حالت تاریک
در گفتگوی تفصیلی خاورستان؛

بررسی علت انصراف و کارنامه 4ساله اقدامات نماینده‌بیرجند

بررسی علت انصراف و کارنامه 4ساله اقدامات نماینده‌بیرجند

در گفتگویی با نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، کارنامه 4 ساله این نماینده در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» ۴ سال گذشته و در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ حسین خسروی اسفزار به عنوان نماینده مردم حوزه بیرجند، درمیان و خوسف با اکثریت آرا به مجلس شورای اسلامی راه یافت.

خسروی؛ در انتخابات این دور از مجلس هم برای نامزدی در انتخابات ثبت نام کرد، اما بعد از تأیید صلاحیت و در حالی که هنوز تبلیغات انتخاباتی شروع نشده بود، از حضور در عرصه انتخابات انصراف داد.بر همین اساس به منظور بررسی علت انصراف و البته جمع‌بندی گزارش اجمالی از اقدامات انجام گرفته طی ۴ سال دوره یازدهم نمایندگی، با آقای خسروی به گفتگو نشستیم.

بیماری همسرم علت انصراف از انتخابات مجلس دوازدهم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» در خصوص علت انصرافش از نامزدی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: همانطور که قبلاً هم اعلام کردم، یکی از علت‌های انصراف بنده، بیماری همسر بزرگوارم است که متأسفانه این بیماری از اول ورود به مجلس شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.

حسین خسروی با اشاره به این فرمایش‌امیرالمؤمنین (علیه السلام) مبنی بر اینکه « مسئولیت‌ها میدان امتحان و آزمایش‌اند و شکار (وسیله کسب آب و نان) نیستند، بلکه مسئولیت ها‌امانت است » گفت: در آستانه انتخابات مجلس دوازدهم؛ احساس کردم که اگر انصراف دهم، نامزد‌های مطرح دیگر‌امانت مسئولیت را بهتر انجام خواهند داد.

انصراف زودهنگام برای تعیین تکلیف مردم و جریانات

وی در پاسخ به این سؤال که چرا انصراف شما زود هنگام بود، بیان کرد: بنده در ۱۲ بهمن از نامزدی خود انصراف دادم و علت آن هم این بود که برای مردم هر سه شهرستان حوزه انتخابیه سؤال شده بود که آیا در انتخابات می‌مانم یا خیر؟از طرف دیگر تصمیم‌گیری برای تشکل‌های انقلابی، مانند شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب، شورای وحدت و... که در هر دوره از یک کاندیدا به عنوان کاندیدای برتر حمایت می‌کنند، آسان‌تر گردد.

خسروی عنوان کرد: شایعاتی هم مطرح شده بود که قرار است بنده از لیست تهران برای انتخابات مجلس ثبت نام کنم، این انصراف جلوی این شایعات را هم گرفت.

وی تصریح کرد: متأسفانه در جریان کناره‌گیری از انتخابات، برخی بداخلاقی‌های انتخاباتی نیز به گوشم رسید که در همین جهت تأکید کردم که به نفع هیچ کاندیدایی انصراف ندادم و اگر چنین موردی هم مطرح شده آن را تکذیب می‌کنم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا پایان دوره مجلس یازدهم یعنی ششم خردادماه سال ۱۴۰۳ در خدمت مردم عزیز حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف خواهم بود، گفت: خداوند را شاکرم که اعتماد مردم را برای نمایندگی در مجلس یازدهم متوجه من کرد و از مردم حوزه انتخابیه نیز سپاسگزارم که به بنده اعتماد کردند و من را به عنوان وکیل خود به مجلس فرستادند.

خسروی اظهارکرد: با توجه به اینکه احتمال قصور و کوتاهی برای انسان‌ها وجود دارد، نسبت به کوتاهی‌ها و قصورات، از محضر خداوند کریم طلب عفو و از مردم بزرگوار حلالیت می‌طلبم.

لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات

وی با اشاره به اینکه چندین اصل قانون اساسی مربوط به جایگاه مجلس شورای اسلامی است و مجلس وظیفه ریل‌گذاری توسعه کشور را برعهده دارد، گفت: با توجه به اهمیت مجلس شورای اسلامی و جایگاه مهم مجلس خبرگان رهبری، از تمام مردم بزرگوار حوزه انتخابیه، استان و همه کشور، برادرانه می‌خواهم که در انتخابات ۱۱ اسفند ماه با بصیرت و حضور حد اکثری شرکت نمایند.

خسروی با اشاره به اهمیت مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: مجلس خبرگان رهبری یکی از نهاد‌های مهم و به تعبیری همه چیز ماست. امام محمد باقر(علیه السلام) نیز در حدیثی می‌فرماید که «اسلام بر ۵ پایه نماز، زکات، حج، روزه و ولایت استوار است که ولایت کلید آنهاست» بر همین اساس باید در انتخابات پیش رو، مردم خبرگانی را انتخاب کنند که در شناسایی و انتخاب رهبر جامعه نقش اصلی را دارند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اگر مردم از نارسایی‌ها، مشکلات معیشتی و گرانی‌ها ناراحت و ناراضی‌اند، پیگیری آن را به بعد از انتخابات موکول کرده و برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان و هم برای ایجاد تحول در مدیریت کشور، با بصیرت و آگاهی در انتخابات شرکت و به امنیت سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و در واقع امنیت همه جانبه در کشور کمک کنند.

خسروی تصریح کرد: خوشبختانه خراسان جنوبی همیشه در عرصه انتخابات جلودار بوده که‌امیدوارم در انتخابات مهم پیش رو نیز ضمن حفظ این جلو داری، با مشارکت حداکثری وظیفه خود را مثل سابق انجام داده و نقشه‌های دشمن را نقش برآب کنند.

