتهاش پیروزی است.
تلاش‌های دشمنان نیز تلاش‌های مذبوحانه‌ای است و نتیجه‌ای جز خودکشی و افول این پدیده شوم را ندارد. اقدامات این رژیم سفاک، آنان را به سمت فلاکت و نابودی پیش خواهد برد و باعث انسجام بخشی بیشتر در جبهه مقاومت خواهد شد. زمانی انتفاضه با سنگ شروع شده بود اما در حال حاضر این انتفاضه شکل جدید و قوت بیشتری را به خود گرفت و مجهز به سلاح‌های مدرنی از‌جمله موشک‌هایی است که مرکز تل آویو را مورد هدف قرار می‌دهد.

چرا رژیم صهیونیستی به مقررات و قوانین بین‌المللی پایبند نیست و نقض صریح حقوق بشر را دنبال می‌کند؟
این رژیم کودک‌کش و غاصب صهیونیستی هیچ قاعده و قانونی برایش معنا ندارد و تلاش او با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین بین‌المللی، رسیدن به اهداف خبیث و شیطنت خود در جهان اسلام است. او بر اساس نگاه مادی و تفکری که دنبال می‌کند به هیچ قاعده و قانونی پای بند نیست، اقداماتی که این‌روز‌ها ما شاهد هستیم و در طول حیات سرتاسر خباثت این غده سرطانی وجود دارد شرارت و زیر پا گذاشتن تمامی خط قرمز‌هایی است که در نظام بین‌الملل باید توجه جدی نسبت به آن صورت بگیرد ولی می‌بینیم که به هیچ یک از این قوانین پای بند نبوده و نگاه خباثتی خود را در این قضیه دنبال می‌کند. او تمام عالم را بر اساس تفکر و دیدگاه خود یهود و نسل یهود می‌داند و معتقد است که باید تمام دنیا به بردگی آنان در بیاید و اگر چیزی غیر از این در جهان هستی شکل گرفت بر اساس این اعتقاد، تلاشش را با زیر پا گذاشتن تمامی خط قرمز‌ها و در‌واقع نقض حقوق بشر دنبال خواهد کرد تا بتواند خواسته خود را جامه عمل بپوشد.

در‌خصوص لزوم وحدت و انسجام جبهه مقاومت در منطقه بفرمایید؟
وحدت به‌عنوان یک مقوله مهم در رسیدن به اهداف جبهه مقاومت نقش کلیدی و سرنوشت‌ساز را ایفا می‌کند. ضمن توجه و تمرکز بر این که این شیطنت‌ها و دشمنی‌ها تمام شدنی نیست؛ دشمنی که به هیچ قاعده و قانونی توجه نداشته و ندارد و بر اساس سازوکار در پیش گرفته تمام تلاش و برنامه‌ریزی و شیطنت خود را برای هر نوع مقابله‌ای و رسیدن به اهداف نیل تا فرات دنبال می‌کند هرچند ناکام مانده است و رسیدن به چنین موقعیتی از نیل تا فرات که به‌عنوان یک شعار راهبردی، پرچم داری آن را دنبال می‌کرد، در حال حاضر با شکل‌گیری جبهه مقاومت، اتحاد و وحدت رویه که در چند کشور الحمدلله شکل گرفته باعث تمرکز اسرائیل بر حفظ امنیت موقعیت خود شده است.
از طرفی آنچه که امام راحل بر آن تاکید داشتند و فرمایش مقام معظم رهبری حول این محور در بی‌اناتشان اشاره شده است ایجاد امت اسلامی است امتی که شعارشان یکی است، امتی که مسیر و هدفشان یکی است و اگر این‌رویه و این نگاه در جامعه اسلامی که بیش از یک میلیارد جمعیت را در خود شکل داده است قرار بگیرد، مسلما آن وعده الهی تحقق پیدا خواهد کرد و نصرت الهی سرعت پیدا خواهد کرد کما اینکه الحمدلله با همین شکل‌گیری، ما در جبهه مقاومت اتحاد شاهد هستیم مسیر پرصلابت شهید بزرگوار سید حسن نصرالله مورد‌توجه جدی همه آزادی خواهان عالم قرار‌گرفته است و خیزش صورت گرفته یک خیزش جهانی برگرفته از مکاتب مختلفی که بر اساس فطرت خداجوی و فطرت آزادی‌خواهی دنبال می‌شود، است. فقط اگر از همان ابتدایی که امام فرمودند: "اگر هر مسلمانی یک سطل آب به سمت اسرائیل روانه کند اسرائیل را سیل خواهد برد" باید اتحاد برای سرنگونی این غده سرطانی در منطقه خاورمیانه و در میان حکام عرب رقم بخورد و همه یک کاسه و هم‌صدا طنین انداز لبیک یا حسین وهیهات منا الذله باشند.

در‌خصوص لزوم مطالبه از دولت‌ها و ملت‌های مسلمان جهان برای دعوت به اقدام به پشتیبانی از جبهه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی و حامیان آن، بفرمایید؟
خیزش‌ها و تظاهرات و تجمعات شکل گرفته در محکومیت جنایات رژیم غاصب صهیونیستی ضمن اینکه ریشه دینی، قرآنی و اسلامی دارد در‌واقع ابراز همدردی و همراه شدن با ملت رشید و همیشه در صحنه و میدان‌دار فلسطین و غزه و سایر جبهه مقاومت هست مبنی بر اینکه راه قدس و آرمان فلسطین، آرمان همه آزادی خواهان و خصوصا مقاومت اسلامی است و به شکلی برای بیدار شدن جوامع بین‌المللی در سطح منطقه و در سطح جهان برای رویارویی با چنین جنایتکاری که تمام خط قرمز‌ها را زیر پا گذاشته و برایش انسانیت معنایی ندارد.
ما بر مبنای دین و اعتقادی که داریم باید این همراه شدن و در کنار جبهه مقاومت قرار گرفتن را منش و رفتار اخلاقی و دینی و اسلامی خودمان قرار دهیم و به دولت‌های مختلف و مجامع بین‌المللی اعلام کنیم که با این همه جنایات، جای سکوت نیست. باید اقدامی در راستای هم‌افزایی و همراه شدن تمام مجامع بین‌المللی صورت بگیرد و باعث نگه‌داشتن و توقف ماشین جنگ رژیم صهیونیستی شده و او را به عقب‌نشینی وادار نماییم، جنایاتش رو محکوم کرده و همه هم‌صدا و هماهنگ در کنار ملت آزادی‌خواه فلسطین مردم مظلوم غزه و لبنان و کلا جبهه مقاومت قرار بگیرند که خوشبختانه پاسخ موشکی ایران در قالب عملیات وعده صادق 2 به مواضع صهیونیست‌ها در همین مسیر انجام شد.


انتهای پیام/٧

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از