حالت تاریک
همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی انجام می‌شود؛

بهره‌برداری از ۷ یادمان شهدای گمنام در خراسان‌جنوبی

بهره‌برداری از ۷ یادمان شهدای گمنام در خراسان‌جنوبی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی گفت: هفت یادمان شهدای گمنام به مناسبت دهه فجر در این استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، غلامرضا فلاحی امروز در نشست خبری ویژه دهه فجر اظهار کرد: در سفر ریئیس جمهور به استان برای احداث یادمان‌های شهدای گمنام ۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی اعتبار شد که تاکنون بیش از هفت میلیارد تومان محقق شده و ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان باقی مانده است.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص این اعتبارات ۱۷ یادمان در حال ساخت تا هفته دفاع مقدس سال آینده تکمیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی از افتتاح هفت یادمان شهدای گمنام در دهه فجر خبر داد و گفت: در ۶۹ نقطه استان شهید گمنام داریم و با احتساب افتتاحیه‌های دهه فجر در ۴۹ نقطه یادمان احداث و تکمیل شده است.

 فلاحی ادامه داد: از تعداد هفت یادمان یک یادمان در دستگرد بیرجند، سه یادمان در دانشگاه بزرگمهر، دانشگاه آزاد و یادمان سردار کاوه در ورودی روستای بیهود قائن و یادمان شهید گمنام در جبل‌النور شهر اسلامیه فردوس، روستای افین زیرکوه، روستای بورنگ درمیان و شهر بشرویه هم هر کدام یک یادمان افتتاح می‌شود.

 به گفته وی، اعتبارات اختصاص یافته برای احداث این یادمان‌ها بالغ بر ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است و ۱۷ یادمان دیگر هم در حال ساخت است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌ جنوبی به اکران و رونمایی از فیلم مستند «۷ سال اینجا» در خصوص دوران اسارت آزادگان با همکاری شبکه افق دردهه فجر اشاره کرد و افزود: امسال قرار است از ۶ هزار نفر از همسران رزمندگان و آزادگان دفاع مقدس تجلیل شود که تعدادی از آنان در دهه فجر تجلیل خواهند شد.

 فلاحی در ادامه با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گفت: در سفر اول رئیس جمهور به استان بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به این مهم اختصاص یافت و در حال حاضر این پروژه عظیم فرهنگی ۳۰ درصد پیشرفت دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: با تخصیص اعتبارات این پروژه در زیربنای ۶ هزار متر مربع شامل ابنیه، کتابخانه، مرکز اسناد، سازه و... تا پایان سال آینده تکمیل شود.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از