ارزیابی اقدامات نماینده در بررسی کارنامه کلی مجلس

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ارائه گزارش کار طی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: بنده ابتدا قصد نامزد شدن در انتخابات مجلس دوازدهم را نداشتم و با خودم گفتم برای اینکه در دور جدید هم کاندیدا شوم باید حجت شرعی پیدا کنم. در همین خصوص از آقای قالیباف رئیس محترم مجلس سؤال کردم که آیا هر نماینده مجلس یک کارنامه دارد؟‌ایشان پاسخ دادند کارنامه نمایندگان؛ کارنامه کلی مجلس است. لذا برای ارزیابی اقدامات و خدمات یک نماینده؛ باید کارنامه کلی مجلس را مورد سنجش قرار داد.

وی گفت: برای بررسی عملکرد مجلس یازدهم دو مجله با عنوان  به چه رأی دادید؟  و پاسخ به ۴۰ سؤال درباره عملکرد آن منتشر شده که مردم می‌توانند آن را بطور کامل و با جزئیات مطالعه کنند.

اصرار مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن مجلس یازدهم

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی و بیان عملکرد مجلس بسیار طولانی است که بیان آن در قالب یک گزارش امکان‌پذیر نیست، گفت: با توجه به اینکه بر اساس قانون اساسی؛ مقام معظم رهبری سیاست‌گذار کلی نظام هستند و به لحاظ معنوی نیز نائب امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) می‌باشند و اشراف جامع‌تری نسبت به همه مسئولان دارند، نظر‌ایشان در مورد مجلس یازدهم می‌تواند بسیار روشنگرانه و مؤثر باشد.

وی افزود: خوشبختانه مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را مجلس انقلابی نامیدند و فرمودند که برخی‌ها از بنده خواسته‌اند که پسوند انقلابی را از مجلس یازدهم بردارم، اما من همچنان بر انقلابی بودن مجلس یازدهم اصرار دارم که این نظر رهبر انقلاب را می‌توان، تأییدی بر عملکرد کلی این دوره مجلس دانست.

مسکن یکی از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم

خسروی در خصوص تبیین برخی از اقدامات شاخص مجلس یازدهم اظهارکرد: یکی از مسائل پیشرو در اقتصاد جامعه، موضوع ساخت مسکن است که اگر ساخت و ساز در جامعه وجود داشته باشد، ده‌ها گروه شغلی فعال خواهند شد، اما متأسفانه در دولت یازدهم و دوازهم موضوع ساخت مسکن نه تنها مورد بی‌توجهی قرار گرفت بلکه وزیر وقت راه و شهرسازی؛ مسکن مهر را مزخرف هم خواند.

وی تصریح کرد: اما مجلس یازدهم سه کار در حوزه مسکن انجام داد که یکی طرح جهش مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در هر سال به عنوان برنامه بلند مدت، طرح مالیات بر خانه‌های خالی به عنوان برنامه میان مدت و طرح کنترل اجاره مسکن به عنوان برنامه کوتاه مدت، بوده است. هم اکنون حداقل سه میلیون خانه خالی در کشور وجود دارد که مجری طرح مالیات بر این خانه‌ها دولت است و در صورت اجرائی شدن، این واحد‌ها به بازار عرضه و سبب کاهش نرخ اجاره‌ها خواهد شد.

خسروی در خصوص نمونه‌ای دیگر از اقدامات مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به اینکه یکی از مؤلفه‌های توسعه و قدرت، جمعیت است و در صورت کاهش جمعیت، باید همانطور که قبلاً از هندوستان و پاکستان پزشک می‌آوردیم، در آینده مدیر هم وارد کنیم، یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم، حمایت از قانون خانواده و جوانی جمعیت برای جلوگیری از تهدید کاهش جمعیت است.

وی ادامه داد: نمونه دیگر، یکی از قوانین مهم مجلس یازدهم، قانون رتبه‌بندی معلمان است که با گذشت بیش از ۱۰ سال، اجرا نشده بود.

خسروی تصریح کرد: طرح ساماندهی کارکنان دولت، قانون تسهیل در صدور مجوز کسب و کار، قانون اقدام راهبردی مجلس در مباحث هسته‌ای، طرح شفافیت قوای سه‌گانه، قانون مدیریت داده‌ها و اطلاعات ملی، ساماندهی صنعت خودرو، قانون جهش تولید دانش بنیان و... نیز از دیگر اقدامات و طرح‌های مهم مجلس یازدهم بوده است که به صورت تیتروار به آن اشاره می‌کنم.

کسب رتبه چهارم مشارکت در مجلس

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، گفت: وظیفه اصلی نماینده حضور در کمیسیون تخصصی و جلسات صحن علنی مجلس است.وی در خصوص حضور و مشارکت خود در جلسات مجلس شورای اسلامی نیز اظهارکرد: بر اساس نامه شماره ۸۹۳۴۹/۱۲ تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۲ که به امضای عضو هیئت رئیسه مجلس هم رسیده است، از تاریخ ۷ خردادماه سال ۱۳۹۹ که وارد مجلس شده‌ام تا ۸ بهمن ۱۴۰۲، در حالی که ۱۰۷ روز مرخصی استحقاقی داشته‌ام، فقط از ۱۴ روز مرخصی آن هم به صورت دقیقه‌ای استفاده کرده‌ام، یعنی همین ۱۴ روز را هم به مرخصی نرفته‌ام؛ بلکه این آمار مربوط به تعداد دقایقی است که برای پاسخگویی مراجعات ضروری، از صحن مجلس خارج شده‌ام و بر اساس حضور و غیاب ثبت شده است. بر اساس نامه شماره ۸۹۳۷۱/۱۲ تاریخ ۸ بهمن ۱۴۰۲ نیز، در بین نمایندگان محترم مجلس، رتبه چهارم مشارکت در رای‌گیری‌های جلسات علنی مجلس یازدهم را کسب کرده‌ام.

