حالت تاریک
برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پردیس هوش‌مصنوعی در خراسان‌جنوبی
رئیس سازمان بسیج علمی خراسان جنوبی عنوان کرد:

برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پردیس هوش‌مصنوعی در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی گفت: یکی از اقدامات جدید در حوزه توسعه فضا‌های مورد نیاز، برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پردیس هوش‌ مصنوعی در سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان است.

حسن سهرابی‌فرد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان جنوبی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در‌خصوص ارتقای تراز علمی کشور و استفاده از ظرفیت نخبگان در راستای پیشرفت همه‌جانبه کشور، ماموریت‌های متعددی را در دستور کار دارد.

وی افزود: هدف اصلی این ماموریت‌ها ارتقاء توانمندی علمی و تخصصی آحاد مردم استان و استفاده از تخصص‌های علمی آحاد بسیجیان در رشد و پیشرفت همه‌جانبه استان است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه در راستای تحقق این اهداف برنامه‌های متعددی در سطح اقشار تخصصی نواحی مقاومت و پایگاه‌های بسیج تعریف شده است، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی علمی و رویداد‌های علمی با راه‌اندازی پایگاه‌های علمی و راه‌اندازی مراکز رشد در سطح شهرستان‌های استان، احصاء مسائل علمی در حوزه‌های تخصصی، انجام پژوهش‌های مورد نیاز و ارائه راهکار‌های اجرایی مرتبط، تعامل و همکاری با مراکز علمی و فناوری استان، شناسایی و پشتیبانی از تیم‌های مستعد در امر استعداد‌یابی و هدایت تحصیلی، حمایت از طرح‌های فناورانه، تولید محتوای مکتوب در حوزه علوم اسلامی و کمک به راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان از‌جمله این برنامه‌ها است.

سهرابی‌فرد بیان کرد: در همین راستا؛ با‌ توجه‌ به زیرساخت‌های ایجاد شده برای شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه استقرار واحد‌ها و هسته‌های دانش‌بنیان و کارگاه مکانیک و الکترونیک مجموعه در اختیار واحد‌های مستقر قرار‌گرفته است.

وی افزود: اقدامات جدید در حوزه توسعه فضا‌های مورد نیاز در حال اجرا است که از‌جمله این اقدامات برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی پردیس هوش مصنوعی در سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان است که قدم بزرگی در تحقق منویات مقام معظم رهبری برای ورود به لایه‌های عمیق هوش مصنوعی در استان و توسعه فناوری‌های وابسته به آن است.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین از‌جمله طرح‌های حمایتی شاخص سازمان بسیج علمی، طرح حمایت از هسته‌های دانشی نیاز محور در قالب طرح باقرالعلوم سپاه است که طی آن حمایت‌های بلاعوض از واحد‌های دانشی که در‌خصوص نیاز‌های کشور در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، پزشکی و... اقدامی انجام می‌دهند، تعلق می‌گیرد.

سهرابی فرد تصریح کرد: حداقل مبلغ حمایتی در این طرح ۶۰۰ میلیون ریال است که با تداوم این طرح در استان و جهت‌دهی طرح‌های حمایتی به طرح‌های مسئله‌محور، می‌توان در جهت رفع نیاز‌های استان در حوزه‌های مختلف گام برداشت.

انتهای پیام/۷

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از