حالت تاریک
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی اعلام کرد:

برگزاری دادگاه‌های برخط برای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم

برگزاری دادگاه‌های برخط برای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: ارائه مشاوره حقوقی به مردم در سنگر نماز جمعه، مساجد و اماکن مذهبی و برگزاری دادگاه‌های برخط علنی یکی از اقدامات ما در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمدجعفر عبدالهی روز شنبه در دیدار اعضای هیئت اندیشه‌ورز بسیج حقوقدانان با نماینده ولی فقیه در استان گفت: در بسیاری از مواقع چنانچه مردم از شیوه دادرسی در محاکم و دادسراها گلایه‌مند باشند بخشی از موضوع به عدم آگاهی افراد از متون و نصوص قانونی و حقوق خودشان برمی‌گردد.

وی بیان کرد: این در حالیست که دادگاه و محکمه نهادی بی‌طرف است که بر اساس قانون و مستندات حکم می‌دهد و رأی صادر می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه هیئت اندیشه‌ورز حقوقدانان می‌تواند به افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم کمک کنند، افزود: همچنین ارائه مشاوره حقوقی به مردم در سنگر نماز جمعه، مساجد و اماکن مذهبی و برگزاری دادگاه‌های برخط علنی یکی از اقدامات ما در راستای افزایش آگاهی‌های حقوقی مردم می‌باشد که در این زمینه افدامات خوبی انجام شده است.

عبدالهی گفت: در گذشته یک دانشجوی رشته حقوق آرزو شرکت در دادگاه‌ها را داشت که ما در این زمینه ممنوعیت‌هایی داشتیم ولی اکنون با دادگاه‌های برخط علنی این موضوع میسر شده و موجب افزایش توانمندی‌های حقوقی می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از آخرین قوانین لازم‌الاجرا الزام به ثبت رسمی معاملات غیر منقول است که مردم در این زمینه هنوز اطلاعات جامع و کافی ندارند لذا هیئت اندیشه‌ورز حقوقدانان باید اطلاعات‌رسانی لازم را انجام دهد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از