خسروی: با بیان اینکه ممکن است برخی از مردم مطرح کنند که حالا مشارکت در مجلس چه فایده‌ای برای حوزه انتخابیه دارد؟ اظهارکرد: در این خصوص باید بگویم که برای تشکیل جلسات علنی مجلس، تا دو سوم نمایندگان حضور نیابند، جلسه رسمیت پیدا نمی‌کند، یعنی حتی اگر از این تعداد یک نفر نماینده هم کمتر باشد، جلسه قابل تشکیل نیست.

وی ادامه داد: به طور مثال قرار بود روز آخر بررسی برنامه هفتم توسعه، ۹۰ نماینده هنوز نیامده بودند و به دلیل به حد نصاب نرسیدن آرا، ۱۰۰ نماینده حاضر در صحن هم نمی‌توانستند کاری انجام دهند. آن روز جلسه، با تأخیر ۴۵ دقیقه‌ای برگزار شد، در حالی که هزینه هر دقیقه صحن علنی مجلس حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد، اگر برای ۱۹۰ نماینده مجلس ۴۵ دقیقه تأخیر آن هم با احتساب دقیقه‌ای ۲۰۰ میلیون تومان محاسبه شود، رقم بسیار سنگینی می‌شود.

خسروی تصریح کرد: بنده از این حیث خداوند را شکرگزارم که باری را بر بیت المال تحمیل نکردم که این موضوع یک نمونه از آثار مهم حضور و مشارکت در جلسات مجلس را می‌رساند.

نماینده مجلس، مجری کار اجرایی و ادارت نیست

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر لزوم ارائه گزارش کار طی دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: در حالی که بنده از انتخابات مجلس دوازدهم انصراف داده‌ام، اما هدفم از ارائه گزارش کاری ۴ سال حضور در مجلس یازدهم این است که مردم حوزه انتخابیه‌ام بدانند که وکیل و نماینده آن‌ها طی این ۴ سال چه اقداماتی انجام داده است. هدف بعدی نیز اطلاع نمایندگان محترم بعدی حوزه انتخابیه از برنامه‌های انجام شده و قابل پیگیری است.

وی بیان کرد: البته از ابتدای دوره نمایندگی‌ام تاکنون؛ علاوه بر مصاحبه‌های متعدد به درخواست رسانه‌ها و خبرنگاران و همچنین چندین بار حضور در برنامه‌های مختلف صدا و سیمای خاوران برای تشریح اقدامات، سه نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در تاریخ‌های ۱۹ مهرماه سال ۱۳۹۹، ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ و ۱۳ تیر ۱۴۰۱ برگزار شده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً همه مردم می‌دانند که وظیفه اصلی نماینده مجلس؛ انجام کار‌های اجرایی شهر و استان و حوزه انتخابیه نیست، بلکه وظیفه او قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون است، زیرا نماینده مجلس، اعتبارات ریالی و تشکیلات سازمانی و نیروی انسانی برای کار اجرائی در اختیار ندارد.

وی افزود: به تعبیر روشن، نماینده مجلس، مجری کار اجرایی و ادارت نیست، اما می‌تواند به عنوان نماینده یک شهر با مسئولان دستگاه‌های اجرایی هم افزایی داشته و مکمل کار آن‌ها باشد.

خسروی تأکید کرد: اگر نماینده مجلس و البته هر مقام و مسئولی؛ کار خاص و وظیفه ذاتی خودش را انجام دهد، قطعاً به نفع مردم خواهد بود، در غیر این صورت، در دراز مدت، دخالت در امور مختلف به ضرر مردم تمام خواهد شد.

طلب شیر مرغ تا جان آدمیزاد از نماینده مجلس

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از مردم به دلیل عدم آگاهی از وظایف نماینده؛ در مراجعات و تماس‌هایشان از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را از نماینده مجلس طلب می‌کنند، گفت: این در حالی است که اگر نماینده مجلس درگیر کار اجرایی شود، قطعاً از انجام درست وظایف خودش باز می‌ماند که نیاز است این موضوع برای مردم تبیین شود.

وی بیان کرد: به طور مثال؛ به دلیل معطلی و عدم اجرای پروژه بیمارستان خوسف، بازدیدی از این بیمارستان داشتم که در جریان این بازدید متوجه شدم علت عقب ماندگی پروژه، وجود مشکل بین کارفرما و پیمان کار است. روز بعد از این بازدید جلسه انتخاب و رأی مجلس به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش (جناب آقای نوری) بود که بنده طی همان بازدید از بیمارستان خوسف با مسئول مربوطه وزارت بهداشت تماس گرفته و تأکید کردم که چرا کاری را که شما باید در شهرستان خوسف پیگیری کنید، من باید پیگیر شوم؟ در حالی که فردا باید به وزیر پیشنهادی دولت رأی بدهم اما چون به جای شما درگیر کار اجرایی بودم، حتی وقت نکرده‌ام زندگینامه جناب وزیر را هم مطالعه کنم! رأی با عدم شناخت درست نسبت به وزیر، قطعاً به ضرر مردم تمام خواهد شد.

پیگیری متعدد و مکرر طرح‌های انتقال آب، راه آهن و پرواز‌های استان

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه مسائل استانی گفت: یکی از موضوعات مهم استان؛ مسأله تأمین و انتقال آب است که بنده در تمام جلساتی که مسئولان برای این موضوع تشکیل داده و به بنده اطلاع دادند، حضور پیدا کردم که یک جلسه آن، در زمان دولت دوازدهم با حضور تعدادی از دست اندرکاران دولت و آقای ملانوری استاندار سابق خراسان جنوبی در کمیسیون عمران مجلس، جلسه‌ای در دولت سیزدهم با حضور آقای دکتر قناعت استاندار محترم فعلی با آقای رزم حسینی و جلسه مسئولین محترم قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) در ستاد کل سپاه پاسداران با حضور نمایندگان محترم استان، استاندار و معاونت‌های استانداری بوده است.

