حالت تاریک
تجلیل از ۱۹ هنرمند سینمای خراسان‌جنوبی
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی خبر داد:

تجلیل از ۱۹ هنرمند سینمای خراسان‌جنوبی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ۱۹ هنرمند در سومین جشن مهر سینمای ایران در این استان تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علی فرخنده امشب در اختتامیه سومین جشن مهر سینمای ایران در خراسان جنوبی با اشاره به رشد آمار حوزه سینمای استان در سال جاری گفت: تعداد مخاطبان سینمای استان از ۳۲ هزار و ۸۱۵ نفر در نیمه نخست سال گذشته به ۵۵ هزار و ۴۱۵ نفر در نیمه نخست سال جاری رسیده است.

وی ادامه داد: فروش بلیت سینماهای استان از ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در نیمه نخست سال گذشته به بالغ ۲۰ میلیارد ریال در نخست سال جاری رسیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  بیان کرد: سال گذشته در سینماهای استان ۱۹ فیلم اکران شده که در سال جاری به ۲۵ اثر رسیده است.

فرخنده با بیان اینکه سینما فردوسی بیرجند و سینما پارک قاین از درجه یک به ممتاز ارتقا یافته است، تصریح کرد: همچنین به تعطیلی سینما بعثت شهرستان سرایان پایان دادیم ومردم از فعالیت این سینما بهره‌مند شدند.

به گفته وی؛ تجهیزات سینمایی طبس با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به‌روزرسانی شده است و امیدواریم با حمایت دستگاه‌های نظارتی به زودی شاهد بهره‌برداری از این سینما باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از سینما به‌عنوان یک قدرت فرهنگ‌سازی یاد کرد و گفت: در همین راستا نیازمند این هستیم که سرمایه‌گذاری در بخش شکوفایی استعدادها، تولید آثار و عدالت در واگذاری پرده سینما به استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

فرخنده با اشاره به اینکه در مجموع ۸۱ اثر به سومین جشن مهر سینمای ایران ارسال شده، افزود: از این تعداد ۱۶ اثر مستند، ۲۱ اثر داستانی، ۳۲ اثر نماهنگ، دو اثر انیمیشن و ۱۰ اثر فیلم‌نامه است.

وی خاطرنشان کرد: در سومین جشن مهر سینمای استان خراسان جنوبی از ۱۹ نفر از فعالان حوزه سینما تجلیل می‌شود.

انتهای خبر/10

 

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از