حالت تاریک

ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در خراسان‌جنوبی اعلام شد

ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در خراسان‌جنوبی اعلام شد

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ویژه برنامه‌های نیمه شعبان در استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام محسن مشرفی امروز شنبه در ستاد هماهنگی جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: این آئین‌ها با شعار محوری «مهدویت، مشارکت و مقاومت» همزمان با سراسر کشور در سطح نقاط مختلف استان نیز برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشن‌های نیمه شعبان همراه با پویش «مهدیه ایران» خبر داد و گفت: از پنجم تا پانزدهم شعبان المعظم به عنوان دهه مهدویت نامگذاری شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه اجرای پویش مردمی «مرا دریاب» با قرائت و پخش دعای شریف «اِلهی عَظُمَ الْبَلاَّءُ …» و بانگ لبیک یا مهدی(عج) از مساجد، بقاع متبرکه و حسینیه‌ها و پشت بام‌ها در ساعت ۲۱ شب نیمه شعبان را از جمله برنامه‌ها نیمه شعبان اعلام کرد.

مشرفی عنوان کرد: همچنین برگزاری جشن‌های مردمی در سطح محلات با محوریت مساجد و تجمع در محل امامزادگان و حسینیه‌ها مدنظر این ستاد است.

وی با بیان اینکه مراسم محوری جیش القدس یا عناوین مشابه در روز ۱۴ شعبان برپا خواهد شد، ادامه داد: احیای شب نیمه شعبان مورد تأکید ائمه اطهار(ع) نیز در همه اماکن مقدسه استان در دستور کار است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از برگزاری شادپیمایی مردم استان در روز نیمه شعبان و اجتماع مهدی یاوران خبر داد و گفت: همچنین اجرای پویش «او خواهد آمد» با محور زیباترین آذین‌بندی، نوشتن نامه و دلنوشته برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف پیش‌بینی شده است.

مشرفی در ادامه با اشاره به آیین سنتی روز برات در استان خراسان جنوبی بر جهت‌دهی خیرات و نذورات مردمی در روز برات برای رفع نیازهای مهم جامعه تأکید کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته در برنامه‌ها و جشن‌های نیمه شعبان بر جنبه معرفت‌افزایی به امام زمان(عج)، پاسخ به شبهات مربوطه، جنبه رویکرد مردمی جشن‌ها و ایجاد فضای نشاط شور و نشاط در چارچوب موازین شرعی با استفاده از ظرفیت گروه‌های هنری مورد تأکید ویژه قرار گرفت.

 انتهای خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از