خسروی افزود: همچنین یک موضوع دیگر مرتبط با حوزه آب، طرح بارورسازی ابر‌ها بود که بنده در این خصوص مکاتبات متعددی را با وزارت نیرو انجام دادم که در جواب این مکاتبات و درخواست‌ها، مواردی از جمله نبود بودجه، مسائل تخصصی و امکان ایجاد ضرر و خسارت به جای فایده عنوان می‌شد.

وی بیان کرد: بنده در این خصوص از رئیس دانشگاه بیرجند درخواست کردم که گروهی با محوریت دانشگاه بیرجند و حضور آقای دکتر علی آبادی از دانشگاه آزاد، نماینده دفتر نماینده و متخصصین حوزه آب تشکیل و یک کار علمی در حوزه بارورسازی ابر‌ها، منافع و مضرات آن انجام شود که این گروه با محوریت دانشگاه بیرجند شکل گرفت و صورتجلسه آن به وزارت نیرو ارسال شد، ولی منجر به اقدام عملی نشد، اما اخیراً معاون محترم فناوری رئیس جمهور اعلام کرده‌اند که اگر فلان میزان بودجه تأمین شود، بارورسازی ابر‌ها قابل انجام است.

خسروی تصریح کرد: در خصوص مسائل دیگر استان در حوزه راه، راه آهن، پرواز‌ها و... نیز مکاتبات فراوانی انجام داده‌ام. در جلسه‌ای هم که با حضور رئیس جمهور محترم و نمایندگان محترم مجلس از خراسان رضوی، جنوبی و شمالی تشکیل شده بود و هر نماینده حدود ۲ دقیقه زمان برای صحبت داشت، مسائل و مشکلات استان و حوزه انتخابیه به تفکیک مطرح شد که خوشبختانه در اربعین امسال شاهد کلنگ زنی راه آهن بودیم و‌امیدواریم هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

او عنوان کرد: در بحث لغو پرواز‌های فرودگاه بیرجند، علاوه بر حضور در جلسه‌ای با بخش خصوصی (پارس ایر) به همراه استاندار محترم و نماینده محترم قاین و زیرکوه، مکاتبات و تذکرات متعددی را مطرح کردم که آخرین تذکر در بهمن امسال به وزیر کشور بود.

پیگیری برای ایجاد دو مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مسائل زیربنایی و راهبردی استان موضوع زرشک خراسان جنوبی است که بنده در جشنواره زرشک سال ۱۴۰۱ در بیرجند و همچنین جشنواره زرشک شهر قهستان حضور پیدا کرده و مشکلات مردم را مطرح کردم.

خسروی با بیان اینکه بار‌ها موضوع خرید تضمینی زرشک را به آقای ساداتی وزیر سابق جهادکشاورزی یادآوری و تذکر داده بودم، گفت: پس از یک تذکری که صورت گرفت، آقای وزیر در این خصوص به معاونش دستور داده بود که در خصوص خرید عناب اقدام فوری شود که بنده با مزاح به معاون وزیر اعلام کردم که اگر آقای وزیر هوس عناب کرده‌اند در خدمتشان هستیم، اما فعلا در خصوص موضوع زرشک تذکر داده بودم.

وی با اشاره به بازدید تعدادی از نمایندگان مجلس، از مرکز پرتودهی محصولات کشاورزی، (زیر مجموعه سازمان انرژی اتمی) اظهارکرد: با توجه به اینکه معیشت ۵۰ الی۷۰ هزار خانواده خراسان جنوبی، از محل محصول زرشک تأمین می‌شود، برای پرتودهی و دفع آفات محصول زرشک خراسان جنوبی نیز درخواست دادم که آقای اسلامی رئیس محترم سازمان انرژی اتمی با اینجانب تماس گرفتند؛ برای انجام این کار یک کارشناس از استان معرفی شود. بر همین اساس با آقای جعفری رئیس محترم سازمان جهادکشاورزی استان تماس گرفته و موضوع را منتقل کردم که خوشبختانه نتیجه این موضوع، در سفر آقای دکتر شیرمردی؛ معاون محترم سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل محترم شرکت توسعه کاربرد پرتو‌ها، به بیرجند و برنامه‌ریزی برای ایجاد دو سایت پرتودهی در استان شد.

انجام بیش از ۱۸۰ دهگردشی در حوزه انتخابیه طی دو سال

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از برنامه‌های بنده به عنوان نماینده مجلس، دهگردشی در روستا‌های حوزه انتخابیه به همراه مسئولان بوده است تا هم مسئولان از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند و هم پیوند بین مردم و مسئولین برقرار شود که نتیجه این دهگردشی‌ها، حل مشکلات مردم در همان جلسات و یا در پیگیری‌های بعدی بوده است.

خسروی ادامه داد: از ابتدای تشکیل مجلس تاکنون، ۶۶ مورد دهگردشی در روستا‌های بخش مرکزی بیرجند، ۶۴ مورد دهگردشی در روستا‌های شهرستان درمیان و ۵۶ مورد دهگردشی در روستا‌های شهرستان خوسف به همراه فرمانداران و مسئولان محترم شهرستانی انجام داده‌ام. البته طی دو سال شیوع بیماری کرونا و ممنوع بودن ایجاد تجمعات، امکان دهگردشی وجود نداشت.

وی افزود: حدود ۸۰۰ جلسه حضوری با مردم، مدیران و مسئولان؛ در دفتر بیرجند برگزار شده که هر جلسه بطور متوسط ۴۰ دقیقه به طول انجامیده است. در این جلسات مشکلات مردمی و یا دستگاه‌ها و ادارات مطرح می‌شد و حتی المقدور مشکلات، پیگیری و برای یک موضوع مثل مشکل تعاونی مسکن خوسف، بیش از ۱۰ مکاتبه انجام شده است.

پیگیری و پرداخت حدود ۳. ۵ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به مردم

خسروی عنوان کرد: مکاتبات مردمی وارد شده به دفتر بیرجند نیز از ابتدای یازدهمین دوره مجلس تا ۹ آبان ۱۴۰۲، ۵ هزار و ۵۱۲ مورد، تعداد نامه‌های ارسالی به سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف ۸۰۹ مورد و تعداد نامه‌های صادر شده از دفتر نماینده به ادارات یا مردم در پاسخ به مشکلشان، یک هزار و ۶۳۸ مورد بوده است.

