حالت تاریک
کارشناسی مذهبی:

هوای نفس با ایمان مخالف است

هوای نفس با ایمان مخالف است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه هوای نفس با ایمان مخالف است، گفت: تبعیت از هوای نفس انسان را در مقابل پیامبر و امامان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت الاسلام هادی موحدزاده امروز در مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) که در آستان مقدس امامزادگان باقریه بیرجند به آثار سوء تبیعت از هوای نفس اشاره کرد و گفت: هوای نفس انسان را به گمراهی و اضلال سوق می‌دهد.

وی افزود: روایت بسیاری برای تبعیت نکردن از هوای نفس داریم و اگر نوجوانان و جوانان می‌خواهند درب‌های جهنم را به روی خود ببندند باید در قرائت سورهای «حم» مدامت بورزند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه هوای نفس عاملی برای سقوط از جایگاه رفیع انسانی است، یادآور شد: نمونه‌ این مورد داستان بلعم باعورا یکی از اصحاب حضرت موسی(ع) بود که مقام بالایی در بنی‌اسرائیل داشت اما از هوای نفسش پیروی کرد و کارش به این جا رسید که از آن مقام عالی که داشت تنزل کرد.

موحدزاده در ادامه با اشاره به اینکه هوای نفس مخالف ایمان است، بیان کرد: تبعیت از هوای نفس انسان را در مقابل پیامبر و امامان قرار می‌دهد.

وی تأکید کرد: تبعیت از هوای نفس باعث شد که به جای امامت، خلافت باب شود در صورتی که حاکمیت به اذن خدا و رسول او است.

این مبلغ اعزامی از قم گفت: توجه به اعمال و رفتار و مطابقت آن با دستورات الهی نشان می‌دهد چه میزان انسان از هوای نفس تبعیت می‌کند.

موحدزاده در پایان گفت: خداوند وعده داده است کسی که از هوای نفس تبعیت نکند هیچگاه دغدغه دنیوی ندارد و صاحب مناعت طبع می‌شود.

انتهای خبر/10

هوای نفس با ایمان مخالف است
هوای نفس با ایمان مخالف است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از