حالت تاریک
از امروز؛

تئاتر جوانه‌های شبستان در خراسان‌جنوبی آغاز شد

تئاتر جوانه‌های شبستان در خراسان‌جنوبی آغاز شد

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از آغاز دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان با حضور ۱۳۰ نفر از امروز در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت الاسلام علی محقی امروز در آیین افتتاحیه تئاتر جوانه‌های شبستان در استان گفت: یکی از سیاست‌های کلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این است که بتوانیم از دل مساجد استعدادهای هنر را کشف کنیم تا از این ظرفیت استفاده شود.

وی ادامه داد: دوره آموزشی تئاتر جوانه‌های شبستان ویژه بچه‌های مسجد با هدف استعدادیابی، آموزش، توانمندسازی، تولید آثار نمایشی اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گروه سنی ۱۵ تا ۳۵ سال از امروز آغاز به کار کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: این دوره آموزشی تا شنبه  ۳۰ تیر ماه به مدت سه روز در محل  دانشگاه فرهنگیان ادامه دارد.

محقی با بیان اینکه این دوره آموزشی در رشته‌های نویسندگی، کارگردانی و بازیگری است، عنوان کرد: این دوره آموزشی با حضور ۱۳۰ نفر از علاقه‌مندان به عرصه تئاتر در قالب ۶ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: نگاه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان، حمایت از استعدادهای فرزندان این سرزمین و استخراج و عرضه آن به حوزه فرهنگ و هنر کشور است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی افزود: امیدواریم هنرمند آزاده‌ای تقدیم ایران اسلامی کنیم و بتوانیم آثار شایسته‌ای با توجه به زیست استان و کشور در عرصه بین‌الملل تولید شود.

مساجد مجدد به ابزارهای هنری مسلح شوند
 مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور هم در این مراسم گفت: از دهه ۶۰ تاکنون رهبر معظم انقلاب در خصوص تئاتر بیانات متعددی دارند و متاسفانه هنر تئاتر روی زمین مانده و در بین مردم، مسئولان و حتی هنرمندان ناشناخته می‌باشد و کسی به اثرگذاری تئاتر عمیقاً پی نبرده است.

حسین عالم‌بخش با بیان اینکه روزگاری مسجد کانون هنر تئاتر بود، تصریح کرد: در خصوص جایگاه تئاتر در مسجد باید به دهه شصت و اوایل انقلاب اشاره کنیم که در واقع مسجد کانون هنر تئاتر، سرود، موسیقی و بسیاری از هنرهای دیگر بود و متأسفانه در دهه‌های اخیر به دلایل مختلف و با ساخت خانه فرهنگ و سرای محله این هنرهای استراتژیک و ارزشی از مسجد فاصله گرفتند.

وی ادامه داد: سال گذشته دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان اجرا شد و برگزاری جشنواره ملی تئاتر شبستان باعث تزریق خونی جدید در گروه‌های نمایشی در کل کشور شد.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان کرد: بهترین و سخت‌پسندترین مردم، مردمی هستند که در مساجد حاضر می‌شوند و اگر شما اندیشه آنان را ارتقا دهید بدانید که بازیگر، کارگردان و نویسنده خوبی هستید چون آگاه‌ترین و منتقدترین بیننده در مسجد نشسته است.

وی در ادامه شبستان هر مسجد را بزرگترین صحن اجرای نمایش دانست و افزود: امیدوارم با حمایت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و بسیج، مساجد ما مجدد به ابزار لازم هنری مسلح شود.

گفتنی است، اساتید کارگاه بازیگری برادران (سیروس کهورنژاد _ فرهاد بشارتی)، اساتید کارگاه بازیگری خواهران(خانم یوسف نیان  _ خانم غبیشانی)،  استاد کارگاه کارگردانی(حسین عالم‌بخش) و استاد کارگاه نویسندگی (حسین فدایی‌حسین) است.

 

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از