وی یادآور شد: همچنین از ابتدای نمایندگی مجلس تاکنون، مبلغ یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون تومان تسهیلات تخصیصی بانک‌های مختلف و حدود دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبارات تخصیصی کمیته امداد امام خمینی (ره) در قالب‌های مختلف به درخواست‌های مردمی پاسخ داده شده است.

جلوگیری از الحاق دانشگاه صنعتی به عنوان قطب صنعت شرق  با شهرستان بیرجند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: از جمله اقدامات و عملکرد بنده در حوزه انتخابیه بیرجند، حضور در جلسات شورای اداری، جلسات فرمانداری و اداراتی مثل کمیته امداد، آموزش و پرورش، منابع طبیعی، دادگستری، ناجا، بیمه سلامت، محیط زیست، بهزیستی و... بوده است.

حسین خسروی بازدید از توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)، بازدید از محله فرهنگیان و جلیلیان، پیگیری طرح آبرسانی از دشت مختاران به بیرجند، پیگیری برق محله زعفرانیه، پیگیری برای انتقال سوخت به بیرجند با لوله بجای استفاده از تانکر، مکاتبات متعدد و پیگیری برای جاده بیرجند- قاین، مکاتبه در خصوص راه آهن و... را از دیگر اقدامات انجام شده در خصوص مسائل این شهرستان دانست.

وی با اشاره به موضوع جلوگیری از الحاق دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند، بیان کرد: با توجه به اجرای طرح آمایش عالی استان‌ها، قرار بود که دانشگاه صنعتی بیرجند به دانشگاه بیرجند الحاق شود. در این خصوص شاید اصل کار درست بود و باید از امکاناتی که مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، استفاده بهینه می‌شد، اما متأسفانه در این طرح دانشگاه صنعتی با شهرستان‌های کوچک با یک دید نگاه شده بود.

بنده در این خصوص، در صبح یک روز کاری، قبل از شروع جلسه علنی، از ۵۰ نفر از نمایندگان امضا گرفتم تا جلوی این کار گرفته شود. بعد از آن نیز؛ در حالی که برای سرکشی از حوزه انتخابیه به استان آمده بودم، یکدفعه اعلام شد که وزیر علوم برای پیگیری موضوع این دانشگاه وقت داده است که مجبور به تهیه بلیت و حضور در جلسه شدم و بعد از پیگیری موضوع، دوباره به بیرجند برگشتم.

وی تصریح کرد: علت جلوگیری از الحاق دانشگاه صنعتی این بود که این دانشگاه به عنوان قطب صنعت شرق کشور مطرح است و از نظر تعداد دانشجو و تعداد اعضای هیئت علمی با دانشگاه‌های دیگر فرق می‌کند که خوشبختانه جلوی این کار گرفته شد و هم اکنون این دانشگاه مانند قبل به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

پیگیری مؤثر برای احیای هتل کویر

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع احیای هتل کویر بیرجند بعد از گذشت ۲۰ سال، که خبر آن به وسیله یکی از معاونان محترم استانداری در آذر ۱۴۰۲رسانه‌ای شده بود، اظهارکرد: جرقه این کار توسط اینجانب‌زده شد که طی نامه شماره ۱۱۹۲۶۹۷ در تاریخ ۱۶ آبان ۱۴۰۱، این موضوع را از آقای مرتضوی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری کردم که آقای وزیر هم در ذیل این درخواست، دستوردادند: آقای اسکندری [مسئول مربوطه]، در خصوص هتل کویر تدبیر لازم به عمل آید و از این وضعیت نجات یابد. "

خسروی تصریح کرد: اگر کاری در هر جای کشور به ثمر می‌رسد، معمولاً بر اساس پیگیری‌های چند جانبه است. اما اگر در یک کاری که افراد متعددی در آن دخیل بوده‌اند، مسئولی اعلام کند که شخصاً آن کار را به نتیجه رسانده، قطعاً از روی کم توجهی است، چرا که تحقق این کار بر اثر تلاش‌های جمعی بوده است.

پیگیری‌های متعدد در حوزه بهداشت و درمان بیرجند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیشترین پیگیری که در حوزه انتخابیه بیرجند انجام شده، در حوزه درمان بوده است، گفت: یکی از این موارد پیگیری موضوع انتقال بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند بود که، قدمت آن حدوداً به ۷۳ سال قبل برمی گردد و بر اساس نظرات کارشناسی، این بیمارستان باید منتقل می‌شد. در این خصوص مکاتباتی را انجام دادم و وزارت بهداشت هم در جواب آن پاسخ داد که باید دانشگاه علوم پزشکی بررسی و مطالعات خود در این زمینه را به وزارت خانه ارائه دهد که به دلیل سهل انگاری مسئولان اجرایی این حوزه، این موضوع به جایی نرسید.

خسروی بیان کرد: یکی از موضوعات دیگر در بیرجند، ارائه خدمت توسط خادمیاران رضوی است که قبلاً فقط در مسجد توحید بیرجند انجام می‌شد و این نیاز احساس می‌شد که این خدمات در سمت شمال شهر بیرجند هم که از مراکز درمانی فاصله بیشتری دارد، ارائه شود.

وی ادامه داد: با زحمات آقای دکتر مجنونی در قسمتی از مسجد الحسین جوادیه درمانگاهی برای ارائه خدمات خادمیاران رضوی ایجاد شده بود که با پیگیری‌هایی که انجام دادم، در زمان دکتر نمکی وزیر محترم سابق بهداشت، ۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن مصوب شد. همچنین این موضوع را از بنیاد جانبازان هم پیگیری و مکاتبه کردم که ۲ میلیارد تومان اعتبار نیز از این محل تخصیص پیدا کرد.

تغییر وضعیت بیمارستان میلاد بیرجند از هیئت مدیره‌ای به ملکی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوع دیگر مورد پیگیری در بیرجند، تغییر وضعیت بیمارستان میلاد بیرجند از هیئت مدیره‌ای به ملکی بود که بار‌ها مورد پیگیری قرار گرفت و آخرین بار هم در ۱۸ آبان ۱۴۰۱ پیگیری شد.

وی افزود: در پیگیری که برای این موضوع از جانب وزیر تعاون داشتم، تأکید کردم که مدیرعامل تأمین اجتماعی در آبان ماه ۱۴۰۰ قول داده که مشکل تغییر وضعیت این بیمارستان ظرف ۱۰ روز حل شود، اما با گذشت یک سال هنوز این وعده محقق نشده است، از طرف دیگر این بیمارستان حدود ۸۰ میلیارد تومان بدهی معوق داشت.

خسروی بیان کرد: آقای وزیر نیز در جواب مکاتبه بنده نوشتند که "با قید فوریت ایفای تعهد شود". اما بعد از گذشت مدتی و در سال ۱۴۰۲ که وزیر را در مجلس دیدم، دوباره از عدم تحقق وعده‌ها درباره تغییر وضعیت بیمارستان میلاد بیرجند گلایه کردم و الحمدلله این موضوع در ۱۵ آبان ۱۴۰۲ محقق شد و خوشبختانه، هم اکنون این بیمارستان تغییر وضعیت پیدا کرده است.

وی، پیگیری و تأمین تجهیزات و امکانات و اتاق عمل، پیگیری تبدیل نیرو‌های شرکتی به پیمانی و رسمی، اخذ مجوز برای بخش پیوند کلیه، پیگیری و مکاتبه با وزیر محترم بهداشت برای تجهیزات بهداشتی و درمانی از جمله؛ دستگاه‌های سی تی اسکن، رادیولوژی، ‌ام آر آی، دیالیز، اکسیژن ساز، پیگیری و تأمین واکسن کرونا مورد نیاز، پیگیری تأمین ۴۰ هزار واکسن آنفولانزا و... ، جذب اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریالی طی دو سال متوالی برای بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، اخذ ۶۸۸ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت طی سه سال برای بخش‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی و... را بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد.

تشکیل بخش میاندشت شهرستان درمیان

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری‌های انجام شده در خصوص مسائل حوزه انتخابیه درمیان، گفت: بازارچه مرزی گلورده یا میل ۷۳ که در شهرستان مرزی درمیان واقع شده و به عنوان یکی از بازارچه‌های مهم استان به شمار می‌رود، متأسفانه بعد از مدتی فعالیت، چندسالی است که تعطیل شده است.

حسین خسروی افزود: بنده موضوع بازگشایی مجدد این بازارچه را چندین بار مورد پیگیری قرار دادم که به دلیل عدم موافقت کشور همسایه (افغانستان) متأسفانه به نتیجه نرسید. از جمله این پیگیری‌ها؛ جلسه نمایندگان محترم مجلس خراسان جنوبی با آقای ظریف وزیر محترم وقت امور خارجه و جلسه دیگری در کمیسیون شورا‌های مجلس از آقای رحمانی فضلی وزیر محترم وقت کشور و همچنین در دولت سیزدهم از آقای صفری معاون محترم وزرات خارجه در سفر به استان بوده است.

وی بیان کرد: دریافت مجوز تشکیل بخش میاندشت در شهرستان درمیان نیز از دیگر پیگیری‌های انجام شده بوده است که قطعاً قبلاً توسط سایر مسئولان و نماینده محترم قبلی هم پیگیری شده و در دوره نمایندگی اینجانب به نتیجه رسید.

ارتقاء محل تأمین بودجه جاده اسدیه- بیرجند از استانی به ملی

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری برای احداث جاده اسدیه- بیرجند، گفت: قبلاً محل تأمین بودجه این جاده از محل اعتبارات استانی بود، اما با پیگیری‌های متعددی که به همراه آقای داعی مدیرکل محترم راه و شهرسازی وقت استان انجام شد، خوشبختانه بودجه این طرح از استانی به ملی تبدیل شد.

وی تصریح کرد: در حالی که این جاده در دهه فجر سال ۱۴۰۱ کلنگ زنی شد، اما هم اکنون با گذشت یک سال از کلنگ زنی، تنها به اندازه ایجاد یک خراش در جاده اقدام شده است که جای تأسف دارد و این سؤال مطرح می‌شود که اگر احداث این جاده در اولویت نبود، چرا کلنگ زنی شد؟

خسروی افزود: همچنین از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب این طرح در بودجه سال ۱۴۰۲، تاکنون که به آخر سال رسیده‌ایم، تنها یک میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است که در برای پیگیری این موضوع نیز به رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه و وزیر محترم راه و شهرسازی نامه نوشته‌ام. شاید یکی از علت‌های انصراف از نمایندگی مجلس دوازدهم، همین موضوع طولانی شدن اجرای طرح‌ها باشد که باعث خجالت در برابر مردم می‌شود.

برگشت به تولید کارخانه قند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم دیگر در شهرستان درمیان، کشتارگاه دام بخش خصوصی است که در ورودی شهر اسدیه واقع شده است. این کشتارگاه با آن همه هزینه، فقط به مدت ۳ ماه کشتار انجام داده و بعد از آن به دلیل اختلاف حقوقی بین سهامداران تعطیل شده است.

خسروی بیان کرد: با توجه به اینکه تأکید قوه قضائیه بر این است که واحد‌های تولیدی نباید به دلیل مشکلات حقوقی تعطیل شود، برای رفع مشکل این واحد و راه‌اندازی مجدد آن، مکاتبات فراوانی داشتم و چندین نوبت با آقای ملانوری استاندار محترم سابق مطرح نمودم. بعد از معارفه آقای دکتر قناعت به عنوان استاندار محترم خراسان جنوبی نیز این موضوع را به عنوان یکی از مشکلات این شهرستان مطرح کردم که‌ایشان در همان جلسه موضوع را تلفنی با حجت الاسلام حمیدی رئیس کل محترم وقت دادگستری استان یادآوری نمودند.

وی با اشاره به احیای کارخانه قند قهستان نیز گفت: فرماندار محترم درمیان و بقیه مسئولان این شهرستان و همچنین مسئولان بخش خصوصی؛ مشکلات این کارخانه را مورد پیگیری قرار دادند و بنده هم به سهم خودم هر وقت درخواستی مانند؛ تخصیص شکر خام از سوی وزارت جهاد کشاورزی مطرح شد، پیگیری نمودم. خوشبختانه اکنون این واحد به چرخه تولید برگشته است.

وی با بیان اینکه در موضوع بحران گاز زمستان ۱۴۰۱ که دامن گیر کارخانه سیمان باقران هم شده بود، گفت؛ این موضوع را به صورت حضوری و مکاتبه از وزرای محترم نفت و صمت پیگیری نمودم.

فراهم کردن شرایط برای ایجاد اداره ثبت درمیان

وی گفت: یکی دیگر از موارد قابل پیگیری نبود اداره ثبت اسناد در درمیان است که بر اساس پیگیری‌های انجام شده و تأمین ساختمان و تجهیزات، براساس وعده مدیر کل محترم ثبت اسناد استان، انشاءالله این اداره در اوایل سال ۱۴۰۳ در این شهرستان ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان در مهرماه سال ۱۴۰۱، گفت: در این سفر آقای محرابیان وزیر محترم نیرو به عنوان نماینده دولت به شهرستان درمیان رفته بودند، که متأسفانه بنده به دلیل مأموریت کاری درکشور اکوادور، توفیق حضور در این سفر را نداشتم. باتوجه به اینکه مصوبات سفر دولت برای شهرستان درمیان اجرایی نشده بود، به همراه فرماندار محترم درمیان در خردادماه ۱۴۰۲ به صورت حضوری به دفتر وزیر رفته و تحقق مصوبات را پیگیری کردم.

دریافت مجوز و کلنگ زنی بیمارستان قهستان

خسروی اظهارکرد: یکی دیگر از موارد قابل پیگیری شهرستان درمیان، موضوع بیمارستان قهستان است که زمین آن توسط خیر تأمین شده بود و خیر دیگری هم قول پرداخت هزینه ده میلیارد تومانی برای احداث این بیمارستان را داده بود، اما متأسفانه در ادامه کار مشکلی بین خیرین و دانشگاه علوم پزشکی پیش آمده و کار معطل مانده بود.

در این خصوص چندین جلسه جداگانه با حضور خیران محترم و مسئولین محترم دانشگاه علوم پزشکی، برگزار کردم اما وقتی دیدم دو طرف به توافق نمی‌رسند، پیشنهاد دادم که جلسه‌ای با محوریت معاون محترم سیاسی استاندار و همچنین نماینده‌ای از دفترم تشکیل شود و استدلالات طرفین مطرح و بررسی شود که خوشبختانه این جلسه تشکیل و مشکلات رفع شد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه، هم مجوز بیمارستان قسهتان در دوره بنده گرفته شد و هم اختلافات بین دانشگاه و خیران حل و پروژه، کلنگ زنی شد، گفت: به مسئولان مربوطه تأکید کردم که برای بهره‌مندی مردم؛ نباید ساخت بیمارستان مانند کلنگ زنی آن طولانی شود که‌امیدوارم در این خصوص و در مراحل ساخت بیمارستان مشکلی پیش نیاید.

وی پیگیری و تجهیز بیمارستان درمیان و اخذ مجوز برای افزایش تشکیلات سازمانی شبکه بهداشت و درمان این بیمارستان را از دیگر موارد پیگیری شده در این شهرستان دانست.

ایجاد زمینه حضور بنیاد علوی در خوسف

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در شهرستان خوسف طی ۴ سال نمایندگی دوره یازدهم، اظهارکرد: یکی از اقدامات اثرگذار در شهرستان خوسف، فراهم کردن زمینه حضور بنیاد علوی به عنوان زیرمجموعه بنیاد جانبازان در این شهرستان بوده است.

حسین خسروی بیان کرد: بنیاد جانبازان در مناطق هدف خود در سطح کشور، تشکیلاتی را ایجاد و با تأمین و اختصاص اعتبارات، پروژه‌های مختلفی را طبق زمان‌بندی خاص اجرا و به بهره‌برداری می‌رساند و خوشبختانه در عمران و آبادانی شهرستان درمیان هم زحمات زیادی کشیده است.

او ادامه داد: موضوع را با جناب مهندس فتاح مسئول محترم وقت بنیاد جانبازان کشور مطرح کردم که در نهایت خوسف را نه به عنوان منطقه هدف، بلکه به عنوان منطقه ویژه مورد حمایت خود قرار دادند و تاکنون هم خدمات مختلفی از جمله هوشمندسازی ۴۰ کلاس درس، ساخت ۱۲ خانه عالم، ۴ زمین چمن، توزیع ۴۰۰ بسته لوازم التحریر، مطالعه طرح‌های آبرسانی و... ، را در این شهرستان ارائه کرده‌اند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مشکلات مسکن شهید مطهری خوسف و طرح سرمایه‌گذاری آبگرم لوت نیز دو مورد از مشکلات بسیار وقت‌گیری بود که بار‌ها از طریق فرمانداری و دادگستری مورد پیگیری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در حوزه ورزش شهرستان خوسف نیز پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است، گفت: از ابتدای کار مجلس تاکنون، مطالبات ورزشی متعدد این شهرستان از سه وزیر محترم ورزش و جوانان مورد پیگیری قرار گرفت، که اخیراً آقای وزیر برای تخصیص ۳۰۰ میلیون تومان برای هیئت‌های ورزشی دستور دادند و استخر شنای شهرستان هم که چندین سال است شروع شده، اکنون آماده افتتاح است.

کلنگ زنی پروژه جمع‌آوری فاضلاب پس از سالها معطلی

خسروی با تأکید بر اینکه یکی از پروژه‌های مهم و اولویت دار شهرستان خوسف، طرح جمع‌آوری فاضلاب است که از زمان دولت آقای احمدی نژاد مطرح است و بالاخره در دهه فجر امسال این پروژه کلنگ زنی شد، گفت: باید درد مردم را درک کرد، متأسفانه زمین خوسف به گونه‌ای است که فاضلاب جذب زمین نمی‌شود و بسیاری از خانوار‌های این شهر، ماهیانه حدوداً تا یک میلیون تومان بابت تخلیه فاضلاب هزینه می‌کنند.

وی تصریح کرد: اشکال اساسی پروژه فاضلاب خوسف کمبود اعتبار بود و با اعتبارات استانی قابل حل نبود. لذا در جلسه‌ای که در خردادماه ۱۴۰۲ با آقای محرابیان وزیر محترم نیرو داشتم، نسبت به ضرورت اجرای پروژه فاضلاب خوسف تأکید کردم که‌ایشان در همان جلسه ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داد.

خسروی ادامه داد: اکنون نیز‌امیدوارم کار با سرعت انجام شود، دلیل اینکه بر تسریع اجرای پروژه تأکید دارم بابت نگرانی و تعلل در اجراست، زیرا در حالی که دستور اجرایی و تصویب اعتبار این پروژه در خردادماه بوده، اما کلنگ زنی آن بعد از ۸ ماه و در بهمن ماه ۱۴۰۲ انجام شد! نباید کار‌ها، حتی المقدور، به کندی انجام شود.

پیگیری‌های بی‌شمار برای تکمیل و افتتاح بیمارستان خوسف

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری از بیمارستان خوسف، عنوان کرد: تا قبل از مجلس یازدهم بیمارستان خوسف، حدوداً ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی بازدید از این بیمارستان، متوجه مشکل بین پیمانکار و دانشگاه علوم پزشکی شدم و هر کدام می‌گفتند که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نمی‌کند، برای حل مشکل، با هر طرف جلسات جداگانه‌ای گرفته شد. در همین خصوص نماینده پیمانکار پروژه در تهران به دفترم آمد و حرف‌هایش را شنیدم، پس از آن به مسئول مرتبط وزارت بهداشت تماس گرفته و تأکید کردم که بنده نه بنایی کرده‌ام و امورات پیمانکاری را بلدم و نه از کار‌های اداری و بخشنامه‌های وزارت بهداشت چیزی می‌دانم، پس خودتان جلسه‌ای با حضور پیمانکار و مسئولان دانشگاه تشکیل دهید و مشکل را حل کنید که خوشبختانه این جلسات به ثمر نشست.

خسروی با اشاره به اینکه متأسفانه ۴ بار افتتاح بیمارستان خوسف به تعویق افتاد در حالی که شاید در مورد این بیمارستان بیش از ۱۵۰ مورد مکاتبه، تماس و پیامک انجام داده باشم، گفت: آخرین تذکرم به وزیر محترم بهداشت نیز در ۴ بهمن ماه امسال انجام شد که طی آن تأکید کردم شعار دولت سیزدهم صادق الوعد بودن است، لطفاً با عملکردتان شعار دولت را زیر سؤال نبرید.

وی تصریح کرد: حتی به رئیس دفترم در خوسف تأکید کرده بودم که باید هر روز صبح قبل از شروع کار، از بیمارستان خوسف خبر بگیرد و به من اطلاع دهد که خوشبختانه تلاش همه دست‌اند کاران به نتیجه رسید و این بیمارستان در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ با حضور وزیر محترم بهداشت افتتاح شد.

راه‌اندازی اداره ثبت در شهرستان

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه اداره ثبت اسناد در شهرستان خوسف و درمیان وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه این اداره از تشکیلات حوزه قوه قضائیه است، در زمانی که آیت الله رئیسی؛ رئیس قوه قضائیه بودند، نامه تندی با این مضمون که هر کس فریاد مظلومی را بشنود و پاسخ ندهد مسلمان نیست، به‌ایشان نوشتم.

خسروی افزود: در ادامه این موضوع با آقای محمدزاده مدیرکل محترم ثبت اسناد استان و فرمانداران محترم شهرستان‌های خوسف و درمیان جلسه‌ای برگزار شد و قرار شد؛ این شهرستان‌ها ساختمان و تجهیزات اداری را آماده کنند و بعد از آن اداره ثبت اسناد راه‌اندازی شود که خوشبختانه هم اکنون این اداره در خوسف، در آستانه افتتاح و طبق وعده مدیر کل محترم؛ انشاءالله در اوایل سال ۱۴۰۳ هم در درمیان ایجاد خواهد شد.

وی اظهارکرد: در دیدار با وزیر محترم ارشاد موضوع جشنواره «از توس تا خوسف »را برای گرامیداشت شاعر برجسته، ابن حسام خوسفی (رحمت الله علیه)  که از‌ایشان به عنوان فردوسی دوم هم یاد می‌شود، مطرح کردم که هم اکنون، امور این جشنواره در حال پیگیری است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در دیدار با معاونین محترم وزارت راه و شهرسازی،نیز در سال گذشته30میلیارد وامسال ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه‌های حوزه انتخابیه از جمله خوسف اختصاص داده شد. خسروی در پایان نیز متذکر شد: نماینده مجلس نه اعتبارات ریالی دارد و نه اختیارات اداری، بلکه فقط می‌تواند با مسئولین محترم اجرائی، هم افزایی و همکاری کند و نهایتاً از تریبون مجلس تذکر دهد و تأکید می‌کنم که گزارش دقیق عملکرد نماینده را باید در آینه کلی مجلس شورای اسلامی دید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از